Gezond eten/drinken in het buitenland.

Hey meiden!

De laatste tijd ben ik steeds meer bezig met gezond eten, alleen vind ik het heel lastig om gezonde dingen te vinden in de supermarkt. Ik ben op het moment voor een paar maanden in het buitenland en alles hier is super ongezond. S’avonds eet ik altijd gezond, maar voor ontbijt en lunch heb ik geen idee wat ik kan eten. Nu is het vaak cornflakes (van die kinder cornflakes, dus niet heel gezond) of een stuk fruit maar vol wordt je er niet echt van. Goede yogurt of kaas is hier amper te krijgen, brood al helemaal niet. Crusli bijvoorbeeld is mega duur net als veel andere producten. Ook qua drinken vind ik het lastig, er is keuze tussen water en frisdrank. Overdag drink ik altijd water of verse sappen maar s’avonds wil ik toch iets anders.
Hoe doen jullie dit? Wat zijn dingen die ik zou kunnen eten of wat ik kan proberen?

Misschien eens vaker naar een lokale markt gaan om fruit en groenten in te slaan? Fruit kun je eventueel ook in je water verwerken zodat je water een lekkerder smaakje krijgt.

Je zou misschien wat gematigder kunnen omgaan met eten en drinken? Dus overdag proberen zoveel mogelijk water drinken, 's avonds een gas frisdrank. Zo slecht is het niet. En anders fruit in je water doen. Verder zou je voor ontbijt havermout kunnen nemen, daar bijv. een banaan of een ander stuk fruit bij nemen en dat moet redelijk vullen, toch?

Idd wat hierboven ook wordt gezegd, naar een lokale markt of groenteboer gaan! Ik heb ook in het buitenland gewoond en ongeveer al het eten was kei bewerkt en ongezond, maaar door veel groente en fruit in te slaan heb ik best gezond gegeten daar :slightly_smiling_face: En qua drinken; ik dronk destijds vooral water en veeeel thee

Ik krijg flashbacks naar mijn tijd in amerika.
Ik at toen in de ochtend altijd havemout. Wat diepvries bessen erbij is lekker en goedkoop of mijn favoriet, rijpe banaan met wat pindakaas. Lekker vullend, redelijk gezond.
Qua drink variatie, haalde ik kokos of een andere plantaardige melk (vind koeien melk vies).
Om nog ietswat gezond te blijven, nam ik altijd groente snacks mee naar het lab. Halve komkommer, baby carrots, wat paprika. Misschien een pasta salade voor lunch?

Je kan ook meerdere stuks fruit eten als je van 1 niet vol zit.

Haha, ik heb echt flashbacks naar mijn tijd in Nieuw-Zeeland. In 6 maanden was ik 10 kilo aangekomen, terwijl ik nooit aankwam. Godzijdank alles weer verloren toen ik thuis was. Maar ik herken je struggle dus. Vooral veel fruit eten en niet te vaak uit eten gaan (mijn grote valkuil) maar ‘gewoon’ je eigen eten vers bereiden.

Ogod, wat vreselijk. Nu ben ik bang voor mijn jaar buitenland, zou dat 20 kilo worden :cold_sweat: