Gezond Afvaltopic: samen afvallen

[b]Dit is vanaf nu één van de twee afvaltopics waar meiden met overgewicht terecht kunnen om op een gezonde manier af te vallen.

Ben je al afgevallen en/of wil je je lichaam op een gezonde manier in shape houden, kijk dan in één van de twee andere topics
http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/blijf-shape-klaar-voor-de-zomer.-229865.msg11185046.html#msg11185046
http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/blijf-shape-en-ga-voor-gezond-229866.msg11185051.html#msg11185051[/b]

HuisRegels:

1. Blijf alert. Gebeuren er ongezonde dingen? Meteen melden/oplossen!
  2. Blijf vriendelijk tegen elkaar
  3. Motiveer elkaar!
  4. Blijf gelukkig :slightly_smiling_face:

Verdere regels:

1. Eetlijstjes zijn toegestaan, mits ze gezond zijn.
  2. Klagen, zeuren, allemaal prima. Motiveer elkaar dan wel!
  3. Je mag een streefgewicht hebben, zolang je maar niet onder je minimumgewicht komt
  4. Keep it fun! Ook over andere dingen mag gepraat worden, zolang het maar geen slow wordt
  5. Help elkaar en geef tips en steun. Report iets als jullie denken dat je het niet zelf meer kan oplossen.
  6. Plaatjes of recepten of workouts posten is allemaal oke.

Veel succes, veel plezier:)

Oke ik doe mee (;
Maar dan wel duidelijkheid;

1. Zijn eetlijstjes toegestaan ?
  2. Is het handig om beginposten hoeveel je eet en weegt etc. te plaatsen ?

^Ja dat was juist zo handig van één van orginele topics die nu dus gesloten is. Degene die heb had gestart postte elke keer in de beginpost een lijstje met hoeveel men weegt endergelijke.

^ misschien kan iemand die nu een reactie plaats hetzelfde doen. Dus dan ipv de eerste post wordt het dat de 4de post die telkens wordt aangepast? of is dat geen idee?

Ik wil ook mee doen :slightly_smiling_face:

@Yesiamindeed; Goed idee… Iemand zin?! Haha…
(Ik lees straks wel ff verder, ben nu weg; zangles!)

Ik doe mee! En ik ben ook wel benieuwd wat precies de regels hier zijn. =)

ik wil ook graag meedoen

@hieperdepieper ik denk niet dat ik daar zo veel tijd voor heb, wil jij niet? haha.
andere aanbieders?

Ik wil ook mee doen. Ik zat al in het verkeerde topic :’) Ookal heb ik geen ‘overgewicht’, ik wil toch iets afvallen en gewoon strak zijn voor de zomer straks.

Ik wil ook graag mee doen! Ik heb ook geen overgewicht en wil gewoon iets strakker worden en 4-5 kilo afvallen

Lees dit even, volgens mij best belangrijk : Volgens mij is er behoefte aan duidelijkheid denk ik.

Voor mij maakt het niet uit in welk topic ik ben, als ik maar gemotiveert blijf in een gezonde leefstijl, op een gezonde verantwoorde manier afvallen en op een leuke manier work-outen. Mij gaat het erom gemotiveert blijven bij het gezond afvallen. En zodra ik op een streef zit wat ik bijna zit, ga ik door met gezond leven m.b.h advies van de dieetiste, motivatie uit het topic. Want ik eet nu zo eigenlijk dat ik alle voedingstoffen binnenkrijg maar wel op de manier dat je afvalt. Op een gegeven moment zal mijn lichaam stoppen met afvallen en dat is het punt dat je je streef hebt behaalt. Maar wil je het goede punt bereiken dan moet je wel op de goede manier doen, en niet doorslaan. Want dan haal je voor jezelf nooit dat doel. En mensen beweerden dat het healthspo-topic meer een thinspo topic werd genoemd, door de plaatjes. Maar voor mij maakte de plaatjes niet veel uit. Het gaat erom det je werd gemotiveerd in no matter what topic. Het is gewoon zo gelopen dat ik in het healthspo topic bleef hangen. Maar kon ook zo zijn dat het ergens anders was. Daarom vind ik het jammer dat velen negatief doen over ‘‘de healtspo’rs’’, niet iedereen is hetzelfde, je kunt niet iedereen over hetzelfde kammetje scheren. En ik weet dat die mensen die zo iets zeggen niet bedoelden voor iedereen, maar het komt een beetje wel zo aan. En ik wou gewoon wat duidelijk geven. Gewoon even wat kwijt!

En dan een vraag: Kun je mij dan een ‘‘afvaller’’ noemen of een ‘‘gezonde eter/ lever’’ noemen ? Misschien kun jij je die vraag zelf ook stellen !

Jammer dat het topic gesloten is, je leerde elkaar net juist een beetje kennen.

Lijstje voor vandaag.

O 2 vb sandwichspread
T Appel + beschuit met muisjes
L 2 vb sandwichspread + banaan
T Indische cake 30 gr
A Stampot boerenkool + kipburger + toetje appel met kaneel.
T

Nou ik stel voor dat er wel eetlijstjes mogen en dat er beginposten mogen worden geplaatst, en dat er plaatjes etc. worden geplaatst. Als ze ook maar een beetje neigen naar de ‘‘pro-ana’’ kant dan vind ik persoonlijk dat ze eerst een waarschuwing moeten krijgen. En als men het nog een keer durft te doen gewoon direct moeten worden gebant. Want iedereen weet dat het niet goed is.

Dan komt de vraag waar ligt die grens ? Daar zullen de meningen over kunnen verschillen, en misschien dat mods daar een oplossing voor weten te verzinnen ?

Ik doe mee!

Wieeejjjj:)

Op zich een gezond dagje gehad, maar hadden net wel wraps met creme fraiche erbij, dat is wel vettig en niet relevant voor af te vallen. Maar het was niet zo veel. Verder gaat het allemaal prima (:

ik haal alles door elkaar. maar ik sluit me denk ik hier ook bij aan

ik word depressief. heb niet zo goed gegeten vandaag en geliefde healthspo is weg.

Ik vind het echt stom dat al die andere topics gesloten zijn…

amber je bent niet de enige. Ik ben zelfs bang dat ik mijn doel niet meer ga halen of helemaal ga doorslaan. Maarja, dan word ik dus óf heel dik, óf dun.