gezonder eten

Ik wil niet afvallen maar gewoon gezonder eten. Elke keer denk i, ohja de volgende keerpak ik een gezondere snack ipv eenkoekje. Of,ohja de volgende keer pak ik water ipv dubbel fris. Maar elke keer doe ik datdan toch niet. Ik vind het moeilijk dan het koekje (bv) te laten staan. Heeft iemand tips gemotiveerd te blijven om toch voor de gezondere dingen te gaan?

Het is inderdaad echt een kwestie van discipline. Zelf dronk ik eerst veel ijsthee en cola, nu alleen nog water en thee. Ik begon met gezonder te drinken en hoewel ik wel merkte dat al dat water me goed deed, wilde ik meer resultaten. Ik eet nu dus ook minder lekkere dingen. Waar ik eerst een hele reep chocolade zou opeten, pak ik nu een stukje. In plaats van de hele zak chips, pak ik een klein bakje noten. Niet te veel fruit met veel suikers, maar wel vezels. Bruin brood ipv wit, niet te veel aardappelen, ketchup ipv mayonaise… Er zijn zo veel alternatieven die gezonder zijn en na verloop van tijd is die omschakeling helemaal niet moeilijk meer. Je moet alleen wel even doorzetten.