Gezoend met een ander

Hey,

Ik heb al 9 maanden een relatie en alles gaat supergoed. Het enige probleem is dat ik een paar dagen geleden gezoend heb met een andere jongen. Ik was uitgegaan, had teveel gedronken, kwam een jongen tegen die ik al heel lang ken en waarmee ik wel eens eerder gezoend had (toen ik nog geen relatie had). Voor ik het wist was ik aan het zoenen, het duurde maar enkele seconden. Ik heb toen besloten om extra veel te drinken zodat ik voorval niet meer zou herinneren, maar ik herinner het me dus wel. Ben uiteindelijk naar huis gegaan (woon alleen) en toen is mijn vriend naar me toe gekomen. Ik ben toen een hele ochtend ziek geweest, gebraakt, ik was gewoon van de wereld terwijl mijn vriend me heeft geholpen. Hij was helemaal niet boos, was superlief en begripvol, hierdoor voel ik mij dus extra schuldig.
Het is zowat het meest beschamende dat ik ooit heb gedaan en ik voel me verschrikkelijk schuldig. Ik hou enorm veel van mijn vriend en ik wil hem absoluut niet kwijt, heel het voorval betekent niks voor mij en ik wil gewoon verder met mijn vriend. Het probleem is dat ik me gewoon vreselijk voel, heel de dag heb zitten huilen, een slechte vriendin e.d. Nu vinden de mensen die ervan weten dat ik het echt niet moet zeggen, dat ik dan misschien mijn relatie verpest en dat wil ik echt niet. Ik weet niet wat doen, ik wil het eigenlijk wel vertellen, maar ik vrees het ergste. Wat zouden jullie doen?

Sowieso vertellen. Geen twijfel mogelijk. Hoe het dan loopt zie je wel maar dit soort dingen achterhouden is het slechtste wat je kunt doen in een relatie. Hoe zou jij het vinden als jouw vriend zo iets achterhield? Eerlijkheid duurt het langst.

Ik zou het vertellen! Je vriend hoort véél liever de waarheid…en als je niks zegt maakt het je relatie er ook niet beter op en loop je nog langer met een schuldgevoel etc!

wie zn gat verbrand moet op de blaren zitten

Vertellen. AltijD vertellen.

Ik zou vertellen dat je zo van stuur was omdat je perongeluk iemand gezoend had, ik denk dat jouw vriend dit wel kan accepteren en het is fijner als je er niet meer mee zit.

Liever dat hij het van jou hoort dan van een ander.

Vertel het aan je vriend. En drank is geen excuus.

Hoe moeilijk het ook is, toch vertellen. Het wordt 10 x zo erg als hij het van een ander hoort…

Ooh ja, drank is nooit een goed excuus!

Dit. Sowieso.

Sowieso vertellen, want wanneer hij het van een ander hoort ben je nog verder van huis.