Gezocht: iemand die het leuk vindt om een tekst te vertalen

Hoi! Ik heb binnenkort een Engels mondeling waarvoor ik onderstaande tekst moet gaan leren, ik heb dit zelf getypt maar moet het nog naar het Engels vertalen. Helaas ben ik hier niet zo goed in, en vroeg ik me af of er misschien hier iemand is die het leuk vindt om zoiets te vertalen? :slightly_smiling_face: Het gaat om onderstaande tekst, het mag ook 1 alinea zijn als je de hele tekst teveel vindt.

[i]In 2009 heeft het GGD onderzoek gedaan naar voeding en overgewicht onder de jongeren in Friesland. Hieronder vallen alle 12 tot en met 18-jarigen. Ze hebben onder andere onderzocht of Friese jongeren dagelijks ontbijten, of ze genoeg groente en fruit nemen en het percentage van jongeren met overgewicht. Hierbij hebben ze gekeken naar de verschillen tussen jongens en meisjes, leeftijdsgroepen en opleidingsniveaus. Het Voedingscentrum adviseert jongeren elke dag 200 gram groente en 2 stuks fruit te eten.

De resultaten zijn als volgt: ongeveer 75% van de jongeren ontbijt dagelijks, 7 procent ontbijt bijna nooit. De groep die dagelijks ontbijt bestaat uit relatief meer jongens dan meisjes, en dit zijn meer 12- tot 14-jarigen dan 15- tot 18-jarigen. De groep die nooit ontbijt bestaat uit meer Vmbo-leerlingen dan Vwo-leerlingen. Ook is er een verschil tussen autochtonen en allochtonen; bij de allochtone jongeren is de groep die dagelijks ontbijt kleiner.
Ongeveer een derde van de Friese jongeren eet dagelijks groente, deze groep bestaat uit relatief meer meisjes dan jongens en bevat meer Vwo-leerlingen dan Vmbo-leerlingen. Ook deze groep kent meer allochtone jongeren dan autochtone jongeren.
2 procent zegt bijna nooit groente te eten.

Bijna een derde van de Friese jongeren eet dagelijks fruit, 15 procent zegt bijna nooit fruit te eten. Relatief meer meisjes dan jongens eten dagelijks fruit, dit zijn meer 12- tot 14-jarigen dan 15- tot 18-jarigen. Vmbo-leerlingen eten minder vaak fruit dan Vwo-leerlingen.

7 procent van de Friese jongeren heeft te maken met overgewicht, 1 procent hiervan heeft last van obesitas. Relatief hebben meer jongens dan meisjes overgewicht, en meer 15- tot 18-jarigen dan 12- tot 14-jarigen. Vmbo-leerlingen hebben vaker last van overgewicht dan Vwo-leerlingen.
[/i]

Als je het zelf probeert zijn er vast genoeg mensen die het even na willen kijken, maar dit is gewoon jouw huiswerk doen (ik neem aan dat het bij Engels gaat om het vertalen naar het Engels en niet om het schrijven van de tekst) en daar begin ik niet aan :stuck_out_tongue:

Google vertaler doet het met alle plezier (:

Ik ga jouw huiswerk niet voor jou maken. Als je het zelf nou doet, dan leer je er ook nog eens wat van.

daarom is google vertaler uitgevonden

google vertalen is echt super slecht, dan kan je beter het zlef nog vertalen in slecht engels dan google vertalen

Dit inderdaad. Ik denk dat er genoeg meiden zijn die het niet erg vinden om je tekst te controleren en eventueel te verbeteren, maar om heel je huiswerk te maken? Kom op zeg.

Dit.
En anders, wat krijg ik ervoor? :grinning: