Gezichtsverzorging

Hallo dames.

Oh nee, een jongen op het forum! Rustig maar ik ben hier alleen voor tips die mannen me duidelijk niet kunnen geven. Ik ben een puber (15/17, wil anoniem blijven) die stiekem wel van verzorging houdt. Ik bedoel een mooie huid is toch nooit erg? Volgens mij vinden meiden / vrouwen het ook helemaal niet erg als een man zich een beetje verzorgt maar in de mannen wereld is het nog een taboe.

Nou hier met mijn vraag: wat is de beste verzorging tegen pukkels?
Ik moet dan toegeven ik heb misschien maar een paar hele kleine pukkels die je niet ziet, maar heb toch liever een nog mooiere huid.

Ik heb nu van Vichy een soort reinigingszeep + een soort lotion die ik met zo’n rond watten ding (sorry ken de benamingen niet haha!) op me gezicht doe. Dan heb ik ook nog een soort dag creme.

Het werkt oke…alleen zijn er misschien andere producten die beter zijn? En hebben jullie nog tips?

En by the way…is roken slecht voor je huid?

Alvast bedankt meiden! (Zo, dat klonk erg…onmannelijk!)

Ik denk dat die pukkels voornamelijk te maken hebben met puberteit.
Verder kan ik je Garnier micellair water aanraden om je gezicht mee te reinigen (2 keer per dag). Je zou ook kunnen kijken naar een serum voor na je dagcreme, maar ik weet niet of dat er is voor mannen.

Buiten de pukkels om; veel water drinken!

Waarom wil je je exacte leeftijd niet geven? Dat maakt je echt niet minder anoniem hoor, er zijn duizenden jongens van jouw leeftijd.

Maar goed, goed dat je bezig bent met je huid, veel jongens kunnen een voorbeeld aan je nemen!
Qua verzorging raad ik je aan niet je huid te veel uit te drogen, wat je met je huidige zeep dus wel doet waarschijnlijk. Ik kan je geen exacte producten geven omdat de mannenhuid volgens mij net wat anders in elkaar zit als een vrouwenhuid, maar houd in je achterhoofd: probeer je huid gehydrateert te houden! Dat betekent niet dat je je huid de hele dag in hoofd te smeren met creme, maar dat je genoeg water drinkt en alleen creme smeert als het nodig is (maar dat ligt dus ook aan je huidtype, wat voor soort huid heb je? vet/droog/gecombineerd?).

Wat betreft het roken: roken is slecht voor je hele lichaam en dus ook voor je huid, ik heb ergens horen zeggen dat je er een bepaalde dofheid van kunt krijgen.

En als laatst: Wees niet te enorm gefixeerd op je oneffenheden, zoals Foefje al zei, het komt waarschijnlijk grotendeels door de puberteit.

Jongens zijn niet toegestaan op Girlscene.