Gezonde recepten ( makkelijk te maken )

Hello meiden!!

Ik heb hier geen nieuw topic over gezien dus ik maak er wel even 1 aan.
De titel duidt het al aan, post hier je gezonde recepten én die makkelijk te maken zijn!

Nou KUSSS

bananen pannenkoekjes
2 eieren 1 geprakte banaan en kaneel even mengen en bakken met een beetje olijfolie yum !

UP!! :upside_down_face:

Ik heb net een lekkere snack op mijn blog gezet!

Wraps met gerookte kip.

http://2.bp.blogspot.com/-NJTtPGjozn8/UTAdMN8ry1I/AAAAAAAAI9A/DP42M5pi__0/s1600/wraps_picknick_kip_peen.jpg

Maar weer een upje voor dit topic want ik vind het altijd leuk om recepten van anderen te lezen en uit te proberen, dus ik hoop dat hier weer meer meiden gaan posten!

Ik heb net voor het avondeten (Australie, hier zijn we al 8,5 uur verder) een hele lekkere Griekse pastasalade gemaakt!

Ingredienten:
penne
komkommer
tomaten
zongedroogde tomaat
rode ui
olijven
feta
olijfolie
(gedroogde) oregano en basilicum (of wat voor kruiden je ook maar leuk vind)
peper
zout.

Lauw, supermakkelijk en superlekker!

Wat een gaaf topic! Ik zat er laatst nog aan te denken dat zo’n topic nog ontbreekt! Ik zal binnenkort ook wat leuke recepten en foto’s plaatsen :slightly_smiling_face:

@Isaa die wraps zien er lekker uit! Zijn ze niet lekkerder als ze helemaal klaar een (halve) dag in de koelkast hebben gestaan, of maakt dat niets uit?

eeen omelet met courgette, ui en champignons!

3 eiwitten en 1 eigeel, klutsen.
ui, champignon en courgette even bakken, dan het ei erbij.
beetje peper en zout, en klaar!

Deze heerlijke courgettesalade. Kijk voor het recept op mijn blog: romanticnotdisgustingyet.blogspot.com

Mijn favo zelfgemaakte salade:

• jonge bladsla/rucola
  • stukjes gerookte kip
  • gekookt eitje in kleine stukjes
  • (gehalveerde) cherrytomaatjes
  • stukjes komkommer
  • mosterd-dille saus
  • daar overheen gemixte croutons of geroosterde pijnboompitten of walnoten

Oké ik weet dat de spruitjes-tijd bijna voorbij is maar hier toch mijn spruitjes recept. Mijn vriend en ik vinden allebei spruitjes een beetje saai… We maken er tegenwoordig een ovenschotel van!
Wat zit er in:

• spruitjes
    • aardappelen
    • melk
    • nootmuskaat (een versnipperde beschuit is ook wel lekker)
    • peper
    • groene paprika
    • ham in plakken (beenham/achterham net wat je lekker vindt)
    • geraspte kaas
      Je kookt de spruitjes en aardappelen. Je doet ze samen in één pan en voegt er wat warme melk bij. Met de staafmixer maak je de aardappelen en spruitjes fijn, dat er een soort ‘stamppot’ ontstaat. Je strooit er wat nootmuskaat overheen. evt, naar smaak wat peper er doorheen. De paprika snij je in kleine blokjes en doe je ook door het geheel. Doe de brij in een ovenschaal. Hier overheen leg je plakken ham. Daarna bestrooi je het met geraspte kaas. Als je de kaas te vet vindt kun je deze eventueel weglaten of 20+ kaas pakken. Deze smelt wel moeilijker.
      Ongeveer 10 minuten in de oven op 180 graden en smullen maar! Hierbij een foto van toen ik hem een keer heb gemaakt.

Als tussendoortje en vervanger van ijs:

Benodigdheden voor een bakje ijs:

• Banaan
  • Pindakaas
  1. Snij de banaan in stukjes en doe deze in de vriezer voor ongeveer 2 á 3 uurtjes.
  2. Na 2 á 3 uurtjes doe je de banaanstukjes in de blender of maak je er een smeuïge massa van met de staafmixer
  3. Voeg nu 1 a 2 lepels pindakaas toe en roer het goedje lekker door elkaar

En voilá een heerlijk zoet en smeuïg tussendoortje!
(Het klinkt waarschijnlijk als een rare combinatie, maar in de V.S. is het gewoon normaal)

Ik heb het van Blogilates en ik vind het heerlijk!

Ik heb geen idee, zo lang heb ik ze niet kunnen laten staan. Maar het zou goed kunnen, dan hebben alle smaken even de tijd om goed in te trekken.

Weet iemand welke groenten goed samen gaan met rijst? Ik wilde van die ei-muffins maken met rijst maar dat vind ik zo kaal…
Ik weet dat dit topic niet actief is maar een nieuw topic aanmaken is weer zowat

Ik heb een soort couscous salade
Dit heb je nodig:
Couscous
Kip
Feta
Komkommer
Koriander

Je kookt de couscous en grillt de kip. Je snijdt de kip in blokjes. Meng nu alles met elkaar. Heel makkelijk dus.
Je kan het warm en koud eten.

@sam.love.om ik vind sperzieboontjes lekker met rijst, of champignon-roerbakgroente in een woksausje.

@storyline ooja dat is ook nog een idee! Bedankt!