Gezond ontbijtje

Hey,
ik ben zoals het onderwerp al zegt opzoek naar wat gezonde ontbijtjes.
Nu eet ik gewoon wat toastjes met Nutella maar dat ben ik echt beu!
Ik moet niets te zwaar hebben 's ochtends gewoon een lekker gezond beetje vullend ontbijt.
Ik ga nu eens wat yoghurt met banaan proberen misschien is het wel iets maar ideeën zijn altijd welkom!

Okay bye :slightly_smiling_face:

Havermout vult goed! Dit kun je aanmaken met (plantaardige) melk en toppings toevoegen als pindakaas, fruit, pure chocola, wortel, rozijntjes, honing/ahornsiroop. Online staan ook veel receptjes :upside_down_face:

Ik heb ook echt een hekel aan ontbijten maar ben nu heel erg blij met mijn optimel kwark (zijn bakjes van 500g) aardbei en crunchy muesli van Quaker. Ik at ook altijd yoghurt enzo, en dat vond ik altijd maar saai, maar op een of andere manier vind ik dit een hele fijne en lekker combi, terwijl het weinig bijzonders is.

Ik ontbijt meestal met een van de volgende opties:

• Meergranen beschuit met pikante hummus, komkommer en zwarte peper
  • Knäckebröd met avocado, zwarte peper en zout
  • Havermout (met van alles erdoor)

Ik eet de laatste tijd vaak volkoren corn flakes (waar al rozijnen, kokos en noten inzitten), met een banaan en kokosmelk. Vult voor mij ook heel goed

Naturel havermout met schijfjes banaan

• Havermout met amandelmelk ( ‘gewone’ melk gaat natuurlijk ook, maar persoonlijk vind ik de amandelmelk hier het lekkerst bij), schijfjes banaan en stukjes appel met kaneel.
  • Toast met avocado, peper, zout en stukjes tomaat
  • Meergranenbrood met hummus, rucola en kikkererwten
  • Onbijtsmoothies?