Gezonder eten, meer trek in suiker

Hi! :slightly_smiling_face:

Wij als gezin proberen thuis gezonder te eten, of in ieder geval het overmatige suikergebruik drastisch te verminderen. Ik eet vooral nu als ik honger/trek heb een stuk fruit maar ik blijf honger/trek hebben. Ook als ik thuis kom heb ik ongelooflijke honger en vooral snak ik naar suiker. We hebben geen snoep of koek meer in huis, op een paar paaseitjes na. Maar ik heb gewoon zo’n ontzettende trek in snoep :’) Vanmiddag heb ik even geslapen op de bank, ik werd wakker en ik had meteen trek in van die griotten. Of dan weer in iets van Haribo. Ik vind het zelf echt heel irritant omdat ik écht gezond wil eten maar ugh op dit soort momenten kan ik wel janken. Is dit gewoon een fase waar ik doorheen moet? Hebben jullie tips om dit te voorkomen?

Thanks alvast!

Tja, je moet er wel even aan wennen natuurlijk dus het lijkt me normaal dat je er even meer trek in hebt dan normaal. Maar vergeet niet dat elke dag 1 snoepje of koekje echt geen kwaad kan.

Ja daar moet je inderdaad even doorheen, je bent eigenlijk aan het afkicken. En zorg verder dat je genoeg eet. Als je eerst een grote dikke koek at en nu een mandarijntje, dan krijg je ineens veel minder kcal binnen en dan heb je gewoon trek. Dus probeer je tussendoortjes wel gelijk te houden qua energie, maar de suiker erin te minderen.

Je zit waarschijnlijk nog in een suikerverslaving (zoals de meeste mensen). Het is inderdaad een fase, hoelanger je volhoudt en zo weinig mogelijk suiker eet, hoe beter dat je afgaat. Mijn moeder heeft heel lang geen suiker meer gegeten toen ze ziek werd en nu vindt ze het niet eens lekker meer, dus je kunt er vanaf komen!

Ah oké, dan moet ik nog even doorbijten. Dankjewel!

ik gebruik altijd kauwgom daarvoor, weet niet of het gezond is maar dan heb je wat te kauwen.

Er zijn meerdere topics bij Food & Sport waar je dit in kwijt kunt.