Gezocht: Jonge schrijvers die willen schrijven aan The Young Ones (krant)

Hallo,
Ik ben een meisje van 13 jaar en ik ben geïnteresseerd in schrijven en journalistiek. Zelf hoop ik op een dag onderzoeksjournaliste te worden. Als jij deze interesses deelt, kan je misschien meedoen aan The Young Ones.
Het lijkt mij leuk om zelf een krant te hebben. Toen bedacht ik The Young Ones. Dat is een jongerenkrant, voor en door jongeren. In deze krant gaat het niet over de dingen die je in normale kranten ziet gaan, het speciale aan The Young Ones is dat het gaat over wat tieners van onze leeftijd interessant vinden.
Je kan bijvoorbeeld een artikel schrijven over een verhaal dat je hebt gelezen en hier verder op in gaan. Een andere mogelijkheid is een onderwerp uit het nieuws nemen (bijvoorbeeld de iPad scholen) en hier je mening over geven. Want in het nieuws gaat het vaak over ons … maar wat vinden wij eigenlijk?
Voor The Young Ones zoek ik nog:

• Columnisten (ong. 4)
  • Interviewers (ong. 2)
  • Journalisten (ong. 6)
  • Fact Checkers (ong. 2)
    Inschrijven kan tot maandag 8 juli. The Young Ones zal om de maandag online verschijnen, op www.blogger.com . De eerste publicatie zal op maandag 22 juli zijn. Dit is uiteraard onbetaald.
    Als je mee wil doen, stuur een mailtje naar theyoungones000@gmail.com met daarin:
  • Je naam
  • Je leeftijd (13-16)
  • Welke functie je wil (top 3)
  • Motivatie, waarom wil jij dit doen?
  • Een of meer keer meewerken?
    Graag alleen maar serieuze mensen die hier helemaal voor willen gaan!
    Ik hoop op veel inschrijvingen!
    X Babette

Ik doe mee, lijkt me geweldig!

Naam: Kimberley
Leeftijd: 15 jaar
Functie: Ik zou graag een van de columnisten willen zijn :slightly_smiling_face:
Motivatie: Als tijdverdrijf, het leuk samen zijn/praten maar ook omdat ik echt van schrijven hou en me graag in dingen verdiep.

Ik wil wel meerdere keren meewerken en ik ben serieus!
Xx

Edit: Ik zie nu pas dat het een mailtje moet zijn, hij komt eraan!

Ik heb ook een mailtje gestuurd :upside_down_face:

De plaats van twee columnisten en een interviewer is al bezet ! Kom op, we hebben meer nodig !!

Ga je zelf ook meeschrijven? Dan zou ik namelijk even je taalgebruik nalopen! (:

weet ik nog niet … wat voor foutjes heb je gezien ? bedankt :slightly_smiling_face: !

De ergste fout is er inmiddels al uit.
Maar zinnen als ‘‘je kan’’ zul je nooit in een professioneel artikel lezen. Dan is het ‘‘je kunt’’

Ja, een fout heb ik inderdaad gezien. Bedankt voor de tip, ik zal er op letten! En heb jij niet toevallig zin om mee te doen :wink: ?

Nee, totaal niet. Het spreekt me niet aan om als 20-jarige te schrijven voor iemand van 13, sorry!

Dit moet in het topic voor ik zoek mensen voor mijn blog.
Het zal dan wel iets anders moeten voorstellen dan ‘je blog’, maar daar hoort het wel.

Begrijp ik! Het was sowieso voor 13-16 jaar (; !

wauw, wat een leuk idee! helaas ben ik net te oud :wink:

Hoe oud ? Want als je wil mag je gewoon mee doen, het is vooral dat er geen mensen meedoen die het eigenlijk kinderachtig vinden, wat ik zou begrijpen…

Ik ben 17. Lief dat je het vraagt maar ik zou het inderdaad kinderachtig vinden. Dus misschien moet ik maar op zoek naar iets soortgelijks. :slightly_smiling_face:

Dit kan inderdaad in het topic ‘Ik zoek iemand voor mijn blog’. Slotje!