Gezond haar

Ik wil graag m’n haar laten groeien,
maar ik heb krullen.
Dus ik wil graag dat m’n haar gezon blijft en blijft glanzen en krulhaar is al zo snel droog en dof.
Hebben jullie tips hoe jullie je haar gezond houden of mensen die zelf krullen hebben en er één of ander wondermiddel gebruiken?

Greetzz

Zoveel mogelijk natuurlijke producten gebruiken?
Föhns & stylingapparatuur zijn slecht voor je haar, dus dat kan je beter niet doen
1x per week een haarmasker, 2/3x per week conditioner/cremespoeling…
?
X

danku!

cremespoeling gebruik ik wel al en styl apparaten probeer ik te vermeiden.
maar ik wil het echt niet knippen want als ik zeg dat de puntjes eraf moeten zie ik 2 seconde later 10 centimeter haar op de grond vallen:frusty:
maar het pluist nu echt heel erg en is tering droog

daar heb ik ook best last van… en mn moeder blijft maar zeggen; GA NAAR DE KAPPER, er kan best een STUK van af =|…
Ik gebruik nu die Pure coconut oil shampoo & conditioner (tk @ kruidvat, etos, trekpleister…) , en ik merk wel dat het werkt [het pluist nu alleen wel, want ik heb het net niet gekamd toen het nog nat was =(]
Succes ermee ;]

X

Nu sinds 1 jaartje stijl ik het eigelijk nooit meer, maar het blijft droog en als de kapper komt is er dus ook meteen 5cm af, omdat het zo droog/dood is :S Ik weet zelf ook niet wat ik moet doen :S

Iig koop een douchekam, (kan je kopen bij de kruidvat voor 2euro) en als je dan cremespoeling in doet erdoor heen kammen, en zo het uitspoelen. daarna je haren niet meer kammen. Dus als je uit de douche bent en je haren nat zijn, niet kammen, eerst laten drogen

Hee!
Ik zou als ik jouw was een shampoo en/of conditioner gebruiken voor krullend haar! Dat maakt krullen meestal heel mooi, omdat het speciaal voor dat haartype is gemaakt!
Voor de rest, voor dat je je haar wast elke keer een maskertje gebruiken voor droog haar! je kan er ook zelf een maken, met natuurlijke producten, zoals ei, banaan, yoghurt, honing en melk! die zijn het meest vocht-inbrengend! google anders even:)
Bijvoorbeeld als je s’ochtens je haar gaat wassen, laat je het de hele nacht intrekken.

Zo moet je haar wel gezond worden! Je moet het gewoon verzorgen verzorgen verzorgen! Succes xx

Je kunt je haar conditioner-only wassen. Er is hier een topic over op girlscene van hoe dat precies moet.
En hier een filmpje van Mascha van Beautygloss die ook uitlegt hoe het moet:
http://www.beautygloss.nl…oner-only-je-haar-wassen/

Als het onder zo erg pluist/knoperig is moet je er echt een stuk af laten knippen helaas. Ik zelf heb ook lange krullen maar het was echt dood onder. (JE zag dode punten niet) Ook ik heb het liever lang maar daarna is het veel beter voor je haar en groeit het beter, breekt het minder af. je kan maskers gebruiken, maar als je daarna met veel shampoo ze eruit wast, doet het meestal niet veel voor je haar. Ik gebruik altijd serum maar ook curly gel van kruidvat, werkt heel goed tegen pluis. (Insmeren alleen op nat haar) kam je haar ook nooit als het droog is.