gezond stylen

Mijn haar is dof en pluizig geworden van het stijlen, dus probeer ik haarproducten/maskers om het weer gezond te krijgen.
Welke shampoo’s, cremespoeling, conditionter, mousse, spray’s, creme’s etc. vinden jullie goed/gebruiken jullie?

Daarnaast heb ik gehoord van een cremepje voordat je je haar gaat stijlen in je haar doet, zodat je haar niet zo erg beschadigd. Iemand die zo’n cremepje heeft, van waar en welke merk?
Welke stijltangen zijn heel goed/gebruiken jullie?

In één vraag: hoe stijl je je haar op de gezondste manier?

Niet, volgens mij?

Met een fohn stijlen kan ook dat is al iets beter en je hebt ook een manier dat je helemaal niks nodig hebt om te stijlen maar ik weet niet of dat werkt zoek op “straight hair without heat”

•Gebruik altijd (zelfs wanneer je extreme haast hebt!) voordat je je haar gaat stijlen een serum of een andere hittebestendige crème of spray.
•Omdat de hitte van de stijltang niet goed is voor je haar, kun je je haar beter niet föhnen omdat je je haar anders onnodig twee keer schade toebrengt aan je haar.
•Stijl je haar altijd op droog haar. Je haar mag zelfs niet een beetje nat zijn, omdat je haar dan extreem zal beschadigen en uitdrogen. Soms zó erg zelfs dat je de gestijlde plukken haar zult moeten afknippen omdat ze heel vreemd, onnatuurlijk gaan krullen.
•Gebruik altijd een goede, verzorgende haarconditioner. Dit hoor je sowieso al te doen, maar vooral als je je haar stijlt.
•Probeer om zeker eens per week een goed haarmasker te gebruiken zodat je je haar zo gezond mogelijk houdt

Ik gebruik zelf altijd een serum van de gliss kur. Dat zit in een klein flesje met een pompje erop, kost 7 á 8 euro volgens mij. Maar je doet er heel lang mee, en ik merk echt dat het beter voor mijn haar is. Je hoeft er trouwens maar 1 pompje van in je haar te doen. :slightly_smiling_face:

Een goede stijltang is ook een must!

Je kan het beter gewoon niet doen.

De gezondste manier is: Niet stijlen. Wat je ook gebruikt, op de lange termijn gaat je haar er toch dood van… met of zonder serums en andere commerciële troep.

Beperkt het. Doe ook eens een staart in. Probeer je haar met de fohn te stijlen. Maar je haar gaat hoe dan ook dood van veel stijlen.

‘gezond’ stijlen kàn niet want stijlen is niet gezond. Wat voor rotzooi je er ook maar in gooit elke keer verbrand je toch je haar.

Voor het stijlen kun je een product gebruiken waardoor je haar minder beschadigt. Ik heb een flesje van L’óreal Paris. Dat is een roze flesje en speciaal voor hitte bescherming van een stijltang.
Dit kost ongeveer 5,50 dacht ik.

Ik krul mijn haar 2 a 3 keer in de week, maar verzorg mijn haar goed met haarmaskertjes etc en mijn haar ziet er gezond uit.
Bij de kapper heb ik Wella Professionals (Hitte beschermende spray) gekocht, was iets van 13 euro maar het is wel beter voor je haar. Voordat ik mijn haar krul spray ik dat in mijn haar.

Ik spuit altijd 5minuten voor ik ga stijlen een spray op mijn haar van Syoss. Dat is er speciaal voor gemaakt om je haren gezond te houden als je veel moet stijlen :slightly_smiling_face:

Ik gebruik hair protector van lee stafford ,
hij is echt heel fijn, en je haar gaat dr van glanzen, omdat er groente thee in zit :slightly_smiling_face:

Fohnen en kammen tegelijk. En dan nog het liefst met koude lucht fohnen :slightly_smiling_face:

En dit schijnt een heel goed masker te zijn, ga het zelf volgende week uittesten, maar bijna iedereen op dat forum vindt t fantastisch!
Klik

Ik ken iemand bij wie haar haren gewoon afgebroken waren na een tijdje stijlen. Ze waren zo dun geworden dat ze gewoon afbraken en het zag er heel raar uit.
Echt een serum gebruiken!

ik stijl het zelf ook elke dag, en mijn haar begint echt dood te worden van de onderkant. miss is het handig om verzorgende shampoos te gebruiken ?
en gewoon wachten tot je haar droog is voordat je t gaan stijlen, want fohnen schijnt ook slecht te zijn !

je kunt je haar niet gezond stylen.
al die spulletjes die je in je haar doet verneuken allemaal een beetje je haar door al die stofffen die erin zitten.

ik gebruik zelf maar een olie en die is natuurlijk. hij is wel heel duur maar toch. En die gebruik ik af en toe voor de geur.
je moet je haar niet laten wennen aan allemaal spullen enzo.

en als je dan wil stylen beetje natuurlijke stijl olie gebruiken is heel duur maar wel heel goed.

ik lees net alles over conditioners enzo maar die dingen zijn echt niet goed voor je haar.
ik was me haar met een natuurlijke shampoo en gebruik ook geen conditioners ofzo.
ik heb lang haar tot me kont en mijn kapper is altijd versteld dat de onderkant nooit droog is altijd gezond is en glanst en volgens haar klopt het ook dat je je haar met rust moet laten.

Waarom is een conditioner dan slecht? Hangt er toch ook gewoon vanaf welke?