Gezonde recepten

Ik weet niet of er al een topic van bestaat, maar ik dacht voor mensen die op hun lijn letten is het wel handig om wat recepten te kennen die erg lekker zijn en gezond

Ik begin alvast

Yoghurtijs met aardbeien en banaan
Benodigdheden

2 bananen
200 g aardbeien
40 g suiker
3 dl magere yoghurt
2 eiwitten

Bereiding
Maak de aardbeien schoon en ontdoe 1 banaan van de schil. Houd de andere banaan en enkele aardbeien apart voor de garnering.

Pureer de rest van de aardbeien, de banaan, suiker en yoghurt in een keukenmachine.

Klop de eiwitten stijf en vouw ze voorzichtig door het yoghurtmengsel. Schep het mengsel in een schaal of eenpersoonsbakjes en laat het in 3 tot 4 uur bevriezen in de vriezer.

Serveer met plakjes banaan en aardbeien.

138 kcal per portie :grinning:

http://u1.peersphere.net/becelwebsite/controller/image.jpg?livelinkDataID=395338

Oeeh heeerrrlijjkk
Ik ga het morgen gelijk uitproberen.
Zelf weet ik geen gezonde recepten :grinning:
x

als je het gezond wilt houden dan moet je dus GEEN suiker er aan toevoegen anders heeft het ook geen zin… en dan ja smaakt het wat zuurder dat moet he er voor over hebben als je gezond wilt eten…

Alsof suiker heel dat recept qua gezondheid ruineerd?

zonder suiker kan ook ja. Maar veel maakt het niet uit want je lichaam heeft wel een beetje suiker nodig en zoveel is het ook weer niet;).

Als het suiker alleen voor de smaak is dan kan je ook zoetstof gebruiken.

Tropische fruitsalade

[i]Bereidingstijd: 10-20 minuten
Aantal personen: 6
Gang: Nagerecht
Keuken: Nederlands
Soort gerecht: Nagerecht

Ingrediënten:

• 2 Kiwi’s
  • 1 Mango
  • 1 Papaja
  • 1 Kleine ananas
  • Lychees
  • 1 Pompelmoes of sinaasappel
  • Enkele blauwe druiven
  • 2 Passievruchten
  • Sap van 2 limoenen
  • 2 Eetlepels kokos
  • 2 Koffielepels kirschessence

Bereidingswijze:

• Schil de kiwi’s, mango, ananas en de papaja. Snijd ze daarna in stukjes. Schil de pompelmoes of sinaasappel zodanig dat het witte vlies ook weg is. Snijd de partjes tussen de vliesjes los en vang het sap dat vrijkomt op. Doe alle vruchten in een kom en overgiet met het limoensap en het sinaasappel- of pompelmoes sap
  • Snijd de druiven in tweeen. Pel de lychees, haal de pit eruit en snijd ze in stukjes. Meng dit fruit ook door de salade
  • Bestrooi het geheel met het kokos en de kirschessence. Laat een tijdje rusten in de koelkast
  • Verdeel de fruitsalade net voor het opdienen over 4 borden, schaaltjes of coupes. Garneer met een halve passievrucht en bestrooi licht met wat kokos[/i]

kipsalade-maaltijd

benodigdheden:
[i]-2 zakken sla (bijv. van de c1000, die gemengde zakken sla, voorgewassen)
-2 paprika’s ( rood, maar geel kan ook.)
-1 appel
-balsamico azijn ( ik weet niet precies hoe je dat schrijft x’D)
-een bakje pijnboompitjes ( 100 gram ofzo )
-naturel croutons ( kan ook met kruiden, maar dat maakt het weer minder gezond (: )
-2 kipfilets

• eventueel kaas maar dat hoeft niet persee
    -water

een pan xD
een bakje/klein kommetje
een lepel
een kaasschaaf
keukenrol
een grote schaal of kom ofzo.[/i]

bereiding:

bak de pijnboompitjes zonder olie of boter, gewoon droog, een beetje aan in de pan en laat ze afkoelen op een keukenrolstukje…ding. xD
snijd de kip is heeeele kleine stukjes en bak ze droog, laat ze niet aanbakken( doordat je ze droog aanbakt is het gezonder en minder vet).
onderrtussen maak je de 2 zakken sla open en doe je ze in de grote schaal of kom. check de kip. snijd de paprika in hele dunne reepjes en doe ze bij de sla. nu is de kip wel gaar ongeveer, laat die afkoelen in een kommetje in de ijskast of gewoon op het aanrecht. pak de appel en de kaasschaaf haal eerst de schil eraf en snij de appel dan half door, maar korte bewegingen met de kaasschaaf over de appel, hierdoor krijg je zegmaar dunne flintertjes appel. doe dit in de sla en de paprika en meng het goed door, doe hierbij ook de eventuele kaas en de pijnboompitjes.
pak nu een klein kommetje en een lepel en doe ongeveer 5 theelepeltjes balsamico-azijn in het kommetje, doe er 3 eetlepels water bij en meng het met de lepel tot een waterige saus. doe de kip in de grote kom bij de rest en meng het helemaal door. doe nu de balsamico-dressing erover en meng het weer. als laatste doe je de croutons erop en tadaa, je kunt het serveren. als toevoeging kun je er ook nog walnoten ofzo bijdoen, als het maar gezond is (:
dit is een portie voor ongeveer 2 hele hongerige personen of 3-4 normale personen :sunglasses: