Gezonde tussendoortjes.

Hoi! Ik wil m’n leven gaan beteren: ipv donuts/chocola/koek/chips etc. wil ik gezonde dingen gaan eten die ook lekker zijn. Ik kan alleen niet veel gezonde tussendoortjes bedenken. En misschien is het ook handig voor andere meiden om hier te lezen wat ze tussendoor kunnen eten wat wel gezond is. Alvast bedankt!

popcorn wortel komkommer appel peer manderijn droge krackers en rijstenwaffel

Ik eet bijna altijd wat half gezond, half niet gezonds. Bijvoorbeeld;

  • Bannaan met wat cacao er overheen
  • Appel met kaneel & wat suiker
  • Komkommer met aromat (soort zout met een smaakje, google het maar!)
  • Mango (dat is zo lekker!)
  • Vla , je hebt het in elke smaak!
  • Appelmoes met wat kaneel eroverheen, heerlijk!
  • Komkommer met azijn&olijfolie, zout&peper
  • Ontbijtkoek, haha xd

Hoop dat je er wat aan hebt!

Haha, ik ben nu ook al een beetje fruit aan 't eten. Normaal eet ik dat bijna nooit. Nu neem ik af en toe een mandarijn of een peer of zo. Maar die Bounty’s zijn wel heel verleidelijk.

Omhoog, woei.

Indische cake!
Je hebt van die rijstenwafels met een of ander yoghurt iets er overheen, dat is zoooo lekker!

Eierkoeken, niet echt Gezond maar ook niet vet. Vandaar =).

Eierkoek, sultana, fruit, ontbijtkoek, crackertje met kipfilet oid.

ik maak wel eens een fruit salade, met verse ananas, peer, appel en wat ik maar kan bedenken, in een grote schaal, citroensap erbij zodat het niet bruin wordt, en ik kan weer een paar dagen gezond en lekker snacken.

verder:

  • appel met kaneel (die suiker kan je weg laten als je een lekkere zure of zoete appel neemt, granny smiths zijn mn favoriet)
  • vitalinea yoghurtje
  • augurken (nee ik ben niet zwanger, die zijn gewoon lekker)
  • komkommer en soms dip ik die dan in tzatziki
  • ontbijtkoek (liefst heb ik ah-huismerk met minder suiker)
  • rijstewafels
  • wortels, soms ook dippen in tzatziki
  • eierkoeken
  • olijven

Ik heb een dikke rijstewafel met chocola verslaving.
En granen koekjes zijn ook lekker zitten amper calorieën in.

Fruit: Appel, kiwi, banaan
Groente: Wortel, [cherry]tomaatjes
Koekdingetjes: Rijstwafel, mariabiscuitjes [zitten weinig calorieën in], ontbijtkoek, cracker, sultana
Zuivel: Yoghurt, kwark, vivit/activia drankjes

Het is wle handig als je het mee naar school kan nemen bijv.
Fruit: Appel, banaan, mandarijn
Groente: Wortel, komkommer of van die kleine cherry tomaatjes
Overig: Rijstwafel, (Ongezouten) Noten (zijn ook erg goed, maar zijn wel weer energierijk), ontbijtkoek.

ik geef je een tip, laat al dat lekkere niet teveel staan, je krijgt vreetbuien als je een hele tijd geen suikers binnen krijgt! ik heb er nu zelf last van
dus je zou bijvoorbeeld 3 keer per week iets minder goeds kunnen eten om dat te voorkomen

die koekjes van LU zijn erg lekker! granenbiscuits ofzo… :slightly_smiling_face: of kruidkoek

Mango is niet heel gezond, je moet niet meer dan 1 mango per week eten. =)

stukje komkommer :grinning:

Ik wil dus ook gezonder gaan eten! Wat dacht je van een Sonja Bakker boek aanschaffen? Ben ik ook van plan!
Verder: bananen voor veeel energie, crackertjes met kaas, rijstenwafels, van die biscuitjes. ik weet niet of je van thee houdt? lekker dopen die biscuitjes! En gewoon inderdaad afentoe een handje chips nemen. Dat mag best, anders is het niet vol te houden. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. xxxx

Ik ben fan van kruidkoek.

Fruit! Kiwi’s, appels, mandarijn, druiven, wat er ook maar in huis is! :slightly_smiling_face:
En crackers met wat lekkers dat niet al te ongezond is. Of een geroosterd broodje oid.
En komkommer, tomaatjes, worteltjes enzo natuurlijk, inclusief een dressing als je dat lekkerder vindt…

  • fruit
  • rijstwafel
  • cracker
  • komkommer, tomaat, wortel o.i.d
  • (tosti)
  • yoghurt

Sultana, Evergreen, rijstenwafels, mueslirepen, broodje gezond, fruit uiteraard