gezond leven.

Hoooi.
Ik heb een soort obsessie, nou eigenlijk meer iets waar ik me druk om maak.
want ik ben verslaaft aan gezond zijn.
Dit is opzich geen probleem maar als ik een keer iets ruik wat zoet is ofzo word ik echt helemaal gek, die geur, bah.
alles moet precies zijn hoe het hoort.
ik weeg precies het gemiddelde en ik eet 2x fruit per dag.
eet s’ochtends 2 broodjes met kaas en smiddags 3broodjes met ham, kaas, worst, of een ei.
ik eet bijna elke avond meer dan 2 ons groente, een stuk vlees, en aardappels.
alles wat ik drink op een dag is water, water en vitamine drankjes, oh, en melk.
en nog veeeeel meer dingen, ik sport precies genoeg, en alles wat met een gezond leven te maken heeft.

ik vind dit best wel erg want, ondanks ik nu heeel gezond ben, vind ik echt heel veel dingen vies, ik lust geen patat, pannenkoeken, cola, helemaal niks, als het maar gezond is.
en nu ben ik net naar een nieuwe school gegaan, en daar heb ik ook best moeite mee, niet de school, maar ik moet dit iedereen gaan vertellen want niemand snapt waarom ik haast niks lust.

okee, misschien kunnen jullie hier niks mee, maar ik ben nu echt blij dat ik mijn verhaal kwijt ben -.-’
jullie zijn echt mijn steun als ik ergens mee zit, ik kan echt alles kwijt hier op het forum…
maar ff geen nare reacties please, want jullie weten niet hoe ik me voel, dus niet zeggen: wees blij, of wat dan ook

oke… tnx

Poeh, ik zou willen dat ik dat had! Dat zou even goed voor de lijn zijn.

Oh sorry, ik lees nu pas dat je niet wilt dat we ‘wees blij’ zeggen. Nouja, dat zeg ik dan ook maar niet. Maar om heel eerlijk te zijn snap ik het probleem niet. Ik lust geen knakworstjes, geen ragout en ik houd niet van alcohol. Maar dat maakt toch niks uit? Ik eet dingen die ik wel lust en dat doe jij ook, verschilt toch niet zo erg?

Wel eens van orthorexia nervosa gehoord? Niet dat ik meteen met dingen ga rondstrooien, maar ik moest hier meteen aan denken toen ik dit las. Misschien een idee om te kijken of je eventueel kenmerken herkent:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Orthorexia_nervosa

Maar ik ben gewoon heel erg gehecht aan mijn levensstijl.
misschien komt het omdat ik ongesteld ben, klinkt heel dom, maar in deze periode ga ik me altijd heel druk maken om dingen, over een weekje ben ik weer heeeeel erg blij.

@HPfangirl, hoe jij het zegt vind ik het lief, maar sommige zeggen het heel gemeen x’D

wow, daar zie ik mezelf echt wel in.
ik ben inderdaad ook vegetarier, die vis en vlees eet ik omdat ik gewoon weet dat het gezond is en ik gewoon niet zonder kan, omdat ik denk dat als ik het niet eet dat ik dan niet gezond ben.

al 69x bekeken maar nog maar 2 reacties, en 2 van mezelf maar die boeien niet.

please reacties?

Kop op meid, als jij straks de 95 haalt doordat je altijd zo gezond geleefd hebt en zij allemaal dood zijn ben jij degene die het laatst lacht! Nee grapje hoor, maar echt, je moet je er niet zo druk om maken. Mijn beste vriendin lust ook geen koekjes, snoep en frisdrank, echt helemaal niks. [Ze eet wel ijs, chips en friet, maar dat terzijde]. Ze lust alleen melk en water. En niemand vindt dat raar hoor, ze lust het gewoon niet, daar kan ze niks aan doen. En jij ook niet, je hebt je eigen smaakpupillen niet gecreëerd!

muhahahaha, dankje, dat was echt lieff(L)
dankje…

Ik weet niet wat ik moet zeggen. Zolang het goed gaat zo, hoeft er niet veel te veranderen toch?

Wauw dat heb nog nooit gehoord :stuck_out_tongue:
Apart, maar wel heel handig, ookal snap ik dat het vervelend is als je niks lust!

Zolang je maar varieert, want anders is het gezonde “schema” na een tijdje ongezond :’)

Je kunt trouwens dingen leren eten, dus steeds wat kleine hapjes totdat je het lust, of chocola niet in een reep, maar ergens in verwerkt etc.
Alhoewel, ik zou het niet eens willen veranderen als ik jou was, het is heel zeldzaam om uit jezelf gezond te gaan leven. Eigenlijk moet je er blij mee zijn (sorry, ik weet dat je het niet wilt horen, maar het is wel gewoon zo :stuck_out_tongue:).

wauw, ik probeer te leven zoals jou maar het faalt ontzettend
ik hou juist teveel van ongezond eten… en heb heel vaak honger maar om dan bijv. 2 ons groente en aardappels/vlees te eten lukt me niet omdat ik dan juist heel snel vol zit
Maar ik denk niet echt dat andere mensen er ‘opmerkingen’ over zouden maken, of je raar vinden. En anders moet je je daar echt niks van aantrekken!
Misschien kun je langzaam aan toch eens proberen om iets te eten wat… niet helemaal 100% gezond is
en dan bedoel ik niet zakken chips of een enorme pizza vol beleg, maar gewoon een keertje een bepaald soort snoep of hartige “knabbel” dingen
want volgens mij is dat echt niet zo slecht voor je, als je dat bijv. 1 keer per week doet
tenzij je dat echt niet wilt natuurlijk

Ik snap je trouwens wel een beetje, ik heb ook iets wat bijna niemand begrijpt (angststoornis, dus ik durf heel veel normale dingen niet)
maar als je er zelf geen groot probleem van maakt, of het in ieder geval niet overduidelijk laat merken van: O KIJK, IK BEN BAAAANG (of in jouw geval: Ik eet gezond)
dan merken die andere het vaak niet eens op

goed… een beetje onsamenhangende reactie dit, maar ik heb even geen zin om het na te lezen en duidelijk te maken xD *moe*

hihi, sorry daar moest ik eventjes om lachen!

maar je hebt wel gelijk. waarschijnlijk denk je dat anderen het heel raar vinden, maar iedereen heeft wel dingen die hij of zij niet lust.

Dit is obsessief gedrag. Als je zelf vindt dat het je leven in de weg staat, dwz als je bepaalde dingen niet meer kan doen die je voordat je dit had wel deed, dan zou ik even naar de huisarts gaan voor een verwijzing naar een psychotherapeut. Vind je dat niet, dan is er niets aan de hand, dan zou ik gewoon blij zijn dat je zo gezond bent :stuck_out_tongue:
Maar praat er in ieder geval wel over met je ouders en wees altijd eerlijk.

dat hebben meerdere.

Ohja, dat wou ik nog zeggen:
ik lust wel echt alles, echt alles.
alleen ik durf het gewoon niet te eten, want ik ben bang dat ik gewoon ongezond bn.

Ik heb het ook wel een beetje denk ik maar ik eet zowiezo ook nog te weinig. Maar alles wat ik eet moet gezond zijn. En als we pizza of friet eten bij het avond eten begin ik helemaal te stressen. En als m’n vriendinnen snoep, of chips eten dan vind ik dat meteen stinken.

ja ik heb het ook.

dat weet ik ;]

Maar ik bedoel, ik heb precies hetzelfde.