'Gezinnetje'

Het lijkt me beter bij je moeder…Je màg je kind niet slaan en hij moet jouw vertrouwen winnen want hij liet jou toch in de steek? Wil hij eigenlijk wel dat je bij 'm woont, wil hij een band opbouwen? Dat moet je te weten komen…Want als je dit echt wilt , moet het van 2 kanten komen.
Enige kans btw dat je moeder bereid is om te verhuizen als jij terug bij haar gaat wonen?

Ze heeft geen geld, dus dat wordt het niet sowieso… dat verhuizen.
Hij wil er samen met mij uitkomen zegt-ie, maar ik weet niet hoe…

Ik denk dat je veel beter af bent bij je moeder. Kom op, je vader slaat je! Je vader liet jullie in de steek. Ik snap dat je behoefte hebt aan een vader, maar denk eens na. Wat Bootlegs al zeg; wil hij het zelf wel? Als je zo graag wil dat je kind weer bij je komt wonen, behandel je die dan zo? Nee. Het klinkt heel hard, maar het is zo.

Ik vind het knap dat je ondanks de situatie toch nog een band wil opbouwen. Persoonlijk vind ik wel dat je terug moet gaan naar je moeder, teminste dat zou ik doen.

Als ik jou was, zou ik ook écht teruggaan naar mn moeder…

ik zou teruggaan naar mijn moeder. wat je vader doet is onvergeeflijk. ook al heb je nog nooit een kind gehad, iedereen weet dat geweld niet de manier is om iemand op te voeden! dat vind ik dus geen klein foutje in zijn manier van omgaan met jou. zeker als het twee keer gebeurd is. hij mag zeggen wat hij wil dat hij eruit wil komen met jou maar dit kan echt neit door de beugel.

wat je leven betreft: ik snap dat het moeilijk is om dat allemaal achter te laten maar uiteindelijk heb je snel genoeg een nieuw sociaal leven als je naar een andere school enzo gaat. in het begin is het een beetje lastig maar na een tijdje loopt het wel los. ik geloof zelf dat het gewoon beter voor je zou zijn.

wat de band met je broer betreft: vroeger had ik ook helemaal geen band met hem. ik was erg luidruchtig en druk en hij zat de hele dag op zijn kamer. nu gaan we allebei naar de unief, waardoor ik kalmer ben geworden en hij opener. nu kunnen we het prima met elkaar vinden. misschien kan je gewoon eens proberen met je broer over je problemen te praten? of gewoon eens met hem afspreken om iets te doen wat jullie allebei leuk vinden?

Dit verhaal ken ik goed van een goede vriendin van mij, behalve de moeder had wel geld, kleren en eten. Maar oke het gaat hier nu om jou. Het lijkt mij het slims dat je naar je moeder gaat. Hoe moeilijk het ook is je moet afscheid gaan nemen van je vader als je zo slim bent. Bel hem na 2/4 jaar weer op en vraag of hij een keer wil gaan eten waar. En dan praten jullie even alles bij want misschien is hij heel erg veranderd en heeft hij een enorme spijt. Maar als ik jou was ( en meerdere hier ) zou ik na je moeder terug gaan. Je broer woont daar ook en kan je ook een keer naar hem toe gaan even met hem bellen en kan je die vriendin ook beter leren kennen. Maar meid wat nog belangrijker is je staat goed met 2 benen op de grond dat is echt sterk van je want je moet de meeste dingen toch alleen doen. En als je nu met je moeder een goede band maakt en met je broer dan wacht een jaar ongeveer en dan probeer het ook met je vader maar praat dan er wel eerst over met je moeder en ga alleen naar hem toe als je moeder het 100% mee eens is. Want je moet kent hem denk ik beter dan hem. Veel succes meid!