gezond afvallen, deel 2.

‘say hi to your new body’
beste dames (de diehards uit hetoude topic), sinds zaterdag 31 oktober 2009 11:12 is er een geweldig topic ontstaan door Kirsten die we allemaal erg dankbaarzijn met de titel ‘gezond afvallen, wie doet mee?’ en al snel kwamen er veel meiden die graag mee wilde doen en gewicht wilde kwijt raken. nu 24 mei 2010 is het topic nog erg vol en komen er telkens nieuwe meiden bij die wat gewicht willen kwijtraken.
maar omdat het topic al wat slomer en erg onoverzichtelijk word met rond de 700 pagina’s berichten hadden we een idee om een nieuw topic te openen maar dan deel 2 :slightly_smiling_face:. iedereen is nog van harte welkom bij ons!

don’t forget, het heet niets voor niets GEZOND afvallen! de meiden die niet de goede richting op gaan (die toch verkeerd afvallen door te veel of veel te weinig eten) die helpen we allemaal en we hebben begrip voor iedereen :] so, no shame.

http://i47.tinypic.com/oqgkky.jpg

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
handige sites.
http://www.voedingsforum…ARCHIVE=true&TOPIC_ID=778 lijst met voeding, het beste - middenweg - uitzondering.
www.voedingscentrum.nl alles over voeding en beweging.
http://www.gezond-en-fit.nl/voeding gezond en fit alles over eten.
www.caloriechecker.nl alle caloriën en vetten die je perdag binnen krijgt of per product.
www.proud2beme.nl kijk bij gezondheid/beweging/voeding alles over basislijstjes etc.
http://www.voedingscentru…gewicht/de-balansdag.aspx alles over balansdagen.
http://www.gezonder-afvallen.nl/afval-tips.html afvaltips.

tips.
1 eet 5 tot 6 maaltijden per dag, het liefst goed over de dag verspreid en 3 grote hoofdmaaltijden (ontbijt, lunch, avond).
2 vergeet nooit nooit je ontbijt, de basis van je hele dag en energie en het voorkomt dat je gaan grijpen naar snacks.
3 drink rond de 2 liter water perdag, thee is ook goed voorje maar het liefst bron water. vermijd sapjes met veel suiker en frisdrank/alcohol is een bom vol suikers.
4 er wordt gezegt dat je laatste maaltijden nietlater dan rond 20:00 moeten zijn, zelf weetikniet of ik dit moet geloven maar het kan helpen!
5 Koolhydraten leveren veel energie je hebt ze overdag harder nodig dan ’s avonds. Beperk dus je koolhydraat inname na het middageten.
6 vermijd junkfood, als je toch heel soms met je vriendinnen naar de mac ofzo gaat kan je jezelf als beloning wel iets gunnen maar beperk het en wees niet bang, je komt niet aan van een hamburger! maar bewaar dat allemaal het liefst voor als je je streefgewicht hebt berijkt.
7 zorg voor lichaams beweging, zit je niet op een sportschool? meld je dan aan. anders kan je lekker iets anders doen (hier onder komen zo een paar tips en sites).

EET/DRINK MEER
volkoren producten
groente
fruit
water
vis, gevogelte, wit vlees
natuurlijke producten

EET/DRINK MINDER

suikers, zouten, vetten
junkfood
alcohol/frisdranken/dranken met suikers
bewerkt vlees
kant en klaar maaltijden

spieroefeningen.
http://www.trendystyle.net/beauty/invorm/buikje.html alles over je buik.
http://www.bodystore.nl/b…n/buikspieroefeningen.php buikspier oefeningen.
http://www.trendystyle.net/beauty/invorm/sexybenen.html sexy benen oefeningen.
http://roberta.infoteur.nl/specials/buik-billen-benen.html BUIK BENEN BILLEN = BBB
http://www.margriet.nl/me…/streepjeslank_popup.html overzicht alle oefeningen van margriet met uitleg en plaatjes.

youtube filmpjes.
http://www.youtube.com/watch?v=TBI5OL4vByA abbs workout woman
http://www.youtube.com/watch?v=fk_usVg7Fp0 buikspieren
http://www.youtube.com/watch?v=Xn6EJSShnVw nog meer buikspieren
http://www.youtube.com/watch?v=PQAKl2FGeTI pilates workout belly
http://www.youtube.com/watch?v=ESPPMP3c5RM&feature=related pilates workout butt
http://www.youtube.com/watch?v=rwLYYstwJ_g&feature=related pilates workout total body

wat kan je thuis doen?

  • touwtje springen
  • dansen
  • hoelahoepen
  • wandelen
  • spier oefeningen
  • zumba (zoek op youtube zumba filmpjes)
  • joggen
  • yoga
  • huis schoonmaken, tuinieren, opruimen.
  • losgaan in je kamer met je ipod.
  • fietsen.
  • skeeleren.

waarom sporten gezond is?

  1. Sporten verlaagt je hartslagfrequentie
  2. Sporten vermindert de kans op een hartkwaal
  3. Sporten vermindert de kans op een beroerte
  4. Sporten verlaagt je bloeddruk
  5. Sporten vermindert de kans op darmkanker
  6. Sporten zorgt ervoor dat je botten sterker en gezonder worden
  7. Sporten zorgt voor een betere bloedsomloop en sterkere longen
  8. Sporten geeft een gezondere huidskleur en het je huid elastisch te blijven
  9. Sporten helpt je overtollig gewicht te verliezen en je gewicht op peil te houden
  10. Sporten reguleert je bloedsuikergehalte
  11. Sporten houdt je cholesterolgehalte in balans
  12. Sporten helpt om je pijntolerantie te verhogen
  13. Sporten zorgt voor een makkelijkere zwangerschap en geboorte
  14. Sporten verlaagt je fysieke en emotionele spanningen (minder stress)
  15. Sporten verbetert je vermogen tot nadenken
  16. Sporten maakt je lichaam flexibeler
  17. Sporten vermindert rugpijnen
    Rek- en strekoefeningen verminderen ook rugpijn.
  18. Sporten zorgt voor een jonger en gezonder lichaam
  19. Sporten helpt oudere mensen langer zelfstandig te blijven
  20. Sporten versterkt het immuunsysteem op de lange termijn, waardoor je minder kans loopt om ziek te worden
  21. Sporten reguleert je afvalproductie
  22. Sporten verbetert je slaap
  23. Sporten geeft je meer energie
  24. Sporten maakt je gezonder
  25. Sporten geeft je een gevoel van welbehagen

hoe meer je geniet van elke hap, hoe lekkerder het wordt en hoemeer je gezond eten gaat waarderen. GEZONDE RECEPTEN ZIJN ALTIJD WELKOM!

gezonde tussendoortjes. (het gaat hier om de gezonde, niet of het echt veel kcal. bevat zoals een krentebol kan wel meer kcal bevatten meer is alsnog gezond en een goed tussendootje)

  • plak ontbijt koek.
  • evergreen of sultana koek.
  • eierkoek.
  • muslibol of krentebol
  • fruit (appel, banaan, aardbeien, sinasappel, manderijn, druiven etc.)
  • groente (komkommer, tomaat, wortjeltjes etc.)
  • boterham met mager beleg.
  • volkoren beschuitjes of besquitjes.
  • rijstwafels.
  • magere yogurt.
  • handje japanse mix.
  • cracker met mager beleg.
  • cup á soup.

gezond broodbeleg.

  • sla, tomaat, komkommer.
  • slankie 20+ smeerkaas.
  • slankie of andere 20+.20+ kaas.
  • rookvlees.
  • rosbief.
  • kipfilet/kalkoensfilet.
  • filet americain (extra mager bestaat ook)
  • huttenkäse.
  • achterham.
  • appelstroop.
  • halva jam.
  • fruit.

calorieën.
Calorieën en voeding
Wanneer je voedingsexperts hoort roepen “als je teveel calorieën eet, word je dik” is men ook onjuist. Je kunt een calorie niet opeten, want het is een eenheid.

(Volwassen) mannen hebben gemiddeld een energiebehoefte van 2600 kcal per dag, vrouwen hebben gemiddeld een energiebehoefte van 2100 kcal per dag. Wanneer je voeding meer dan deze hoeveelheid energie aan je lichaam levert, kan je lichaam dit niet verwerken. Je lichaam gaat dit opslaan als reserve-vet. Wanneer je 7000 kcal teveel binnenkrijgt, kom je gemiddeld 1 kg in gewicht aan.

Calorieën en afvallen
Voor alles wat je doet, heb je energie nodig, zelfs voor slapen. In rust heeft je lichaam dus altijd een basis-hoeveelheid energie nodig die o.a. afhangt van je leeftijd en spiermassa. Wanneer je beweegt, gebruik je energie. Deze hoeveelheid energie moet je optellen bij je basisbehoefte om je totale energiebehoefte uit te rekenen. Wanneer je minder energie binnenkrijgt dan dat je verbrandt, gaat je lichaam deze energie uit spieren en reserve-vet halen. Door veel te bewegen, kun je dus vet verliezen.

Wanneer je te weinig energie binnenkrijgt, worden in eerste instantie de spieren als energiebron aangesproken. Soms zie je mensen die afvallen door weinig eten. Het gewicht wat je dan verliest komt vrijwel geheel voort uit spierafbraak. Eet daarom meer dan 50 gram dierlijk eiwit als je gaat afvallen. Hiermee voorkomt je spierafbraak. Het is beter om af te vallen d.m.v. voldoende eten, maar meer bewegen.

calorië arme recepten.
http://www.dietenlijst.nl/dieetrecepten/calorie_arm/
http://recepten.voedingsc…epten/receptenzoeker.aspx
http://www.ah.nl/recepten…slim=on&numberOfServings=
http://www.lekker-slank.nl/recepten.php

iedereen is welkom maar blijf dan wel lang bij ons anders heeft het geen nut en kan je beter je lijstjes posten bij het zomerslanke topic of andere afval topics maar ook tips en aanpassingen zijn altijd handig :]

actieve leden die al een tijdje meedoen. (als ik je vergeten ben zeg het ff)
SHAKEITUP - christina
Survivor - mirjam
Slie_ - sylvie
Daanniiqquuee - danique
Elleboutique - iris
candykidnap - celine
girl94 - esther
MagicMeX - maaike
Morumbi - morumbi
CRYMEOUT - sarah
Dream1 - anouk
LaGenerosite - carmen
dabidoeda - tessa
Shannellxx - shannon
Nnaa - sanna
BLACKxROSES - samantha
Spoonk - steef
jhinx - jhinx
Chatoyant - jack
aastriiid - astrid
makeyoumine - janine
xMalibu - jasmijn
Annanazje - anna
fidelity - hilde
ADORABLE___ - marlou
Toph - toph
BirdyBirdy - samantha
xSoh - soh
chilosa - danique

Haha en ik doe offcourse mee =D
( ga je dat er ook bijzetten wie er mee doet ect?

ja isgoed :grinning:

Ik doe ook mee :grinning: En mooi gemaakt christina!

misschien kunnen we ook een actieve-leden lijst erbij zetten :slightly_smiling_face:

Maar er komen denk ik wel weer heel veel mensen die maar 1 keer reageren en daarna nooit meer, dan is zo’n lijstje denk ik niet meer zo overzichtelijk

ik doe meeeeeeeeeeeeee :grinning:
en inderdaad echt heel mooi gedaan!

thankssssssss :slightly_smiling_face:, ja idd maar moet ik de namen van ons erin zetten diegene die erg actief zijn? en moet er nog meer bij?

en misschien een voorstel ronde =)?

ja klopt, maar als je alleen echt de ‘actieve’ leden in t lijstje zet?
dus dat je bijv in t lijstje komt als je een X aantal keren gepost hebt? idunno

haha superleuk plaatje heb je erbij gezet christina!

en ik zou niet bij dit topic mogen, maar bij deel 1 moeten blijven?

nogmaals: ik snap jullie standpunt echt hoor! vraag het alleen voor de duidelijkheid,
haha.
liefs,

haha ja isgoed, maar straks vergeet ik iemand :blush:

astrid je moet hierblijven bij dit topic hoor haha, dit is gewoon hetzelfde maardan ff vernieuwd niet door de nieuwe die erbij zijn gekomen joh! jullie horen er allemaal bij.

Nou astrid als je er volledig voor gaat en blijft poste natuurlijk :wink:
maar niet dat je er volgende week nooit meer bent ofzo

okaay, dan wil ik me hier ook graag bij aanvoegen (:
ik zal serieus posten, en niet 2x en dan wegblijven, haha :’)

ik vind die tips etc. aan het begin trouwens wel handig!

Leuk gedaan christina!

Oke, dus dat betekend dat ik ook gezellig mee mag doen?
Lijkt me leuk, en ik ga mn best doen om elke dag te posten.

Ik zal pas vanaf zaterdag hier goed kunnen posten, omdat ik weg ben… dus probeer me niet te vergeten als het actieve leden lijstje wordt gemaakt :grinning:

We zullen je heus niet vergeten hoor Samantha! :relieved:

Haha, ik denk niet dat we je vergeten samantha, je bent hier al brst wel lang en post ook echt elke dag