Gezond eten

Ik weet dat er eerst ook al zo’n topic was met gezond eten en dat er heel veel topics zijn waar je kunt afvallen. Maar ik wil niet afvallen dus wil ik liever niet bij die andere topics. Ook kan ik dat andere topic over gezond eten niet meer vinden dus dacht ik dan maak ik een nieuwe aan.

Ik wil dus graag gezond gaan eten maar niet gaan afvallen omdat dat niet nodig is. We kunnen dit misschien doen door bijvoorbeeld net zoals in het gezond afvallen topic onze lijstjes te posten etc.

Hopelijk doen er meer mensen mee!

Ik had inderdaad ooit zo’n topic aangemaakt, maar die is totaal verdwenen in de massa’s van topics XDDD Goed dat er weer eentje is! Veel succes, en ik denk dat ik ook wel mee kom doen (:

Oké leuk!

Ik probeer ook al even wat gezonder te eten, maar heb totaal geen discipline, moet ook helemaal niet afvallen enzo… Maar ik studeer gewoon geneeskunde en leer over gezonde voeding enzo en leef dan zelf op pizza, spaghetti, frieten, chips,… wat nu niet echt een goed voorbeeld is :grinning:
Dus ik wil het ook wel proberen…

Leuk! Precies wat ik nodig heb, want ik zit nu bij het gezond afvallen topic maar ik hoef niet af te vallen, alleen maar “op gewicht blijven”

Nou, basislijstje:

O: 2 vb of bb met gezond beleg & één zuivelproduct (melk, yoghurt)
T: pakje liga en een stuk fruit
L: 3 of 4 vb of bb met gezond beleg & één zuivelproduct
T: pakje liga en een stuk fruit
A: (soep), aardappelen, groente en vlees
T: yoghurt, in het weekend eventueel iets lekkers.

Hihi, Sugarrush en CANDYxCHOCIE, wel toepasselijke namen moet ik zeggen :grinning:

Ik begin morgen pas, want vandaag trok mijn lijstje echt letterlijk op niets :grinning:

O:1 kom cornflakes met yoghurt (en suiker…)
T: warme chocomelk en een suikerwafel
L: 2 bruine bolletjes: 1 helft met ham en kaas, 1 helft met aardbeienconfituur, en 1 met speculoospasta
T: een halve zak ketchup chips, en een appel
A: spaghetti bolognese (hhhhmmmm)
T: weet ik nog niet…

(en dit is nog niet eens een erge dag voor mij, het kan veel erger :grinning:)

Mijn lijstje:

O/T: witte pistolet + rookvlees, half bakje sla & optimel
L: wit duits broodje (geen beleg) & eierkoek
T: chocolaatje, 7 pringles
A: 2/3 mok aspergesoep, vitaalbartje met filet americain
T: tot nu toe een appel, komt vast nog wat bij :stuck_out_tongue:

Vergeet trouwens ook niet om water te drinken (1,5 - 2 liter per dag).
Nou vanaf morgen begin ik weer gezond(er) te eten, want in de vakantie is dat… onmogelijk voor mij xD

Ik wil wel mee doen, alleen ik wil wél afvallen. En daarna in ieder geval een gezond eetpatroon aanhouden.

O/T: Niets, ik was skeeleren
L: Rijst en een klein schepje tonijn erbij
T: Twee boterhammen met filet american
A: Een soort maaltijdsalade, met komkommer, sla, een stuk kip, mais, tomaat…
T: Een klein schaaltje chips

Goed, dit is best weinig. Maar vandaag ben ik heel erg bezig geweest met sporten. En ik heb met mezelf afgesproken dat ik in het weekend niet te veel ga letten op wat ik eet, meer op het sporten. In het weekend sport ik dus echt veel. Mijn sportlijstje van vandaag:

11:00 tot 12:00 - Skeeleren
12:25 tot 12:40 - Buikspieroefeningen
13:30 tot 14:15 - Skeeleren
15:30 tot 16:15 - Hardlopen

Dan kun je beter eerst naar het gezond afvallen topic gaan en daarna hierheen komen. Kijk, wij willen je heel graag helpen maar dit topic is er speciaal voor mensen die niet willen afvallen. Echt gewoon niet, wij willen een gezond eetpatroon opbouwen, met voldoende kcal per dag. Dat gaat gewoon niet samen met afvallen. Daarom raad ik je aan om eerst naar het afvallen topic te gaan en daarna hierheen te komen.

Overigens wil ik jullie wel komen helpen met tips en dergelijke, maar ik eet zelf best ongezond (mag ook wel, ik moet nog een klein beetje aankomen omdat ik een eetstoornis heb gehad) maar goed ik wil jullie dus wel helpen, want ik weet toch wel veel over eten en gezond eten dus nou ja, als jullie dat goed vinden?

goed topic meiden! echt , mijn complimenten om niet meteen af te vallen! Alleen denk ik dat je wel afvalt door gezond te eten, dus neem gewoon lekkere dingen!
heel veel succes allemaal <3

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo veel. Als je een normaal eetpatroon (de kleine vreetbuien bijgevoegd) dan kom je op veel meer uit. Ik heb deze basislijst van een betrouwbare site.

Ochtend:
2 boterhammen met margarine
1x vlees of kaas
1x zoet
1 beker zuivel

Tussendoor:
Pakje sultana/evergreen/milkbreak o.i.d
1 stuk fruit
1 glas koffie/ thee/ sap

Middag:
3 a 4 boterhammen met margarine
1x kaas
1x vlees
1x zoet
1 beker zuivel

Tussendoor:
1 stuk fruit
1 glas koffie/ thee/ sap

Avond:
3 a 4 opscheplepels groenten
3 a 4 opscheplepels aardappelen( 4 a 5 stuks), rijst ( ca 100 gr droge rijst) , macaroni (ca 100 gr) o.i.d.
2 juslepels jus/saus
1 stuk vlees (a 100/120 gram)
1 glas sap
1 bakje vla/yoghurt/kwark

Tussendoor:
1 stuk fruit
1 of 2 glazen thee/ sap

Kijk dit is misschien wat veel, al dat fruit en al die sultana’s die wordt je natuurlijk compleet zat. Je kunt ook gewoon kiezen dat stuk fruit weg te laten en een lekkere roze koek o.i.d. te pakken. Maar dit geeft een beeld van wat je op een dag zou mogen eten.

@Anke: Je hebt helemaal gelijk hoor. En het is een ‘gezond eten’ topic, en je mag af en toe best iets lekkers.

Oeh, ik wil ook wel meedoen. Ik probeer namelijk ook gezonder te eten. :slightly_smiling_face:
Maar ik post morgen wel even een lijstje, omdat ik nu even ga proberen te slapen.

@ Eva, oké leuk dat je meedoet.
@ Michelle, ja ik hoef ook niet af te vallen daarom dit topic :]
@ Blow my, dat kan natuurlijk ook, je doet wel veel aan sport!
@ Jente, tuurlijk mag een keer wat lekkers ook wel. Maar ik ben zelf al aan de lchte kant dus ik denk niet dat ik echt veel kan afvallen.
@ Anke, die lijst krijg ik nooit op!
@ Anne, dat is goed!

Mijn lijstje van gisteren, niet echt geweldig.

o: 2 knäckerbrood, 1x beleg gekookt eitje, 1x beleg abrikozen jam, kop thee.
l: 1 boterham, 1x beleg 30+ kaas en tomaat, 1 knäckerbrood met abrikozen jam, 2 speculaasjes, kop thee.
t: mini appeltje.
a: 4 eetlepels rijst, oosterse wokgroenten en kipreepjes, schaaltje magere yoghurt met klein beetje krokante muesli.
t: paar handje popcorn.

En nu ben ik zelf brood aan het bakken. :]
Ik zal straks mijn lijstje van vandaag posten.

Oh dit is wel een leuk topic! Zit er een beetje mee dat ik ongezonder ga eten, ga nou samenwonen met mijn vriend, geen idee hoeveel hij weegt, maar zal wel iets van 120 kilo zijn, en met z’n 1.70 is dat… naja. Hij vreet iig zo’n beetje elke dag een zak chips op, en ik merk dat ik vaak meedoe, naja geen hele zak maar toch gewoon vaak chips… En nou hebben we een vriezer dus komt er nog ijs aan ook!! Nu ben ik al een kilo aangekomen en ik wil echt NUUUU ingrijpen, voor het fout gaat.

Overdag enzo heb ik geen problemen, dan is hij op zijn werk, en heb ik eetschema’s, dus die zal ik hier dan ook wel delen! Maar ik wil vooral goeie toetjes bedenken… Dus dingetjes die echt lekker zijn die ik kan eten terwijl hij aan z’n chips zit…

Gisteren heb ik best slecht gegeten:
11u: 1 Croissant
*uren niks*
19.30: Rijst - tomaat - 2 eieren
En dan om 3u vannacht nog een rijstwafel

Ik val zeg maar af door veel te sporten in de weekenden en verder gezond te eten. Je moet weten dat ik me eerst vol propte met alles waar ik zin in heb. Het is niet te geloven dat ik nog geen 100 kilo weeg. Maar ik wil ook goed en gezond eten.