Gezonde recepten zonder groenten

Hi,
ik lust totaal geen groenten buiten komkommers…
ik wil heel graag afvalllen maar ik ken eerlijk gezegt weinig recepten die gezond zijn
maar liefst met weinig groenten!

Kan iemand me helpen aub

uppie:(

Ehm er zijn zoveel verschillende groenten en je kunt het op zoveel manieren klaarmaken… er moet toch wel wat tussen zitten dat je lust.
En anders als je het niet lust, eet het gewoon.
Ik vind dat ‘ik lust geen groenten’ altijd een beetje aanstellerij eerlijk gezegd.

hoezo aanstellerij als je het nu niet lust

wat eet je dan in hemelsnaam wel als je geen groentes lust?! brood, vlees en pannekoeken ofzo?
Waar ligt het aan dat je de groentes niet lust? de substantie of echt de smaak? Want je kan beginnen met dingen pureren om bijv zo pasta saus te maken (hoewel pasta dan weer niet dieet-verantwoord is). Ik denk dat je hoe dan ook groentes moet gaan leren eten, want dat is het gezondste wat er is en ook het makkelijkst om mee af te vallen. Misschien moet je ook eens varieren met bereidingswijze? koken, stomen, grillen, wokken enzo…

Wel jah, iedereen zegt het maar ik weet niet ik lust gepureerde groentensoep dan weer wel maar ik bedoel dat ik het niet apart ofzo dus het moet gepureerd zijn ofs… sevens gaan we shpagetti met tomatensaus eten… ik weet niet wat ik erbij kan eten dat gezond is

Lust je ook geen sla?

Je kan een pastasaus maken op basis van groentjes:
courgettes, aubergines, champignons, worteltjes…
Maar het kan gewoon niet dat je geen enkele groente lust, volgens mij heb je ze niet eens allemaal eens geproefd.

maar dat is het juist ik moet er van walgen champignons,courgettes enzo :S ik wil best wel moeite doen maarja… nee! ik ga het eten

Leer het eten.
Ik snap echt niet dat je geen andere groenten naast komkommer lust.
Anders eet je wat meer fruit? en zeg me niet dat je niet meer lust dan bananen <<

Ik vind het gewoon kinderachtig, hebben je ouders je dan nooit groenten gevoederd? En ik denk niet eens dat je beseft hoeveel soorten groenten er bestaan en op hoeveel manieren je ze kunt klaarmaken. Volgens mij ben je gewoon makkelijk gevallen, hoor

ik lust ook geen courgettes, champignons en paprika, maar ben wel dol op ‘zoete’ groente, zoals broccoli, bloemkool, worteltjes (gekookt met ene schep suiker), doperwten, sperziebonen. Misschien zijn dat wat geschiktere dingen voor je??

ik denk dat er bij jou één ding dwarszit en dat is het zinnetje “ik lust geen groenten”, kijk als je denkt dat je iets niet kan, en je denkt dat heel sterk, dan lukt het je ook niet.
Je moet dus gewoon gaan denken “dat lust ik wel”, je smaak wordt namelijk ook voor een groot deel bepaald door wat jij denkt dat je eet.
ga dus positief denken over het eten, desnoods doe je er eerst wat appelmoes overheen(dan lust iedereen het wel) en uiteindelijk zal jij groenten lusten, natuurlijk niet iedere groente maar dat hoeft ook niet.
begin gewoon met groenten met waar niet overdreven veel smaak aan zit, zoals worteltjes, rode kool, rode bietjes, doperwtjes enzovoorts.
en anders zijn er zat recepten om het lekkerder te maken, succes!

Lust je geen gekookte groenten? Daar zit namelijk nogal een ‘pure’ smaak aan.
Wok het eens! (Met bijvoorbeeld een wokblokje).
Je kunt er wat kipfilet bijdoen (als je het echt niet lust een magere jus).
Groentes zijn namelijk heel gezond en caloriearm.
Of probeer bijv. groentes met aardappel te nemen (doe ik als ik groente was ik niet lekker vind).

Ik lust de meeste groenten ook niet. Al helemaal niet rauw.
Gekookte erwtjes en/of worteltjes wel, gekookte sperziebonen ook.
Gekookte bloemkool wel en sinds kort ook gekookte broccoli (is trouwens lekker door elkaar: bloemkool en broccoli, met een bloemkoolsausje enzo)

Sla lust ik alleen met heel veel dressing en dat is niet bepaald gezond :stuck_out_tongue:

Ik lust ook geen groenten. Wel al het fruit. En dat van ‘leren eten’ is onzin.
Ik zit in een leefgroep en daar is het verplicht om van alles een beetje te eten.
Ook groenten. En ik zit daar al 6 jaar en lust er nog steeds niets van.

Nouja, aardappels zijn wel gezond bijvoorbeeld, maar je hebt groente gewoon ook nodig om aan al je voedingsstoffen te komen. Kun je ze niet in een gerecht verwerken, lasagna ofzo? In Boodschappen magazine staan trouwens altijd receptjes voor kleine kindjes die geen groente lusten, en dan gaan ze die smaak van de groente helemaal wegwerken met andere dingen. Misschien kun je die eens proberen.