Gezond eten, hoe dan?

Hallooo.

Ik doe een poging om de overtollige vetjes weg te werken dmv veel sporten. Ik zal er alleen wel ook gezond bij moeten gaan eten. Het punt is alleen dat ik geen aardappels en groenten lust.
Hebben jullie oplossingen, andere ideeën? Ik wil namelijk echt graag een strak lichaam en wil daar ook voor werken.
Verder mag ik graag snoepen de hele dag om mezelf te vullen… Ik lust namelijk sowieso vrij weinig en om de honger te bestrijden snoep ik.
Voor de geinteresseerden ik ben 1.73 en 66 kg. Wil er het liefst 6 kilo af hebben, maar als het gewicht blijft omdat het vervangen wordt door spieren is het ook prima.

Hopelijk kunnen jullie me voedingsadvies geven. :flushed:

Lust je echt absoluut geen groenten? Is er ook niet iets wat je wel te eten vind? Want voor een gezond lijf is groente wel nodig… Wat betreft die aardappels, lust ik ook niet. Rijst, pasta, couscous, quinoa; allemaal
Producten die je ipv aardappels kunt eten. Wat betreft je snackprobleem, haal ongezonde snacks niet in huis! Pak lekker een stuk fruit voor tussendoor, of neem een boterham met gezond beleg.

Zoek lekkere recepten op internet op en varier met de dingen die jij lekker vind!

Stamppot met spekjes en rookworst erdoor lust ik wel en spinazie a la creme bloemkool rode bieten en prei krijg ik misschien 1 hap van weg. Vreselijk…
Fruit is inderdaad een beter idee…
Ik zal eens gaan zoeken naar recepten. :slightly_smiling_face:

Opties:

• Groente leren eten. Regelmatig stukjes proeven van verschillende groente, je raakt er aan gewend.
  • Groente op een manier klaarmaken zodat je het lekker(der) vindt. Dus experimenteer. Maak het klaar met een lekker mager sausje. Bereid het op een andere manier dan je gewend bent: stomen, grillen, in de oven, door een schotel, in een stamppot. Bijvoorbeeld: wok wat groente en doe daar wat zoutarme soy sauce doorheen. Gekookte bloemkool houd ik ook niet van, maar in kleine stukjes door een curry vind ik het heerlijk.

Apart trouwens dat je zegt wel stamppot te lusten maar geen aardappelen in je beginpost. Volgens mij vind je een bepaalde bereidingswijze van aardappelen niet lekker, zoals gewone gekookte aardappelen. Daar ben ik ook niet weg van, maar in een stamppot, in een ovenschotel, gepoft of gebakken vind ik het wel lekker.

Kortom, je hebt echt extreem veel opties. Echt geen groente/aardappelen lusten kan bijna niet. Je moet het gewoon goed klaarmaken.

Verder: als je echt gemotiveerd bent om gezonder te leven, dan is het een klein offer om bijvoorbeeld eens in de week iets te eten wat je niet echt lekker vindt maar wat wel gezond is. Je leert het bovendien vanzelf te eten, als je het maar blijft proberen.

Sorry als iemand zegt ‘ik lust geen groente’ denk ik laat maar zitten dan.

Ten eerste heb je naar mijn idee een prima gewicht.

Ik ken wel meer mensen die geen aardappelen lusten. Als ik dan vraag hoe ze het eten, dan eten ze het ‘droog’. Maak eens een mager sausje en doe dat erover heen.

En qua groente: dat moet je echt leren hoor! Groente zijn echt superbelangrijk en niet echt te vervangen. Kijk inderdaad eens naar de bereiding zoals Isfet al zei.

Je hebt nutrients/vitaminen nodig, en is er is vrij weinig buiten groenten dat dat geeft. Dus je zal denk ik een manier moeten vinden om groenten te lusten. Misschien kan je beginnen met kleine dingen, zoals snoeptomaatjes of spinazie door je smoothie doen? Dan proef je het niet maar krijg je wel de vitamines binnen.

Succes!

Bedankt allemaal, ik kan hier echt wel wat mee!

Oh, wat ook kan werken. Zelf je eten koken. Lekker in de keuken staan en er iets lekkers van maken. Als je zelf kookt ben je ook eerder geneigd om te proeven en vanuit trots zul je het ook eerder lekker vinden.

Zo te horen kén je gewoon nog niet veel eten. Dat kan gek klinken, aangezien je zou denken na zoveel jaren gewoon elke dag gegeten te hebben wel wat dingen te hebben geproefd, maar er zijn zo veel ingrediënten en recepten waar je waarschijnlijk nog nooit van gehoord hebt, maar die je misschien wel super lekker vindt!

Wat ik dus denk wat je zou moeten proberen is lekker een paar uurtjes zoeken op internet naar lekkere recepten of pak de oude receptenboeken van je ouders erbij en probeer wat nieuws! Ik snap dat het spannend is, maar ik persoonlijk houd echt niet van de Hollandse gerechten, maar ben gek op Aziatisch eten en daar zitten ook groenten in en dingen die je nodig hebt.

Als je door de bomen het bos niet ziet, zeg het even, dan geef ik wel wat tips, maar probeer eerst zelf even te zoeken.