Gezocht: film met 'foutjes'

Hoi! :grinning:
Ik ben op zoek naar een film dat zich afspeeld in de geschiedenis. Maakt niet uit of het een WO2 film of een middeleeuwse film is, maarrrr:…

… er moeten ‘foutjes’ in zitten! en daarmee bedoel ik (voorbeeld)
een middeleeuwse film waarin een man een jas met een rits draagt.
Dat kan niet! Want er waren nog geen ritsen!
(oke, dit is dus een voorbeeld; ik heb geen idee of er in de middeleeuwen ritsen waren…) :cold_sweat:

Weet iemand dus een leuke film? Zoals Troy ofzo :grinning:
waar het zou kunnen dat er bepaalde dingen niet kloppen, of heel makkelijk op te zoeken zijn…

Hopelijk heb ik het duidelijk uitgelegd en heeft er iemand een idee! :tipping_hand_man:

Dat heeft een naam, en dat heb ik laatst geleerd. Maar ik ben het vergeten, damn.

Wij hadden een film die zich in de 18e eeuw afspeelde maar daar reed de krantenjongen op een fiets. Maar ik ben de naam kwijt, shit. Sorry, kan je niet helpen dus.

Troy was toch fout omdat er ergens een vliegtuig te zien was?

Verder weet ik niks, maar ben wel benieuwd :slightly_smiling_face:
UP

Haha :stuck_out_tongue:
Ja, foutjes in een film heten ‘goofs’ . weet niet of je dat bedoelde?
Nja er is dus zo’n site die bij (heel veel) films goofs vermeld, maar dat is niet helemaal wat ik zoek…
Daar zeggen ze dus bijvoorbeeld:
In de ene scene hing de man aan de dakrand met zijn linkarm, in de volgende scene opeens aan zijn rechter (!)
Weetje wel, dat soort dingen :cold_sweat:

Maar ik doel dus meer op geschiedenis dingen…
zoals bij een egyptische film zie je een blanke slaaf, maar ze namen geen blanke slaven in egypte :stuck_out_tongue: Zoiets …

Okee, lastig mmh… :bored:

Ben Hur (Daar zie je een horloge en een radio dacht ik)
En een keertje keek ik Rumor has it en daar klopte iets niet met de leeftijden, had een vriendin opgemerkt.

Een site die misschien wel handig is :wink: http://www.moviemistakes.com/

Oh die Ben Hur, daar kan ik misschien wel wat mee :grinning: dankje!

dat moet ik op dit moment ook doen voor gs o.o ik had toevallig op school marie antionette gekeken en als je naar recensies zoekt verklappen ze meestal al wat fouten

Ben Hur is echt een goeie dankje! Look what i found:…

De films hebben het beeld verspreid van Romeinse oorlogsschepen die door geketende slaven worden geroeid. In werkelijkheid waren die roeiers geen slaven, maar beroepsmatrozen, die zeer behendig en gedisciplineerd moesten zijn. Geketende galeiboeven verschenen pas in de late middeleeuwen.

Het schip van Arrius had een naam: Astraea. Schepen hadden in die tijd echter nog geen naam.

Romeinse burgers konden niet aan wagenrennen deelnemen (Ben-Hur was door adoptie een Romeins burger, net als Messala).

Inderdaad Marie Antoinette
Je ziet daar in een scene all-stars staan, all-stars
bestaan pas sinds 1917 en Marie Antoinette leefde
geloof ik van 1755 tot 1793. Hiermee wouden ze
geloof ik weergeven dat Marie Antoinette ook nog
maar een kind was. Dus ik neem aan een bewuste
fout. (=

In troy vliegt inderdaad een vliegtuig over! Foutje tijdens het opnemen waarschijnlijk, dat er toevallig net een vliegtuig over kwam :stuck_out_tongue:
die wilden wij ook voor zo’n opdracht gebruiken…

aah ik heb er zo eentje gezien bij geschiedenis,
en dan moesten we opschrijven wat er allemaal niet klopte
was ook iets wat zich in de middeleeuwen af moest spelen.
maar dat was 2 jaar geleden ofzeu en ben de naam van die film vergeten!
ik zal m’n hersens eens even laten kraken voor je ;]

In lord of the rings schijnt er een ork met een bril op te zijn.
maar dat is fantasy, dus denk niet dat je hier iets aan hebt.

ik weet het weer!
het was; A Knight’s Tale !
daar zitten heel veel van die dingen in ;]

volgens mij liep er in de film Titanic een man voorbij met een digitale horloge…:slightly_smiling_face: kan niet!

op www.imdb.com kan je van zowat elke film naar de ‘goofs’ vragen …

Ik pas wel een geschiedenis film gezien (Oeroeg) maar ik weet niet of daar foutjes in zitten :stuck_out_tongue:

Zwartboek.
Scheen dat ze een string droeg, maar die bestonden toen ook nog niet.

Zelfs in de Scheepsjongen van de Bonte Koe,
die jongen heeft een beugel hahaha.

Droeg dat mens uti zwartboek uberhaupt wel ondergoed? aangezien ze de helft van de film naakt is :grinning_face_with_smiling_eyes: