Gezoend met beste vriend

Ik ben al 2 jaar heel goed bevriend met J.
Hij komt een paar keer per week bij me, we hebben altijd lol en vertellen elkaar alles.
Hij praat over meisjes tegen mij, en ik over jongens die ik wel zie zitten.
Maar gisteren was er iets heel raars gebeurd. Ik ben inmiddels een week single na een moeilijke relatie.
Ik was echt niks van plan toen hij bij me kwam gisteravond. Maar ik merkte wel dat er een spanning was tussen ons twee, en dat kwam misschien omdat hij op whatsapp heel erg flirte met mij. We hadden het wel is over dat we elkaar een keer ging zoenen. Maar ik verwachtte niet dit. We lagen uiteindelijk op bed, en begonnen elkaar steeds meer aan te raken. Het was heel subtiel en lief, en uiteindelijk zoende hij me. We hebben toen heel lang gezoend. Hij zei dat we dit normaal moesten aanpakken en het aan niemand vertellen. We hebben geen gevoelens voor elkaar en dat wil ik ook niet. Maar toch ben ik bang dat dit weer gebeurd en de vriendschap er kapot aan gaat. Ik wil wel nog een keer met hem zoenen omdat het met hem heel fijn is, maar ik heb het gevoel dat onze vriendschap dan kapot gaat.

Wat moet ik doen? Tips?

Kijk even hoe het nu verder gaat. Wees eerlijk tegen hem hoe je je voelt. Probeer je gevoelend niet weg te stoppen, maar als je zeker weet dat het iets kan verpesten, dan is dat misschien wel verstandiger.

Ik zou even afwachten hoe het de komende keren gaat, als er dan weer dingen gebeuren, is er duidelijk gewoon meer dan vriendschap. Dan moet je er nog achter komen of je dat wel wil. Maar niet bang zijn dat je vriendschap kapot gaat als je er niet op in gaat, gewoon doen wat goed voelt! Wacht nog maar even af…

Weet je zeker dat je geen gevoelens voor hem hebt?
Je geeft ook aan dat hij met je flirt, misschien moet je het er dan even met hem over hebben dat je dat niet meer wilt omdat je graag vrienden wil blijven.

ik denk ook dat je meer gevoelens hebt, maar je de vriendschap belangrijker vind.
maaaaaaar zo’n zoen kan alles al verpest hebben denk ik (althans als je het zo wil noemen). het is iig de komende tijd niet meer zoals voorheen.

Niet meer met hem zoenen, want je bent nog niet 100% over je breakup heen.