Heey girls,
Ik wil op een gezonde manier aankomen. Mijn BMI is te laag en de laatste tijd zeggen veel mensen (vooral ouders ahum) dat ik zo dun ben. Veel mensen willen afvallen en meer sporten etc. Maar ik wil juist aankomen! Ik zag dat er nog geen ‘aankom-topic’ was, dus bij deze: het ALGEMENE AANKOM-TOPIC. Ik heb al een beetje rondgekeken op internet en ben al heel wat dingen te weten gekomen. Hier wat tips:
-
Wees bewust! Weeg jezelf eerst eens en bepaal je lengte. Hieruit kun je je BMI bepalen. Ook is het belangrijk dat je weet hoeveel calorieën je ongeveer verbrandt per dag. Als je dit allemaal weet, kun je je streefgewicht bepalen. Het is belangrijk dat je een realistisch streefgewicht bepaalt.
BMI-test: http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/heb-ik-een-gezond-gewicht.aspx -
Schrijf een week lang op wat je iedere dag eet. Hierdoor wordt je je bewust van wat je eet en kun je er achter komen waardoor je ondergewicht hebt en wat je kunt verbeteren aan je levensstijl. Ook ik heb dit gedaan. Ik leek genoeg te eten totdat ik erachter kwam dat ik meer verbrand dan dat ik binnenkrijg.
-
Sport. Huh, door sporten kom je toch juist aan? Niet als je krachttraining doet. Bij krachttraining bouw je spiermassa op en spierweefsel is zwaarder dan vetweefsel. Ik doe thuis pilates met blogilates op YouTube. Ik vind haar filmpjes heel leuk en ik krijg echt buikspieren!
EXTREME ABS Workout (10 minute) - YouTube
-
Eet drie maaltijden per dag en een goed ontbijt. Het is belangrijk dat je met regelmaat eet. Eet bij deze maaltijden ook genoeg. Je kunt ook je brood dubbel beleggen. Lekker en meer calorieën!
-
Ga niet meer vette dingen of dingen met suiker eten. Hier kom je wel snel, maar niet gezond mee aan. Bovendien raakt je lichaam gewend aan de slechte levensstijl en dit is nadelig voor je stofwisseling.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en dat jullie zelf ook nog tips hebben!