Gezond supermarkteten

Ook ik wil de nodige kilootjes kwijt en dit doen door gezonder te gaan leven. Nu heb ik 1 probleem. Ik werk in een supermarkt (bijbaan) en eet hierdoor zo’n 2x per week op mijn werk. Maar wat is nu gezond en gemakkelijk (heb 30 minuten pauze) om te maken wat ik in de supermarkt kan halen? Tot nu toe was het meestal pizza etc.
Overigens hebben we geen kookpitje, maar wel een oven en een magnetron…

Misschien een maaltijdsalade?

maaltijdsalade… Eet ik ook altijd als ik op mijn werk eet

Rauwkost, waar je zelf bv een blik tonijn of gerookte doorheen kan doen en evt. extra groenten? Kost je 5 minuutjes om elkaar door elkaar te mikken en je kan varieren.

Maaltijdsalade heb ik ook wel eens ja. Alleen dan zonder de dressing hoor ik altijd?Meer tips :slightly_smiling_face:

Meeste van die dressingen die erbij zitten, zijn erg calorierijk. Maar als je gewoon lichte dressing neemt op azijnbasis, heb je toch smaak. Moet je alleen een keer een flesje kopen en die dan meebrengen. Kun je dat over je eten doen.

Goed gevulde quiche misschien?

http://www.rtlnieuws.nl/editienl/maaltijdsalade-maakt-moddervet

Maaltijdsalades zijn ook helemaal niet gezond… Kan je beter niet doen.

Wat volkoren pistoletjes/triangels!? Hoef je ook niet op te warmen; scheelt tijd.
In de kantine ligt meestal boter hoor ik (was bij de AH waar ik werkte wel :") en anders houd je je eigen kuipje in de koelkast) en dan doe je er je eigen beleg op (overige kan je mee naar huis nemen bijv), variërend van allerlei soorten vleesfilet (kipfilet, kalkoenfilet etc.), hummus, vis, sommige kazen of pindakaas; vult ook wel meer, of je kan het zo gek niet bedenken; in een supermarkt is de broodbelegvariatie hoog haha

Lekker fris sapje (met 35% sticker bijv.) erbij/pak sap en je hebt je vitamines ook binnen.
Dat is wat de meeste eigenlijk aten bij de AH waar ik werkte, als het geen 2 pizza’s waren wat vele dan wel weer deden. :") haha.
Maar wie ‘gezond’ wilde eten at vrijwel altijd 3 pistoletjes of 2 triangels met gekozen beleg en een 1l pak coolbest, glazen fles sap met zo’n 35% sticker of pak Milk&Fruit/Vifit bijv.
dus financieel is dit vast haalbaar?

Ik warmde wel eens zo’n blikje soep op en at dat dan met wat brood. Je kunt misschien ook thuis couscoussalade of pastasalade maken en dat dan gewoon meenemen en daar opeten?

Waarom kan je thuis niks klaarmaken op voorhand? Couscoussalade of pastasalade zoals hierboven is inderdaad echt leuk om te eten. Zeker te doen in 30 minuten, leuk voor het zomerweer op het moment en het scheelt je geld uiteindelijk ook. Als je écht iets wilt kopen in de winkel, dan zijn bruine broodjes met beleg (kip is mager, pindakaas of light kaas of zoiets) best wel gezond. Je kan dan vb. ook een flesje water kopen, en daar wat citroensap in doen. Of als je een lichte lunch wilt nemen, koop dan wat fruit. Nu zijn de aardbeien echt spotgoedkoop, dit samen ander fruit zoals een kiwi, banaan,… en dan witte yoghurt erover. Als dat niet genoeg is kan je ook nog zo’n klein broodje met beleg erbij doen.