Gezocht: Makkelijke gezonde meeneemmaaltijden

-

Een simpel bakje fruit maken? In de ochtend gewoon verschillende soorten fruit snijden en door elkaar gooien! Super simpel en lekker!

Een kleine toevoeging, je eten opwarmen in een magnetron is niet slecht voor je :slightly_smiling_face: Dus je kunt alsnog warm eten op je werk als je dat wilt

Ik eet alleen nog maar banaan ei pannenkoekjes, je hebt letterlijk alleen maar bananen en eieren nodig maa je kunt er ook verschillende dingen aan toevoegen

Je kan even bij de biowinkel kijken voor wraps. Ik haal ze daar ook en die hebben geen rare toevoegingen.

Haayy,
Wij maken ook alles zelf, proberen de oranje&rode e-nummers te vermijden en zijn anti-magnetron ivm bestraling. (dat met die e-nummers kon je vinden op een site/in een boekje, alles wat gezond was zoals kurkuma, of bieten als kleurmiddel is groen, de rest rood of oranje, dat is dus niet goed voor je na langere tijd)
Wraps maken is heel makkelijk, staan zat recepten van op internet.
Kan je niet een soort hartige cupcakes maken?

Bedoelde ik ook niet, meer dat de kwaliteit van de magnetron daar slecht is en dat lang duurt en ik tijdens het zelf eten andere mensen moet voeren dus dan is mijn eten zo koud. Het is gewoon onhandig hahaha

Las iets over pannekoeken. Je hebt ook gezonde indd.

Ja kan namelijk pannekoekjes maken van banaan, eieren en een beetje meel.

Geloof dat je 2 eieren nodig hebt, 1 banaan en beetje meel voor de stevigheid.
De banaan prak je plak tot soort papje. Dan doe je de eieren bij en meel. Dit even bakken en dan smullen :slightly_smiling_face:[font=Verdana]

Oh zo! Dan heb ik het verkeerd begrepen :slightly_smiling_face: Ik vind het trouwens echt goed van je dat je je leven zo hebt omgegooid! (ik las er iets over in het afvaltopic)

Komkommer en tomaatjes! misschien wat peper erover heen voor wat smaak…
Bij de albert heijn krijg je een klein bakje met cherry tomaatjes zijn ook lekker om te snacken.

Aw thanks!!! Ja het was ook wel nodig hoor, ik schrok er zelf behoorlijk van toen ik hoorde dat ik gewoon super ongezond was…

Je kunt ook kwark (of magere yoghurt) meenemen in een bak en in een aparte bak nog wat cornflakes/muesli of iets dergelijks. Daarbij kun je nog een gezonde sandwiches maken van bruin brood en die beleggen met wat pesto en daarop nog wat rookvlees bijvoorbeeld. Of een sandwich van bruin brood met zalm, sla, tomaat en wat olijven. Het is maar net wat je lekker vind.

Kwark/magere yoghurt met cornflakes/muesli en daarbij nog een gezonde, goed belegde sandwich vult al aardig wat.

Ook kun je wat noten meenemen of gekookte eieren (dit natuurlijk wel als erbij).

Dit allemaal past misschien niet het beste bij elkaar, maar je hebt dan wel wat te eten op je werk! :slightly_smiling_face:

En banaan-ei pannenkoekjes! Als je het als lunch wilt eten kan je er nog havermout doorheen doen.

Klinkt allemaal heel makkelijk en lekker, maar ik moet 's avonds van mijn voedingsconsulente licht eten, dus max. de koolhydraten van 100 gram aardappel, max. 125 gram vlees en groenten zoveel ik wil… Dus ja dan past dit er niet echt in, maar toch bedankt hoor!!! De sandwiches klinken trouwens heel lekker als lunch (die moet ik ook nog vaak meenemen dus dat komt toch van pas!!!)

Je hebt zoveel keuzes. Pastasalade, rijst met iets erbij, koude kleine pannenkoekjes, wraps, tortilla’s, yoghurt met muesli en fruit, hartige cupcakes als snack etc. etc. (http://allrecipes.nl/ is een goede site voor ideeën)

Je kan ook, als je een keer niet hoeft te werken, aan ‘food prepping’ doen. Dan maak je de maaltijden voor een hele week klaar. Dit kunnen dus ook opwarm maaltijden zijn. Hebben jullie geen beschikking over geld ter vervanging van die magnetron? Desnoods zamel je wat geld in met het team of koop je zo’n campingapparaat waardoor je het kunt opwarmen.

Nouja ik werk er maar 6 weken dus een nieuwe magnetron kopen is voor mij een no go, maar dan nog, al is mijn eten warm dan ben ik tijdens het eten ook iemand anders aan het voeren en dan eet ik zelf langzamer dus eindstand is mijn eten weer koud hahaha… Het is gewoon veel makkelijker om wat kouds mee te nemen zoals idd. een salade of koude wraps.