Gezond

Heyy,

ik weet dat er best wat topic hierover zijn, maarja.

Ik heb een vraag:
Zouden jullie mij willen helpen en steunen met wat ik van plan ben:
Ik wil van de zomer een strakke buik, gezonde leefstijl en conditie. Maar ik weet totala niet hoe.

Ik ben 12
1.46
40 KL

Meer info nodig?en ik wil niet afvallen

Je bent 12, je hebt een prima gewicht, dit is niet nodig.

Ik heb 2 jaar niet kunnen lopen, ben nog geen halfjaar beter. Zolang ik niet eens de trap op kan lopen is het wel degelijk nodig. En ik wil ook niet afvallen

^Zet dat dan in de beginpost. Nu lijk je alweer zo’n meisje dat wil afvallen, als het niet nodig is.

Maar probeer je conditie steeds meer op te bouwen? Ga hardlopen, begin met kleine stukjes lopen en bouw dat steeds meer op.

Ben je niet een beetje aan de jonge kant om je met zulk soort dingen bezig te houden?

Je BMI is gewoon goed hoor!

Maarja, om maar even antwoord op je vraag te geven; blijf gezond eten en snoep niet te veel en ga wat oefeningen doen. :slightly_smiling_face:

Edit; ik had de vorige berichtjes niet gezien. Maar als ik jou was zou ik inderdaad mijn conditie langzaam proberen op te bouwen.
Mag ik trouwens misschien vragen waarom je 2 jaar niet hebt kunnen lopen?

Ik had bijde bene gebroken na ongeluk met paadr+tractor(ik zat op paard, tractor kwam, paar ervandoor, ik boem benen onder tractor)en dat revalidreen was heel moeilik

ik zeg eerst gewoon beginnen met wandelen en dan als maar sneller/verder lopen.
Dan pas opbouwen met sporten zoals rennen.
Je kan ook gaan zwemmen, heb je je benen niet zo veel voor nodig.

Belangrijk is om rustig te beginnen en dan pas zwaardere sporten te gaan doen.
Als je meteen zware sporten doet, kun je het niet aan en geven mensen dan vaak maar op.

Misschien even met je fysiotherapeut bespreken hoe je dit kan bereiken?
En zwemmen: niet zozeer leuk zwemmen, maar baantjes trekken!

Het typen is blijkbaar ook heel moeilijk?