GEZOCHT: schrijfsters voor online magazine!

Dag ladiesss!,

Al heel lang heb ik het idee om een online magazine te schrijven met een groepje meiden. Het moet net een tikkeltje anders zijn dan kranten als Hitkrant, Girlz! en dergelijke en ergens moet het iets “jong volwassen” uistralen. Hitkrant en Girlz! bijvoorbeeld wekken al snel het beeld dat het zeker niet meer voor 17-jarigen is bijvoorbeeld, (Ik zeg maar iets) terwijl daar soms toch wel degelijk alles behalve dingen in staan voor meisjes van een jaar of 10, zal ik maar zeggen. Ik wil starten met een groepje van ongeveer 7 personen. Als iedereen die mee wilt doen nou even opstuurt hoeveel jaar hij/zij is en wat je denkt dat je kunt betekenen voor het online blad.

Het groepje bestaat uit:
-hoofdredactie & eindredactie (dezelfde personen zijn hier voor beide verantwoordelijk)
-4 redacteurs
-minimaal 1 mediadesigner (het liefst met ervaring)

Brand los!

Mh, wat wordt er precies van je verwacht? En hoe professioneel wordt het aangepakt? Ik schrijf al voor Dailynoted namelijk, en ga binnenkort m’n eigen blog beginnen en ik ben een ‘echt’ verhaal begonnen. Dus ik ben wel een beetje druk ^^ maar als het er strak uitziet wil ik me ook wel opgeven c:

Kun je iets meer informatie geven?

En ik ook. (:

ik zou ook wel wat meer info willen, het lijkt me een leuk idee:)

Mijn idee is om een blad te maken dat bestaat uit:
-opmerkelijke interviews
-de nieuwste soaps, films, muziek, gadgets en media etc. (radiozenders, TV-zenders), maar ook theater & de bijbehorende reviews
-een spannend verhaal waarbij elke nieuwe uitgave een nieuwe aflevering bevat
-rubriek: liefde, sex, drugs, drank, problemen (vandaar de leeftijd)
-1 columnist met een vlotte schrijfstijl
-elke periode een gastcolumniste
-health and food (weetjes over eten, simpele recepten ed.)
-make-up en/of nail-art tutorials (het liefst mensen die hier sowieso al mee bezig zijn)
-nieuwste festivals en uitgaansgelegenheden
-BN’er aan het woord (niets is onmogelijk)
-fashion, nieuwste mode, winkels, cheapass-peperduur
-fotostrip

Heb ik een doel? Niet echt. Pure entertainment en een leuke bezigheid.
Volgend jaar begin ik aan mijn opleiding Communicatie-International Event Music and Entertainment Studies en aangezien ik zelf ook veel van schrijven houd leek dit mij wel een goed begin. Ook voor de ervaring omdat ik zelf heel graag in de EME-branche terecht wil komen, was dit een goede start. Een bijbaantje vinden in deze sector gaat namelijk niet zo makkelijk.

Het idee is nu een beetje chaotisch (ik wil ook zoveel!), maar met de juiste mensen denk ik dat we er wat moois van kunnen maken. De doelgroep zal 16+ zijn :slightly_smiling_face: Ik heb in alle haast dit even getypt, dus er word nog vanalles aangepast en nog meer ideeën zijn meer dan welkom!

Als je zelf niet 16+ bent, mag je dan wel meedoen, in de redactie? Of heb je liever mensen die zelf ook 16+ zijn? :slightly_smiling_face:

Het lijkt me nl. wel echt heel leuk, en ik denk dat het wel bij me past, omdat die richting me later ook wel leuk lijkt, dus dit zou ook voor mij dan alvast een goed begin zijn om die wereld in te komen. Ik weet niet of dit misschien slimmer was om te noten, maarja :relieved:

Dit heb ik dus ook.

Mij lijkt trouwens de rubliek, het spannende verhaal, een de column leuk!

hihi hetzelfde :slightly_smiling_face:

Wow, dit klinkt echt super!
Ik zou graag meewerken, maar ik vraag me af of ik hier genoeg tijd voor zal hebben. Daarbij heb ik totáál geen verstand van tijdschriften, behalve het lezen (:
Maar vooralsnog vind ik schrijven erg leuk en zie ik ook wel een paar potentiële schrijfonderwerpjes voor mij ertussen staan!
Komt er een selectie of iets, voor de deelnemers?

hm, op zich wel iets voor mij. heb al meer geschreven en werk bij als fotografe, maar denk niet dat de doelgroep/onderwerpen mijn ding zijn.

succes in ieder geval, het is een leuk en creatief idee!

Ik note je binnenkort misschien wel even, als ik heb bedacht of ik voldoende tijd hiervoor zal kunnen vrijmaken. Ik ben helaas voorlopig nog geen 16, dus ik weet niet of dat heel erg is? Het lijkt me namelijk wel leuk eigenlijk.

Lijkt me erg leuk om mee te doen ! Vind het een erg leuk idee. :slightly_smiling_face: Denk erover om Nederlands te gaan studeren, dus mn interesse ligt wel bij schrijven, haha.

Het zou wel logischer zijn als de schrijvers zelf ook 16+ zijn ja, maar uitzonderingen kunnen natuurlijk altijd gemaakt worden als je gewoon schrijftalent hebt! Dat vind ik dan toch wel grappig, dat veel meisjes zo jong zijn! :slightly_smiling_face: Iedereen mag zich aanmelden en daaruit worden de besten gekozen, maar laten we zeggen: 14 jaar is een minimum, want anders wordt het toch echt te jong allemaal.

En waarmee moet je je aanmelden? Een voorbeeld van wat je kan of zoiets? Ik ben 14, in oktober 15, dus ik val in die maat, :slightly_smiling_face:

Of moet je gewoon zeggen waar je goed in bent en wat je allemaal leuk lijkt?

Sorry voor de vragenoverload trouwens…

Dat denk ik dus ook. (:

@Clueless Ik was vergeten te zeggen dat het me op zich ook best leuk lijkt om een verhaal te schrijven, al weet ik natuurlijk niet wat je van mijn schrijfstijl vindt. :stuck_out_tongue:

Mij lijkt het verhaal ook heel leuk. Heel veel lijkt me leuk om te doen.

Dat is dus ook mijn probleem, omdat ik het moeilijk vind om mensen meteen af te wijzen terwijl ze dus dan gewoon echt niet aan de eisen voldoen. Voor de rubrieken bijvoorbeeld, festivals en uitgaan. Dat doen de meeste jonge meisjes nog niet zo. Vanaf de leeftijd van 16 jaar komt dat wat meer.

Ik sluit niets uit, maar de kans is groter dat je gekozen wordt als je 16 jaar of ouder bent dan wanneer je jonger bent. Jongere meisjes die over goede webdesign-kwaliteiten beschikken krijgen (op basis van wat ze allemaal weten/kunnen) een soortgelijke kans als oudere meisjes.