Gezocht: Hulp bij een persoonlijke brief

Hoi,
Ik wil een brief naar mijn moeder schrijven om haar te laten weten dat ik van haar houd. Dat heb ik namelijk nooit meer gezegd sinds mijn 3/4e jaar.
Daarom wil ik dit graag zeggen door haar een brief te sturen (ik woon niet bij haar).

Maar dan 1 probleem, desondanks ik weet wat ik voel, kan ik het gewoon niet mooi verwoorden en heb ik altijd een slechte zinsopbouw.
Dus misschien is het gek, en maakt het t allemaal stukken onpersoonlijker, zouden jullie mij kunnen helpen bij het maken van een brief?

Dit is wat ik tot nu toe heb:

[i]Lieve mama,

Al zeg ik het nooit, wil ik dit toch graag kwijt.

Het zijn vier woorden, maar die zeggen nog niets bij wat ik echt wil zeggen.
Alles wat ik wil is er voor je zijn, zoals jij er voor mij bent.
Jij bent de enige waarbij ik voel dat je me kent, zo goed en kwaad als wie ik ben.

Je wilt niet weten hoe vaak ik hier over denk,
vier woorden het is een kleine moeite maar vaak nog te eng voor me, met de tijd zal het wel groeien.
Tot die tijd blijf je
Veel meer dan vier woorden ooit kunnen beschrijven.

Ik ben zo blij met je mama,

*naam*[/i]

Niet erg veel, en tziet er rommelig uit vind ik zelf. En tja, wat ik ook probeer t lukt niet echt ;(

Ik hoop dat jullie mij er mee kunnen helpen, en houd alsjeblieft zinloos kritiek voor je :slightly_smiling_face:

Lieve meid, jouw moeder zal met werkelijk álles blij zijn wat je haar schrijft :slightly_smiling_face: en ze is nog het meest blij als je alles zelf hebt verwoord, dan komt het namelijk recht uit je hart :slightly_smiling_face: het is prima zo!

Inderdaad, ik denk dat wat je ook schrijft, je moeder er heel erg blij mee zal zijn=) Want het gaat om het idee, en dat is superlief.

edit/ en dan misschien op mooi papier en mooie envelop ofzo?

Ik ben ook niet bang dat ze er ontevreden mee zou zijn, maar ik zeg gewoon nog niet alles wat er moet worden gezegd (vind ik).
Zoals dat ze wél een goede moeder is, en tja ik ben er gewoon nog niet blij mee.
En zou niet weten hoe ik het allemaal moet zeggen, ik vind het echt lastig…

Ga op je gevoel af. Schrijf wat jij denkt dat goed is.

Misschien kan je een gebeurtenis beschrijven tussen jullie twee die veel voor je betekent? Bijv ’ mama weet je nog die ene keer dat ik zo verdrietig was om (ik zeg maar wat) mijn exvriendje, dat je me kwam troosten met chocolade en lieve woordjes, dat betekent erg veel voor mij. Dat je er voor me bent etc. etc/

Wat je nu hebt is Heel erg mooi hoor :wink:
Het is kort maar krachtig xD

xx

Bedankt voor jullie reacties allemaal :slightly_smiling_face:!
Een goed idee trouwens van het vernoemen van een gebeurtenis en het kopen van mooi papier enz. dankje !

Dit is wat ik tot nu toe heb:
[i]
Lieve mama,

Al zeg ik het nooit, wil ik dit toch graag kwijt.

Het zijn vier woorden, maar die zeggen nog niets bij wat ik echt wil zeggen.
Alles wat ik wil is er voor je zijn, zoals jij er voor mij was toen ik ruzie had vorig jaar en je er alles aan deed om mij te helpen.
En hoe je jaren lang heb geprobeerd een dyscalculie verklaring te krijgen en wat jou uiteindelijk is gelukt!
Zo zijn er nog genoeg dingen die ik kan opnoemen wat jou tot een super moeder maakt.
Ik wil je bedanken mama voor alles wat je altijd voor me doet.

Jij bent de enige waarbij ik voel dat je me kent, zo goed en kwaad als wie ik ben.
Soms gaat het minder tussen ons en hebben we tijden van veel ruzies en zien we elkaar minder.
Maar dat wilt niet zeggen dat we geen sterke band hebben, want die hebben wij zeker wel.

Je wilt niet weten hoevaak ik hier over denk,
vier woorden het is een kleine moeite maar vaak nog te eng voor me, met de tijd zal het wel groeien.
Je bent mijn mama en dat zegt misschien al wel meer dan vier woorden. Houden kan ik van iedereen maar er is maar één persoon op aarde die me geeft wat jij mij geeft en dat is mijn mama.

Britte[/i]

Ik ben er wel tevreden over, alleen die onderstreepte zin klopt naar mijn gevoel niet helemaal ?

Ik denk dat je beter kunt schrijven in die zin;
Zo zijn er nog genoeg dingen die jou een super moeder maken…

ooh en ik vind het superlief dat je dit doet voor je mamma… Ze zal er egt heeel blij mee zijn al zat het onder de schrijffouten (wat niet zo ismaar oke)

Dat klinkt inderdaad veel beter, dank je wel :slightly_smiling_face:

Ik denk dat je moeder met die echt al superblij word ! Echt lief dat je dit doet (:

Wat lief!
De brief ziet er super uit, gewoon sturen!
Het hoeft niet perfect: het gebaar is al heel belangrijk!

Ah ik vind het echt heel erg lief !

ik vind het echt een super lieve brief!
super leuk&lief idee.

WAT LIEF :grinning:

Dank jullie wel :grinning:

wat super lief

eerlijk gezegd denk ik ik dat je hierbij geen hulp moet vragen, het is namelijk heel persoonlijk en het uit jou gevoel, en niet dat van andere mensen. Vertrouw op jezelf, en deze brief is al supermooi en lief!

Heel lief !
Hij is perfect zo.