hoii iedereen,
ik ben opzoek naar lekkere gezonde dinegn die ik mee kan nemen naar school,
ik eet vaak mijn brood niet op of ik eet helemaal niks,
ik weet dat dat niet goed is maar ik kan het gewoon mijn gevoel niet eten,
Alvast bedankt
xx
hoii iedereen,
ik ben opzoek naar lekkere gezonde dinegn die ik mee kan nemen naar school,
ik eet vaak mijn brood niet op of ik eet helemaal niks,
ik weet dat dat niet goed is maar ik kan het gewoon mijn gevoel niet eten,
Alvast bedankt
xx
Ik eet op school altijd volkorenboterhammen met beleg zoals pindakaas of kipfilet en een banaan aangezien ik best een eindje moet fietsen en daar veel energie uit kan halen.
Je zou natuurlijk ook salades ofzo mee kunnen nemen, maar ik haal daar niet genoeg energie uit voor een hele schooldag dus ik zou even kijken wat voor jou het beste werkt.
Bedankt!
Ik lust alleen zoet beleg (heel slecht ik weet het) daarom was ik opzoek naar een gezonde oplossing
Ik denk dat je jezelf er ook in moet trainen om gezonde keuzes te maken. Als je gewend bent zoete dingen te eten zul je misschien in het begin veel dingen minder lekker vinden, maar als je went aan smaken ga je het vanzelf lusten, maar dan moet je wel een keer beginnen met het eten ervan.
Je zou suikervrije jam kunnen eten of fruit op brood (aardbeien en banaan zijn goed als beleg te eten). Je zou ook kunnen kijken naar extra pure hagelslag (met een hoog cacao percentage) want dat is ook nog wel redelijk oke, pindakaas is heel gezond dus ook een goede keuze qua broodbeleg. Verder zou ik gewoon vooral adviseren echt dingen te gaan proberen, wie weet vind je het wel heel lekker?
Iemand verder nog recepten ofzo?
Wat ik zelf lekker vind om mee te nemen zijn bijvoorbeeld appels, mandarijnen, snoeptomaatjes of druiven. Makkelijk mee te nemen en lekker.
En kipfilet is inderdaad een goede optie om op je brood te doen!
En probeer gewoon van alles uit wat je lekker vind!
Nou schijnt qua zoetigheid Jam nog wel oke te zijn, en de fruit hagelslag. In de chocolade hagelslag zit heel veel suiker.
En pindakaas is inderdaad heel goed.
Gewoon leren eten. Als je een doel wilt halen om gezond te doen, moet je er wel wat voor over hebben. Niet zo van “ik wil gezond doen, maar eigelijk wil ik gewoon blijven eten wat ik nu eet ook al is het slecht”. Je moet leren keuzes maken…
Kaas is goed, kipfilet is goed, ham,rosbief,filet american (alleen uitkijken dat het niet te warm wordt) , Salades , spread , philadelphia… keuze zat!
Je kan ook wraps maken of zoete suikervrije notenrepen.
Die notenrepen zijn trouwens echt een aanrader! Je maakt ze met kokos, dadels en héél veel noten.
Kaas of pindakaas op je brood doen? En inderdaad is fruit meenemen wel een goed idee. Een banaan of een mandarijn ofzo.
Bedankt allemaal!
Recepten notenrepen, wraps?
Haha ik heb precies hetzelfde probleem.
Ik hou alleen van zoet op mn brood (hagelslag ), maar dat kan niet mee naar school. Chocoladepasta ook niet.
Ik nam een tijdje tosti’s mee naar school dat was wel lekker. 's ochtens maken en dan in aluminiumfolie wikkelen. in de pauze was het dan nog wel warm.
Daarna nam ik brood en groente (paprika, komkommer, snoeptomaatjes enzo) mee naar school. Ik at de groente maar niet het brood alsnog honger.
Nu eet ik weer steeds niets op school want ik vind t brood dan gewoon echt niet lekker.
Ik ga denk ik weer tosti’s maken of anders neem ik gewoon heel veel groente en fruit mee en dat soort dingen haha;)
Ik maak 's avonds wel eens tonijnsalade, en die doe ik dan 's ochtends op wraps, die neem ik mee in een doosje
Kijk gewoon of je de avond ervoor nog etensresten over hebt.
Daarnaast heb je ontzettend veel soorten lekker vleesbeleg!
Wat ook lekker is om tonijnsalade of andere salades in een bakje mee te nemen en dan terplekke te smeren.
Daarnaast kun je misschien fruitsalades maken & komkommer meenemen ofzo. Of worteltjes en snoeptomaatjes
En wraps zijn makkelijk met gerookte zalm, kruidenkaas en wat sla.
Wat ik nog wel eens mee zou willen nemen is mn eigen rijst prutje.
Rijst koken en dan kruidenkaas verwarmen in de magnetron 700 wat en 10-15 seconden. Die dan bij de gekookte afgegoten rijst doen samen met wat lekkere sambal. I it!
wat ik zelf erg lekker vind is gebraden gehakt met komkommer op brood:) of anders verse ananas is ook erg lekker.
en zelf neem ik bijna elke ochtend luchtige kwark aardbei van danio, erg lekker:)
Op youtube zoeken naar ‘back to school lunch ideas’ kan ook al heel veel opleveren
Kun je niet wat kopen in de kantine?
Ontbijtkoek, appel, banaan, snoep tomaatjes, wortel, salade in een bakje.
ik denk dat dit voor elke dag een beetje duur wordt en wie weet serveren ze ook niet echt gezond eten in hun kantine…
Ik neem altijd vier bruine boterhammen mee, helft zoet en helft hartig. Vaak vind ik het ook lekker om plakjes komkommer op een boterham met kaas te doen en mee te nemen, zo heb je een soort sandwich-idee. Zorg wel echt dat je bruin brood eet en af en toe hartig, maar je hoeft echt niet alleen maar hartig beleg of pure hagelslag te eten…
Zo lang je je maar niet vergrijpt aan de chips, snacks en zoete koeken elke dag
Gebruik je dan gewoon die goedkope kruidenkaas?
Zegmaar zoiets:
http://www.hoogvliet.com/INTERSHOP/static/WFS/org-webshop-Site/-/org/nl_NL/XL/026975000.jpg
Bananenpannekoekjes? ( 1 banaan prakken en daar 1 of 2 eieren Door doen en dan bakken)
Komkommer
Crackers
Wraps
Fruit
Boterham met kaas sla komkommer en philadelpia ( of zoiets)
Hoop dat je hier iets aan hebt