Gezoend met mijn best friends' crush, vertellen of niet ?

Hi ik ben Emma, 18 jaar oud.

Even kort de situatie:

Ik woonde in Leiden en nu in Utrecht. Mijn beste vriendin uit Leiden heeft een crush op een jongen waar ik lang lang geleden ook een crush op had. Hij is overigens nu gewoon een goede vriend van mij.

Het probleem:
Ik heb met deze jongen, de crush van mijn vriendin gezoend.

We hebben afgesproken niks door te vertellen. Nu kan ik 2 dingen doen:

1. het mijn beste vriendin uit Leiden vertellen maar risico lopen dat ze me gaat haten en dat al mijn andere vrienden uit Leiden er ook achter komen en dat ik dan kortweg iedereen tegen mij heb staan.

2. vertrouwen op de geheimhouding van zijn kant. Risico: als het wel uitlekt zal mijn vriendin nog bozer zijn, of niet ??

IK WEET GEWOON NIET OF IK HET MOET VERTELLEN AAN MIJN VRIENDIN OF NIET, IK KAN ER OP ZICH WEL MEE LEVEN DUS ZOU HET OOK WEL VOOR ME KUNNEN HOUDEN EN HOPEN DAT NOOIT IEMAND HET TE WETEN KOMT, MAAR KAN IK DAAR WEL VAN UIT GAAN??

iemand help me alsjeblieft want ik ben radeloos en wil mijn vriendinnen in Leiden niet kwijt…

alvast bedankt !

Ik zou het er eens met hem overhebben. Je wilt ze allebei te vriend houden lijkt mij

Sorry maar ik vind het wel echt een bitch actie van je. Anyway, vertel het haar.

Dit. De kans dat ze boos wordt is erg groot (en logisch) maar ze heeft al het recht om dit te weten, en dat verdient ze ook.

hoe dan ook vertellen , kan je niet maken tegenover je vriendin en als ze er later achter komt heb je alleen maar een groter probleem

Ja ik heb er ook spijt van en had het niet moeten doen maar het was op een feestje en we hadden allebei wat op, en toen gebeurde het opeens …

Bedankt voor jullie advies

xoxo