Gezocht: meiden met eetstoornis

Hoi meiden,

De titel van dit topic klinkt misschien raar, maar ik ben op zoek naar meiden met eetstoornis of die een eetstoornis hebben gehad. Ik ben derdejaars student journalistiek en samen met mijn groepje zetten wij een magazine op voor mensen (met name tieners) met een eetstoornis. Wij richten ons op anorexia of boulimia nervosa, dus geen obesitas. Voordat we het tijdschrift op kunnen zetten, moeten wij een aantal dingen onderzoeken. We moeten in beeld brengen wat voor types in de doelgroep zitten. Daarom zoek ik een aantal meiden die mij willen helpen. Ik zal vragen stellen over je activiteiten, interesses en opinie. Dit mag natuurlijk geheel anoniem. Daarbij hoef ik de reden van je eetstoornis niet te weten, maar je mag het er natuurlijk bij vertellen. Je kunt mij een mailtje sturen naar joycevanwijngaarden@hotmail.com of je mag uiteraard ook een berichtje sturen op mijn Girlscene account.

Aangezien mijn groepje en ik niet bekend zijn met eetstoornissen, weten wij niet precies wat jullie willen lezen in het magazine. Dus alle tips zijn welkom. Wat zou jij graag willen lezen? Wij willen een fris tijdschrift maken om meiden met een eetstoornis te helpen en een steuntje in de rug te geven. Misschien heb je goede ideeën of wil je er zelf in staan met je verhaal, laat mij dat dan even weten!

Ik hoop dat jullie mij willen helpen!

Groetjes Joyce

-----------------------------------------
UPJE:

Inmiddels zijn wij druk bezig met ons tijdschrift &JOY te vullen met informatie en interviews. Wij willen graag een soort dagboek van een meisje erin zetten. Dus dat ze per dag beschrijft wat ze allemaal doet, meemaakt, hoe ze zich voelt enz. Dit hoeft niet helemaal gericht te zijn op je eetstoornis, maar bv dat je ging shoppen o.i.d. Wij zijn dus nog op zoek naar iemand die graag zijn hele week voor ons wilt bijhouden en dus in ons tijdschrift komt. Het tijdschrift wordt dus ook echt gedrukt en verspreid. Lijkt je dit leuk en wil jij hiervoor in aanmerking komen, stuur mij dan een privé-berichtje of een mailtje naar: joycevanwijngaarden@hotmail.com

Hoi Joyce,

Wat een mooi initiatief. Misschien kun je je oproep ook plaatsen op het eetstoornis forum www.ikookvanmij.nl.
Vergeet niet de eetstoornissen NAO en BED. Die komen namelijk ook heel erg veel voor en zijn de onzichtbare eetstoornissen waar meiden (en jongens) ook aan kunnen lijden. Kijk voor meer informatie over eetstoornissen ook eens op http://www.humanconcern.nl/home/eetstoornis-mv/.

groetjes Anna

Obesitas is dan ook geen eetstoornis…

Maar je zou misschien ook het forum proud2bme kunnen proberen! Ik zou inderdaad NAO en BED niet vergeten. Soms is er aan zulke mensen weinig te zien, maar is de eetstoornis juist ontzettend aanwezig. Als deze eetstoornissen vergeten worden en er juist gefocust wordt op de zichtbare eetstoornissen, zullen mensen met bijvoorbeeld NAO en BED minder snel om hulp vragen omdat ze denken dat het wel meevalt omdat ze niet in het “standaard” eetstoornisplaatje vallen. Denk ik.

Oke, bedankt voor jullie tips :slightly_smiling_face:

We gaan inderdaad eens kijken of we NAO en BED ook mee kunnen nemen!

Ik heb je een privébericht gestuurd, weet niet of je die al gelezen hebt? (:

UPJE.

Zie het eerste bericht, onderaan. Graag zouden wij iemand vinden die dit leuk vindt om voor ons een weekje bij te houden!