Gezocht: ervaringen m.b.t. ooglaseren!

Heb gezocht, maar kon geen topic over ooglaseren vinden hier.
Hoi meiden,
Ik mag van mijn ouders mijn ogen laten laseren (ben nu een paar maanden 19). Heb eerst een aantal jaar gekut met m’n lenzen, maar daar kreeg ik vaak ontstekingen van. Nu loop ik een aantal jaar met een bril, maar dat vind ik eigenlijk ook 10x niks.

Ik was dus ook dolblij toen m’n ouders voorstelden dat ik m’n ogen mag laten laseren, MAAR ik weet niet of ik durf! Krijg al de kriebels als ik denk aan mensen of dingen die aan m’n ogen gaan prutsen. Hoewel m’n ouders zeggen dat 't pijnloos is.

Ik ga binnenkort wat informatie opvragen (want misschien zijn mijn ogen niet geschikt voor laseren of ben ik nog te jong).
Hoewel de meeste meiden hier op girlscene nog te jong zijn voor het laten laseren van je ogen, vroeg ik me toch af of hier meiden zijn die hier wel ervaring mee hebben? Ervaringen van je zus/broer/familie/vrienden mag natuurlijk ook!
En ik hoop dat jullie me er van kunnen overtuigen dat het écht niet eng is haha.

Alvast bedankt!

Mijn oudste broer heeft het jaren terug gedaan… toen hij rond de 20 was…

Hij moest wel een contract ondertekenen (over de gevolgen) maar het is goed gegaan bij hem. Hij moest met een donkere bril rondlopen, maar dat heeft niet lang geduurd…

pff geen ervaring, heb zelf een bril. ik zou het zelf ook wel willen doen, maar het lijkt me doood eng :expressionless: succes :H

Mijn vader heeft het laten doen. Hij had staar, dus moest wel. Mar zelf geen ervaringen mee.

Dankjewel voor jullie reacties! Degenen die hier ervaring mee hebben, deed het bij jullie pijn of voelde het vervelend aan?
Ik weet dat het heel drama klinkt, maar ik ben als de dood dat er iets verkeerd zou kunnen gaan en dat ik dan blind word ofzo :flushed: .

Up.

Ben ook wel nieuwsgierig, misschien ga ik dat ooit ook wel doen.
nooit meer gezeur met lenzen enzo. (:
Maar wat kunnen de gevolgen zijn dan?

Volgens mij voelde het alsof je zand in je ogen hebt… maar dat weet ik niet zeker…

Het is niet echt een ervaring ofzo, maar iemand van BNN heeft het gedaan, staat vast wel op youtube dan zie je hoe ze zich erna voelt en hoe het gebeurt enzo!

Mijn moeder heeft het een aantal jaren geleden gedaan in Turkije. Ze is er erg blij mee! Ze ziet nu echt perfect. Als je nog vragen heb, hoor ik het wel van je:)

xxx

@ Wottel: dit stond op de site van een oogkliniek in de buurt bij mij: mócht ik het doen, dan is het in mijn geval waarschijnlijk dat onderstaande techniek bij mij wordt gebruikk

In de LASIK-techniek maken we een flapje in het hoornvlies.
Hierbij kunnen een aantal dingen misgaan. Dit betreffen oplosbare problemen, die soms een iets tragere genezing tot gevolg kunnen hebben.

a. Plooitjes: Sporadisch kunnen er plooien in de flap komen enkele dagen na de operatie. Indien deze plooien het zicht verminderen, kunnen we de flap eenvoudig terug openmaken en de plooien gladstrijken.

b. Vrije flap: Bij uitzondering kan het flapje volledig los gesneden worden. Omdat de LASIK-techniek oorspronkelijk zo ontwikkeld werd, is dit geen echte complicatie.
Het flapje kunnen we perfect terugplaatsen. Het flapje zuigt zich vrijwel onmiddellijk vast.

c. Epitheelingroei: Het epitheel is het bovenste deklaagje van het hoornvlies.
Tijdens de LASIK-techniek blijft dit laagje intact. Tijdens de helingsfase kan een aantal cellen vanuit de wondrand onder de flap doorgroeien.
Dit komt voor bij nauwelijks 1 procent van de behandelingen.
Meestal is het zelflimiterend en hoeft er niets te gebeuren.
Als de cellen te centraal groeien, verwijderen we ze.
Dit gebeurt door de flap voorzichtig op te tillen en de ingegroeide cellen te verwijderen.

d. Flapverschuivingen: Het verschuiven van de flap gebeurt zelden na de eerste
48 uur. Het is meestal te wijten aan het wrijven in het oog. Om deze redenen adviseren we u om voorzichtig te zijn de eerste week na de operatie:
· vooral niet wrijven in het oog; en
· ’s nachts een beschermend schelpje of bril (duel clear eyeshield) dragen.
Mocht de flap dan toch verschuiven, dan merkt u dit aan een plotse daling in gezichtsscherpte. Het flapje kunnen we eenvoudig terugleggen, zonder blijvende gevolgen.

e. Droge ogen: Na een LASIK-behandeling is de traanfilm soms wat verstoord, zodat uw ogen onvoldoende bevochtigd worden. Dit kan leiden tot een schurend gevoel, met mogelijk een wat minder goed zicht. Dit houdt meestal slechts enkele weken aan, waarna de traanfilm zich weer herstelt. Om deze reden moet u gedurende twee maanden na de ingreep veelvuldig kunsttranen druppelen.

Op de site van de oogkliniek lees ik alleen maar goeie reacties, maar toch ben ik bang haha.

UPJE en nog bedankt voor de reacties :grinning:

Je moet gedurende paar minuten lang rechtstreeks naar de laser kijken. Ook stoppen ze wat rond je oog zodat je het niet kan knipperen. Zodra je klaar bent moet enkele dagen met een goede zonnebril rondlopen
Ps: In Turkije is het veel goedkoper en beter dan in Nederland (:

Up :kissing:

Mijn tante heeft dat gedaan, ze ziet nu perfect. Het deed volgens haar niet echt pijn, het irriteerde eerder, net als bijvoorbeeld een zandkorreltje in je oog of een wimper.

up up up ik wil t ook graag weten hoe t is!
ik heb ook nog eens een cilinder dus dat kunnen niet alle klinieken weg halen.
ik heb vanaf mn 4de al een bril en heb op mn 13e lenzen gehad, ging echt niet goed. nu heb ik weer (ben bijna 17) bijna een jaar lenzen, maar ik krijg dr ook vaak ontstoken ogen van. loop nu al weer 1.5 maand met ontstoken ogen, een bril en geen make-up, geen pretje dus. :pensive:
de moeder van mn vriendin heeft het laten doen in boxtel volgensmij en ze had ook een cilinder en ziet nu goed. maar ik vind t ook echt eng en best duur.

doen ze dat onder narcose ofzo? voel je er iets van?

up

up :pensive:

nou, m’n nicht heeft t laten doen, die ziet nu 120 % ofzo,
nja HEEL GOED
en zij vond t de derde dag erna ofzo wel echt ff pijn doen, maar daarna is alles gewoon goed

en 'n kennis van m’n vader heeft t ook laten doen en die zegt ook 'het lijkt wel ‘n wonder, ineens zie je álles weer’
die was er mega blij mee
hij had het in turkije laten doen, want dat was goedkoper ofzo

ik zou als ik jouw was er heel goed over nadenken,
maar ik heb alleen maar positieve reacties gehoord =D

ik woon daar dicht in de buurt !
ook eens kijken of ik later mijn ogen kan laseren

interessant!
up