gezonde high tea snacks

hej
ik geef binnenkort een high-tea party…
maar ik en een aantal vriendinnen zijn intensief gezond aan het eten…
nou wil ik wel cake en muffings enzo… maar weet iemand nog gezonde muffin/cake recepten. of andere lekkere gezonde dingen die he kunt eten tijdens een high tea?
let me know;)

xx

Eierkoeken zijn niet slecht… :stuck_out_tongue:
En tja, rauwkost met een lekker dipje?

de lekkerste muffins haal je bij de hema :wink:

Er zijn zat koekjes enzo die gezond zijn. Het staat er meestal met koeieletters op: Light etc.

Van hero geloof ik ofzo ^^

Fuck gezond, ga voor ongelofelijk lekker!

Je kan toch best 1 dagje ongezond eten…? Kom op zeg, niet zo zeuren :stuck_out_tongue:

kan best 1 dagje zonder gezond.

bij High tea horen lekkere muffins enzo.=D anders is het niet compleet.=D

ik heb ook niet gezegt dat er geen muffins en cake gegeten worden… het is alleen handig om ook wat gezonds erbij te hebben… omdat er vast wel meiden bijzitten die weigeren een overheerlijke muffin of brownie naar achter te werken :wink:

IK heb morgen ook High Tea

Scones zijn lekker, maar best ongezond geloof ik. Maar wel lekker.

Anders groente met een dipje en smoothies

Misschien zelf volkoren muffins maken?

ja pff weetje,zo makkelijk is het allemaal niet. iig niet bij mij, als ik heel gezond doe en na een tijd vind dat ik die dag wel “ongezond” mag eten en dat ook doe, ben ik meteen weer teruggevallen naar mijn oude eetgewoonte > ongezond dus.
en dan ben ik weer terug bij af.

Gewoon lekker plakjes banaan, stukjes peer, aardbeitjes enzo.

Reepjes paprika, bleekselderij, komkommer enzo en dan verschillende soorten dipsaus waarin je het kan dippen.

Crackertjes met tapenade

Quiche

• Scones met jam, maar neem dan bijv. van Zonnatura. Vooral de aardbeien is heel lekker en er zit geen suiker in. [Wel agavesiroop trouwens, dus een ‘zoetstof’ maar dan een natuurlijkere dan alle glucoses enzo die in andere producten zitten en het is verder helemaal biologisch.]

• Maak kleine hapjes met zalm of komkommer. [Of wat anders.] Korstjes van het brood snijden, besmeren met bijv. kruidenboter of Mon-Chou, en dan komkommer of zalm erop. Weer een broodje erop, in kleine driehoekjes snijden [want dat staat zo schattig :stuck_out_tongue:] en dan eten! :grinning:

• Je kan in plaats van brood ook wraps gebruiken. Insmeren met roomkaas/kruidenboter, dan beleggen met zalm of chorizo, oprollen en in kleine stukjes snijden.

• Quiche! Bij de AH hadden ze eerst hele lekker [makkelijk te maken] quiche met courgette en zalm. Je hoefde geloof ik alleen maar ei [en melk?] te mengen met een zakje, de zalm en courgette erbij en in de oven.

Misschien is het niet allemaal even supergezond, maar het is enorm lekker! :stuck_out_tongue: Ikzelf heb een vrij slecht eetpatroon en alles wat vettig is of te zoet doet me denken aan écht slecht eten en dan val ik terug. Deze dingen proeven nog vrij gezond en het enige wat calorieen levert is de roomkaas en bijv. het vettige van de zalm, wat veel beter te verteren is dan het vet van een zakje patat :stuck_out_tongue:

Leuk idee en eet smakelijk!

Van die groenten taartjes… ;3 (quiche geloof ik)
Crackers met wat gezonds erop (maybe stukjes zalm)
Anders maak je een bekertje met allerlei stukjes fruit erin (ananas/aardbeien/kiwi/banaan ect) gezond en lekker.

In een scones recept gebruik je veel suiker en boter, hoor! Niet te spreken over de room…

Ik had een tijdje terug een karaokeavondje en toen had een vriendin wel muffins gemaakt, maar dat waren dan hartige muffins! Heel bijzonder en lekker (geloof dat ze stukjes wortel erin had verwerkt enzo).

En hier staat een hele lijst met gezonde lekkere recepten.