gezond dieet?

Hee meiden, ik heb een vraagje.

Ik ben sinds afgelopen week begonnen met een soort dieet die ik ongeveer zelfverzonnen heb. Ik ben deze week ook minstens 2 kilo afgevallen en daar ben ik heel blij mee, maar ik vraag me dus nu wel af of het dan eigenlijk wel gezond is.
Ik heb namelijk nu bedacht dat ik s’ochtends heel veel eet, veel brood met beleg, eitjes, etc. En dan ergens in de middag eet ik allemaal gezonde tussendoortjes zoals fruit.
En na 3 uur s’middags eet ik de rest van de dag niks meer. Dus ook geen avondeten.
Het gaat me eigenlijk heel goed en makkelijk af, maar dat komt omdat ik sinds deze week ook heel druk ben geweest dus eigenlijk helemaal geen tijd heb gehad om te eten in de middag.
Ik werk bijvoorbeeld van 17.00 tot 23.00 en dan moet je al van tevoren hebben gegeten (wat ik dus niet doe). En tijdens me werk ben ik toch de heletijd bezig dus heb ik toch geen zin in iets. En met hockeytraining hebben mijn ouders en broertjes meestal al gegeten en laat mijn moeder de rest van het eten voor mij over. Maar ik gooi het dan weg of stop het in de koelkast voor de volgende dag als een soort warm ontbijt/lunch. En als ik s’avonds bij een vriendin ben zeg ik vaak dat ik bij haar ga eten (wat dus niet zo is) dus dat me moeder niet voor mij hoeft te koken.
Verder eet ik dus ook niet meer ongezond, want meestal at ik altijd snoep en chips in de avond maar dat gebeurt ook niet meer. En drink ik dus s’avonds vooral veel water. Ook sport ik veel meer, ik fitness ongeveer 3x in de week en heb ook 3x hockeytraining + een wedstrijd.

Maar is dit heel ongezond of kan dit wel? Want ik vind het eerlijk gezegt ideaal omdat ik al heel snel resultaten zie. Ik wil jullie mening graag horen. :slightly_smiling_face:

Je kan toch tot 18-19uur iets eten? Eet dan fruit. Maar het best is toch 3 maaltijden en dan 3 gezonde tussendoortjes. Want je moet je metabolisme hoog houden om af te vallen. En als je lichaam dan na 15u niets meer krijgt, moet het wel een harde klap zijn voor je lichaam.

Ben eens even rond gaan zoeken en kwam ten minste 3 pro-ana sites tegen die dezelfde tactiek lijken te bezigen. Het overslaan van essentiële maaltijden (te weten: ontbijt, lunch en avondeten) lijken me niet verstandig. Het is beter om wat lichter te lunchen en gewoon niet twee of drie keer op te scheppen bij het avondeten dan het maar compleet weg te laten uit je voedingspatroon.

Sowieso is diëten nooit echt verstandig.

Oh please :cry: Ik kan er niet meer tegen.

Ik snap niet hoe je het vol houd om na 3 uur 's middags tot 11 uur 's avonds niets meer te eten. WTF o_o

Het is niet goed voor je lichaam, want als je maaltijden overslaat krijgt je lichaam niet genoeg voedingsstoffen binnen.
En omdat je in één keer heel veel afvalt heb je kans dat wanneer je je kcal weer gaat opbouwen - of weer normaal gaat eten - je 2x zoveel aankomt. Dus je hebt kans op het jojo effect als je heel weinig kcal nu eet.
Snap je? :slightly_smiling_face:

Dit is geen goed dieet, je moet minstens 3 maaltijden per dag eten. Anders krijg je niet genoeg voedinsstoffen binnen. En je hebt ook kans dat je nu juist aankomt omdat je lichaam alles gaat vasthouden.

mygod!
ik hoop dat je zelf ook wel door hebt dat dit ontzettend slecht is!!
en daarbij snap ik niet hoe je dat volhoud 0_o ik verga om 11 uur 's avonds altijd van de honger… en dan heb ik om 9 uur nog 2 boterhammen op…
Maar veel succes, houd wel rekening met flauw vallen, haaruitval, vitaminegebrek, slapeloosheid, jojo-effect etc. etc.
zeker als je nog zoveel werkt daarnaast.

Hier een artikel waarin staat hoe je gezond en snel af kunt vallen: http://mens-en-gezondheid…en-en-vet-verbranden.html

@ duCOQUELICOT
wauw, hier schrok ik wel van. Want het is bij mij alles behalve de bedoeling om een soort anorexia te worden. (En ik dacht dat dat ook zo was, omdat ik elke dag alsnog wel eet.)

@ YOURDREAM
Dat komt omdat ik elke avond ervoor zorg dat ik ergens mee bezig ben zodat ik niet een eten hoef te denken. (:

@ fuckyeah
Ja, de ene kant begrijp ik het wel. Maar als ik bijvoorbeeld nog eten heb bewaard die ik eigenlijk die avond daarvoor had moeten eten eet ik dat meestal rond 12.00 op. Dus die kcal krijg ik toch wel binnen toch…?

@ Jasmijnos
Maar waarom zou mijn lichaam alles vasthouden dan? Want ik eet juist veel s’ochtends en als ik de rest van de dag actief bezig ben verteerd het eten toch juist sneller?

--------

Het stomme is dat ik eerlijk gezegd niet had verwacht dat ik zulke ‘negatieve’ reacties zou krijgen. Omdat ik juist een beetje op een makkelijke manier afval en eigenlijk niet had verwacht dat het ongezond zou zijn… Dus heb ik juist nu de neiging om hier mee door te gaan.

Je moet eens op een site kijken waar je je eten invoerd en die ziet dan welke voedingsstoffen je binnen krijgt en hoeveel kcal etc. Ik weet niet welke site, maar je moet gewoon eventjes zoeken dan :’)
Als je ziet dat je te weinig van iets binnen krijgt kan je beter daar juist op gaan werken, en met wat jij eet denk ik niet dat je aan genoeg kcal komt en daardoor kan je lichaam in spaarstand gaan en gaat het je spieren op eten. Nomnomnom, maar even serieus: je moet gewoon gezond afvallen. Eet minstens 3 grote maaltijden op een dag of 6 lichte/kleinere maaltijden op een dag. Zo vermijd je een honger gevoel en zo vermijd je dat je naar ongezonde dingen pakt.

@ LOVESOME
van flauw vallen, haaruitval en een jojo-effect heb ik in ieder geval geen last… Maar oké het kan zijn dat ik ooit wel er moeilijk mee ga krijgen. Maar tot dit moment heb ik echt nergens last van!
En ik eet genoeg fruit, meestal minstens 4 stuks per dag voor in de middag. Dus vitaminegebrek zou ik niet hebben. En ik slaap juist lekkerder met een lege maag dan als ik een volle maag heb.

@ Dazzeltje

Dankjewel, zo een artikel vind ik wel fijn om goed door te lezen want zo kan ik in ieder geval wel weten wat ik sowieso níét moet eten en wat wel.

Ik eet smorgens altijd cornflakes met vanilleyoghurt, smiddags gewoon brood en een gezond tussendoortje & savonds gewoon avondeten en tussendoor veel water drinken… het helpt :slightly_smiling_face:

Mmh ik heb al een tijdje naar die site gezocht want dat wil ik wel even weten. Maar ik kan hem niet vinden… Dus als iemand toevallig weet wat voor site het is, kan die dan even doorgeven? (:

http://www.youtube.com/watch?v=P8V7KivOz6Y&feature=relmfu

zij heeft een gezond dieet die mij ook wel makkelijk lijkt omdat je niet perse stopt met eten + je doet het voor de dieren dus op de een of andere manier lijkt het makkelijker

Sorry hoor, maar verwacht je dat dit gezond is…? Ben jij wel helemaal goed?
Eet gewoon normaal 3 maaltijden per dag en 3 keer tussendoortjes - sport daarnaast gewoon en PRIMA.
Je moet geen eten overslaan en al helemaal niet kansloos eten gaan weggooien? Je gaat met deze manier inderdaad de anorexiakant op.

Ehm even voor de duidelijkheid;
ik vraag me af of dit gezond is en naar jullie mening. En nee, het is dus niet gezond, duidelijk.
Maar kom op, ik ben hier om precies te zijn een week mee bezig en mensen beginnen gelijk over haaruitval en anorexia… ?
Dit is ook echt geen obsessie voor me aan het worden, ik denk niet 24/7 aan eten.

Ten eerste: ik zei dat niet over haaruitval etc. haha.
Ten tweede: mensen proberen je alleen maar te waarschuwen dat het wel érg kan worden. Als je een lange tijd zo blijft eten heb je wel kans op flauw vallen, haar uitval etc.

Nee je hoeft je ook niet aangesproken te voelen.
En ik ben ook heel blij met de meeste reacties want die hebben me ook echt geholpen, maar sommige reageren gewoon een beetje overdreven.

Zo bekeek ik het dus ook… (: Maar als het verder echt ongezond is denk ik dat ik me wel meer ga aanpassen om dan ‘gezonder’ te leven.