gezond eten

eyy!

Ik wil heel graag gezond eten en ik probeer dit ook elke dag opnieuw, maar elke dag mislukt het weer. ik heb gewoon nooit ect zin in fruit of bruin brood met kaas bijv, wel drink ik heel veel water.

hoe kan ik dus gezond eten? en nog ideen voor gezonde tussendoortjes, ontbijt en lunch?

xx!

5 maaltijden per dag.
Niet te grote maaltijden.
Een ongezonde maaltijd kan heus wel
Eet noten als tussendoortje
Drink voldoende water, niet teveel
Doe zelf meer research

Tanks!

Of doe healthy-unhealthy mix zoals chocolodefondue :wink:

Wat ik vroeger steeds deed was mezelf drie ongezonde dingen per dag toestand.

Bv :
ontbijt: chocoladecornflakes
drinken 's middags: cola
dessertje: pudding

Of
Middagmaal: hamburger
Snackje: wafel
Dessertje: warme chocomelk.

Als ik dan meer dan drie dingen nam, compenseerde ik dat de dag erna.

Nu ben ik niet meer zo consequent :stuck_out_tongue: hehe

danke dat is een leuk iddee! :grinning:

Sorry, maar waarom start jij zoveel nieuwe topics? Het valt me een beetje op

Probeer juist groente en fruit te eten als begin, een banaantje 's ochtends of een appeltje vind ik altijd wel lekker en dan in de middag nog een stukje fruit. En met het avond eten natuurlijk je groente opeten :cold_sweat:

sorry, maar: discipline

omdat ik maybe best veel vragen heb?

Veel van je vragen kunnen ook in bestaande topics of zijn vindbaar op de handigste uitvinding van het internet genaamd ‘google’

wow, ik vind drie dingen best wel veel. Je kunt het toch gewoon bij één ongezond iets houden?

Ik vind dit best een botte opmerking. Niet iedereen wilt heel gezond eten en zien het juist als goede balans als ze bv 3 ongezonde dingen per dag eten. Het is toch een eigen keuze. Ik vind niet dat iemand kan oordelen of het veel of weinig is.

Maar anyways voor de TS, Ik zou voor jezelf kijken wat je motiveert om gezond te eten. De een heeft motivatie van familie nodig, de ander hangt een aantal afbeeldingen op de muur en weer een ander schrijft mee op een forum.
Je kan werken met een beloningssysteem, stel je eet 4 weken lang gezond…dan mag je iets kopen wat je graag wilt.
Of je kan werken met een kalander, goede dagen waar je gezond hebt gegeten krijgen een hartje, slechte dagen streep je door. En je doel is dan om x aantal gezonde dagen te hebben.

Verder zou ik kijken naar gezonde dingen die jij ook lekker vind. Niet iedereen houd van een bruine boterham met kaas…en gelukkig zijn er ENORM veel variaties die toch voor gezonde voedingsstoffen zorgen. Ik zou eens op tumblr kijken naar ‘healthy food’ of iets in die trant. Echt een lading ideeën.

No shit sherlock.
Dat heb ik allang gedaan. Maar maybe hadden meiden nog andere ideen die niet genoemd waren?, en als het je niet aanstaat dat k zoveel topics maak ( 3 maar.) lees ze dan a.u.b. ook niet. :slightly_smiling_face: ( niet gemeen of iets bedoeld )

Dankjewel! dit helpt echt, vooral dat met die kalender ga ik proberen :grinning:

Is 3 ongezonde dingen echt veel? En tellen twee koekjes die je samen eet ook als 2 dingen?

Nee, tenminste dat ik mijn persoonlijke mening. Naast het feit dat voor iedereen de grens van veel anders is, denk ik dat je makkelijk drie ongezonde dingen kan eten en toch een gezond voedingspatroon kan hebben. Als ik even Marie haar drie dingen als voorbeeld neem en er een volledige lijst van maak.

Ontbijt: Yoghurt met brinta en een kiwi
Tussendoortje: Groene smoothie
Middagmaal: hamburger met een salade
Snackje: wafel en een appel
Avondeten: 50% groente 25% vlees 25%
Dessertje: warme chocomelk.
Tussendoortje: Kwark en worteltjes

Ik persoonlijk vind dat een goed lijstje, ookal zitten er 3 ‘ongezonde’ dingen bij.

De meiden hebben wel gelijk, ik raad je aan in het vervolg even rond te kijken naar de topics. Want bv bij het gezond afvallen of fit voor de zomer had je deze vraag ook kunnen stellen.

Ik vind het persoonlijk wel meevallen. Ligt er denk ook aan of je af wil vallen of dat je op gewicht wil blijven. Het is ook echt geen doodzonde om wat dingen te nemen die misschien niet supergezond zijn, maar gewoon lekker.

Nee dat snap ik, daar eb ik ookal rond gekeken, maar ik zal dan in et vervolg daar mijn vraag stellen.