Gezonde wimpers?

Hey meiden!
Ik vroeg me af of er mascara’s bestaan die je wimpers NIET aantasten en/of gezond zijn voor je wimpers? Gebruiken jullie ze en zo ja, werken ze echt??
Liefs,
Mina ^_~

Ongezonde wimpers. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik wist niet dat er überhaupt gezonde wimpers bestonden XD

ja ben ik ook naar op zoek! maar dan eigenlijk meer naar een serum ofzo, wat je wimpers gezonder maakt, maar wat wel werkt!

Nee, denk het niet.
Goed schoonmaken je wimpers, insmeren met vaseline daarna.
Bij mij breken ze nooit af iig.

Misschien zo’n speciale mascara, voor sensitieve ogen? Die heb ik ook.

Eigenlijk nog nooit van gehoord.

Ik had de sensitive eyes mascara van Catrice, die is niet ‘goed’ voor je wimpers maar wel iets beter volgens mij. Alleen is ie nu uit de collectie. ;(

Er is een mascara, ik ben de naam even vergeten xD
Maar die heeft mascara van twee kanten, één kant is een serum, een doorzichtig goedje. Dat kan je op je wimpers doen onder de zwarte mascara. Je kunt het ook 's avonds voor het slapen gaan op doen, dat zou ze verzorgen en bedschermen!

Gevonden! Gosh Lengthening 2 step mascara with revival serum.
Te koop voor 11 euro 50. :grinning:

Ze hebben ook… wimperverf :'D

Nooooooo!!! Wanneer is die uit de collectie gehaald? :frowning_face:

Volgens mij verkoopt de bodyshop ook wel mascara’s. Misschien dat je die dan beter kan gebruiken.

En dan 's avonds voorzichtig er weer af halen met een milde reiniger voor gevoelige ogen/huid en dan voor de nacht olijfolie er op smeren (werkt even goed als vaseline en smeert veel makkelijker).

Dat is slecht voor je ogen.

Ik denk dat die mascara’s nogal bullshit zijn. Gewoon met een goeie remover op een rustige manier je mascara eraf halen, niet boenen etc. en dan breken je wimpers heus niet af. En als het ff niet hoeft, ook geen waterproof gebruiken want dat krijg je moeilijker eraf.

Volgens mij ligt het meer aan de makeup remover waarmee je over je ogen heen wrijft hoor…

Het licht eraan hoeveel mascara je gebruikt, of je ‘boent’ terwijl je je make-up er af haald en of je dat dus iederedag doet.
Wat voor mascara je gebruikt maakt denk ik weinig uit. En anders gebruik je gewone mascara, geen waterproof. Dat haal je er makkelijker af.

Ik haal mijn mascara altijd eraf onder de douche, weet niet of dat gezond is? :’)