Gezonde budget recepten

Hoi!
Ik weet niet of hier al een topic over is, maar ik kon het nergens vinden, dus open ik zelf maar een topic.

Ik vroeg me af of jullie nog gezonde budget recepten hebben. Ik vind het namelijk heel moeilijk om goedkoop én gezond te koken aangezien groentes en dergelijken vaak een stuk duurder zijn dan pasta of zo.

Natuurlijk heb je gewoon het standaard groente, gekookte aardappelen en vlees maar ik wil graag een keer wat variatie.

Alvast bedankt, en sorry als hier al een topic over is!

Diepvriesgroenten! Je kunst zo’n hele grote zak kopen voor 3,50 ofzo bij de Lidl en daar kun je wel vier keer van eten.
Mensen zijn altijd een beetje sceptisch over diepvriesgroenten, maar eigenlijk is het gewoon net zo gezond als verse groenten aangezien ze meteen worden ingevroren als ze zijn geoogst en zo blijven vitamines dus beter bewaard!

Hier heb ik ook last van, ik lees even mee!

Wat ik altijd doe is voor meerdere mensen koken. Daar haal ik dan een portie voor mezelf uit en de rest vries Ik in porties in. Is echt goedkoper en als je dat met meerdere maaltijden doet kun je variëren. En het is fijn voor als je geen zin hebt om te koken.

Op aanbiedingen letten, seizoensgebonden. diepvries/potten
Grotere voorraden, niet voor a-merken gaan. lidl/aldi of basic bijv van AH
Meerdere portie’s voorruit koken!
Gezond en goedkoop is heel gemakkelijk, ik kwam altijd wel uit met 20/30 euro per week met alleen maar gezonde gerechten! Beetje vooruit denken, ook met aanbiedingen enzo!
Evt. nog op de markt, aan het einde van de middag zijn groente/fruit daar goedkoper

Thanks!
Ik was alleen even vergeten te melden dat ik nog thuis woon.
Eenoudergezin, moeder werkt fulltime dus ik kook altijd…

Op 24kitchen is jamie er weleens op met money saving meals, misschien heb jij hier iets aan!
http://scrapbook.channel4.com/programmes/jamies-money-saving-meals

Ten eerste: wat goed dat jij voor je familie kookt!

Ik haal mijn recepten bijna altijd uit de allerhande (www.allerhande.nl) of van foodblogs.
Bij de allerhande kun je als je geavanceerd zoekt het knopje ‘budget’ aan klikken. Verder helpt het om groenten binnen het seizoen te kopen (http://www.kookn.nl/overzicht-seizoensgroenten/) en eens naar de markt te gaan.

Blogs die ik zoal volg:
Gewoon wat een studentje 's avonds eet
The Healthy Foodie
Oh my foodness
Culy.nl (van Monique die Girlscene heeft bedacht).

Succes!

Tijd : 15 minuten
Expertise : Makkelijk
Kosten : onder 10 euro
Personen : te kiezen

Wat heb je nodig?
(hoeveelheden naar eigen smaak en honger)

• 4 gepaneerde geitenkaasjes (vind je zo in de winkel)
  • sla naar keuze
  • half bakje spekjes
  • hand vol kerst tomaatjes
  • appel
  • honing
  • azijn
  • olijfolie
  • mosterd
  • peper
  • zout

Hoe ga je te werk?

• Bak de geitenkaasjes in de oven of simpelweg in een pan, ook de spekjes mogen worden aangebakken. Terwijl de geitenkaasjes en spekjes bakken, schik je de sla op een bord.
  • Snij de tomaatjes in 4, de appel in kleine blokjes en leg mee op het bord.
  • Maak een dressing met de honing, mosterd (beiden naar eigen smaak), azijn (niet te veel!), olijfolie en eventueel balsamicoazijn; afkruiden met peper en zout.
  • Dressing over de sla, appel en tomaatjes en tot slot de spekjes en geitenkaasjes er boven op.
  • Heerlijk met gewoon een stukje stokbrood er bij!

Ik ga dit ook volgen! Zit met hetzelfde probleem :slightly_smiling_face:

Dankjewel! Ik ga zeker even kijken. :slightly_smiling_face:
Ja, ik vind koken leuk en aangezien we maar met zn 3en thuis wonen moet ieder zijn eigen steentje bijdragen, dus ik doe doordeweeks altijd de boodschappen en ik kook. :slightly_smiling_face:

Oeh, dat ziet er erg lekker uit! Dankjewel! :slightly_smiling_face: