Gezond eetpatroon

Ik vroeg me af of jullie mij zouden kunnen helpen. Ik ben nu bezig met gezonder eten, merk dat het voor mezelf veel beter is. Uiteindelijk wil ik ong. 5 kilo lichter worden. En ik wil een strakker buikje . Zo ziet mijn dag er ongeveer uit:

's Ochtends:

  • 1 boterham met beleg
  • 1 kopje thee

Tussendoor:

  • Boterham met beleg
  • Eventueel een ontbijkkoek oid.

's Middags:

  • 3 boterhammen met beleg

's Avonds:

  • Gewoon warm eten
  • Soms rond acht uur nog een koekje.

Verder drink ik hele dag door water.
Ik ben nu mijn sit ups aan het opbouwen, wil er uiteindelijk 100 per dag gaan doen. (100 's avonds, of 50 's ochtends en 50 's avonds?)
Ook wil ik in het weekend een half uur/uur gaan hardlopen.

Wat zouden jullie nog veranderen aan dit patroon?

fruit eten

geen flauw idee eigenlijk, ik ben zelf ook bezig met gezonder eten enzo. Ik loop elke dag hard, ben vorige week begonnen en loop nu zo’n 2 km en dat bouw ik nog meer op.

Je zou kunnen kijken naar wat je op je brood doet, als je er elke keer chocopasta of pindakaas op doet valt dat te verbeteren. Ik heb de laatste tijd 20+ kaas op m’n brood, met af en toe een beetje appelstroop erbij.

ziet er wel goed uit toch! en inderdaad wat iedereen zegt, fruit eten zou ik ook doen :slightly_smiling_face:

Wel netjes, en voor afwisseling zou je fruit kunnen eten en bijvoorbeeld knackebröd of rijstwafels.

Fruit, fruit en nog eens fruit.

Zoals eerder gezegd: fruit en groenten . Vooral goed om bij je ontbijt fruit te nemen , vult goed vind ik .
Verder lijkt het mij wel oke, alleen hangt er ook veel van af wat je bvb .voor “warm eten” en broodbeleg neemt . Diepvriespizza’s,…zijn ook warm eten he .
Probeer vooral veel verse) groenten en dan een kleinere portie van vlees(vervanger) en aardappels/,… te eten. Veel succes nog (:

ik heb een opleiding tot dietiste gedaan, en ik kan je zeggen dat het er qua calorien heel goed uitziet. Maar idd fruit mag niet ontbreken. En je moet natuurlijk je beleg ook afwisselen zelfs pindakaas of chocopasta mag zo af en toe op brood! succes!

Ik zou flauwvallen bij zo weinig eten Ö
Maar ik zou er nog een toetje bij doen, yoghurt oid en paar stuks fruit!

Ik ben 13, en ik eet:
in de ochtend: Een boterham met beleg + een glas optimel
tussendoor: een koek (geen chocolade ofzo, niet ongezond)
in de middag: Een bruin broodje met kaas/philadelphia/pesto + een flesje water
uit school: Dit verschilt, meestal een koekje of een banaan ofzo en een glas water
in de avond: warm eten en soms een toetje
laat in de avond: Een koekje + thee

maar ik kan echt niet zeggen of jouw eetpatroon gezond is, sorry :wink:

Bedankt voor jullie advies! :slightly_smiling_face:

Fruit eet ik bijna nooit, wat ik wel moet gaan doen, dus ga ik vanaf morgen fruit mee naar school nemen!

Ohja! Was er nog bij vergeten te zeggen dat ik op dit moment nog elke dag naar school fiets, 30 minuten heen en 30 minuten terug (binnenkort niet meer, heb dan een scooter als het goed is), en ik rijd 4x in de week 50 min./1uur paard. :slightly_smiling_face:

ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik eet maar 2 boterhammen per dag… meer krijg ik er ook echt niet binnen, en ik hoor dat 5 gezond is :open_mouth:

Ik eet er ook hooguit 3 per dag. Maarja ligt er ook een beetje aan hoe snel je vol zit.

Minder brood eten.
Vervang die door volkoren crackers.
En qua beleg: mager, kipfilet of smeerkaas.

Ik eet zelf ook weinig brood ik dacht dat 5 het maximum was?

ja dat eet ik ook! nou ongeveer, geen tussendoortjes heb ik. en maar 3 boterhammen op een dag, maar ik heb zelf dan ook niet meer nodig en ik beweeg niet zoveel.
ik denk wel dat je je doel hiermee haalt! *en als je dan ook wat fruit eet :stuck_out_tongue:*, bijvoorbeeld appel en banaan zijn ook meteen goed voor een mooi huidje en goede stoelgang.

oh maar je moet dan niet terugvallen in ongezond en superveel eten als je je doel hebt gehaald, anders kom je weer aan. het moet gewoon een levensstijl worden:P

wat trouwens echt superlekkere lunch/ontbijt is.
knackebrodjes met magere kwark, zout en peper, tomaat en komkommer, plakje kaas als je daar zin in hebt:P. dat is echt lekker en fris:D, kan je ook gerust 3 of 4 of 5 van eten ipv 3 boterhammen.

oh en even voor de duidelijkheid : het is niet die ene boterham of dat koekje die het verschil maken, je moet gewoon consequent zijn in hoe je leeft en eet :grinning:

Ik zou het koekje 's avonds weglaten, dan is het perfect!

Ipv tussendoortje brood te eten en een peperkoek oid, zou ik gaan voor een stuk fruit met wat zuivel als melk of yoghurt. Niet alleen lekker maar zorgt ook voor een goede spijsvertering. Ook tussen de lunch en het avondeten.