Gezond aankomen, sporten en schoenen

Hallo,
Geen idee of hier al een topic van is maar ik zit met het volgende:
Ik ben 15 jaar en te dun/licht en heb een lichaam waar ik ontevreden mee ben. Ik loop al bij een diëtist maar ik zit redelijk snel vol. Behalve dat ik gewoon in het geheel dun ben heb ik naast dat ook niet veel rondingen. Dus ik zou graag willen weten of jullie tips hebben en oefeningen die je gewoon thuis kunt doen. Ik heb geen gewichtjes. En, als ik kont oefeningen doe voel ik het alleen branden in m’n bovenbenen. Squaten doe ik (nog) niet omdat ik bang ben dat ik dat verkeerd doe. Ik heb deze oefening gedaan: https://m.youtube.com/watch?v=rwVzamFR-tg en mijn benen trillen ook onder de oefening :bored: En ik had ook de vraag of hardlopen slecht is voor mij. Dat lijkt me namelijk wel leuk om te doen en op internet stonden veel leuke voordelen alleen ik ben bang dat ik hierdoor afval?

En dan als laatst de schoenen: weet iemand leuke schoenen voor mij waar je op kunt sporten maar die ook gewoon leuk zijn voor naar school te dragen? Of kan het niet voor beide? Het liefst niet zo duur.

ps. Naast sporten dan voor het aankomen/voller/gespierder worden, probeer ik natuurlijk ook zo goed mogelijk te eten.

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Ik zou niet gelijk met een erg intensief filmpje van Blogilates beginnen, uit ervaring weet ik dat die die heel, heel erg vermoeiend kunnen zijn haha! Maar ze heeft ook van die ‘Beginner’ filmpjes dacht ik, en die zijn een stuk makkelijker om mee te beginnen! Voor de rest vind ik Cassey echt geweldig. Met hardlopen verbrand je nauwelijks vet, dus in die richting is het niet heel slecht aangezien je niet wilt afvallen, maar teveel is natuurlijk ook weer niet goed voor je gewrichten etc. Krachttraining is wel ideaal voor de opbouw van je spieren, maar ook daar geldt, teveel is niet gezond. Voor de rest heb ik ‘Nike Free Runs’, perfecte sportschoenen en voor dagelijks gebruik maar echt goedkoop zijn ze niet, dus helaas kan ik je daar niet echt bij helpen haha! Succes :laughing:

Bedankt voor het reageren! Ja, het filmpje lukte me de 1e x wel maar op een een of andere manier besloot ik het opnieuw te doen en toen lukte het maar tot de helft haha! Ik heb t vandaag nog een keer gedaan en toen lukte t wel weer. Alleen nog steeds alleen in m’n benen en niet in m’n kont zoals zij zegt. Nike free runs vind ik idd een beetje duur maar misschien moet ik er dan voor gaan sparen. Thnx anyway (: