Gezichtsreiniging voor zeer gevoelige huid + eczeem

Ten eerste, als er al een soort gelijk topic is mag dit topic natuurlijk een slotje hebben.

Ik ben opzoek naar gezichtsreiniging (om make-up eraf te halen en huid te reinigen) die vriendelijk is voor een zeer gevoelige (dunne) huid met eczeem. Ik heb nu een tijd de micellair water van Garnier gebruikt en die beviel mij qua reiniging goed, maar hij heeft mijn huid enorm uitgedroogd en mijn eczeem is erdoor verergert. Nu ben ik dus op zoek naar een product/meerdere producten die vriendelijk zijn voor mijn zeer gevoelige huid, ik heb voornamelijk last van eczeem rondom mijn ogen (krijg er nu wel een creme voor van de dokter).

Iemand tips? In de winkel of online maakt mij niet zoveel uit, maar ik heb helaas geen Lush bijvoorbeeld in de buurt… Ik hoor het graag :slightly_smiling_face:

Ik heb zelf ook last van eczeem op m’n gezicht en ik zou echt aanraden om geen make-up meer te gebruiken. En een tip qua crème: ik gebruik eczeem crème van Lucovitaal en ik vind die heel fijn. Het is ook vrij van parfum en corticosteroïden.

Probeer eens je huid te reinigen met jojobaolie of olijfolie. Ik heb zelf ook een hele gevoelige huid en bij mij zijn die oliën het enigste waar ik tegen kan en waarbij mijn huid niet in schuurpapier verandert. Het haalt overigens ook je make-up heel goed weg!

Vermijd sowieso reinigers waar alcohol of parfum in zit. Dit droogt je huid namelijk alleen maar erger uit.

Ik heb bij Kruidvat een paar spulletjes van dit merk gekocht: https://www.kruidvat.nl/simple-micellair-water/p/4165491

Hier zit zo min mogelijk extra zooi in. Is nu ook met 50% korting dus ik vond het wel het proberen waard. Ik heb zelf niet echt eczeem, maar wel een hoop droogte in mijn huid als ik deze niet goed verzorg.

Speciaal even ingelogd om hier te kunnen reageren! Ik heb zelf ook last van een eczeem huid en ik merk dat dit heel snel getriggerd wordt als ik bepaalde producten gebruik. Zelf ben ik producten van de tuinen/holland & barrett gaan gebruiken en ik merk echt dat, dat heel veel verschil maakt!

Ik gebruik deze cleanser in combinatie met deze dag/nachtcreme,
Ik vind zelf dat dit soort producten zoveel beter doen voor mijn huid dan producten van de drogisterij enzo!

ik raad je aan om rosewater te gebruiken

Jetske Ultee (Uncover Skincare). Ik adviseer je even op haar blog rond te kijken. Ik vind de producten (behalve de dagcremes, voor overdag, ik gebruik ze als nachtcrème) echt heel fijn!

Dode zee lijn (hypoallergeen) van de tuinen heeft mijn huid met rocasea (ik kan dat nooit goed spellen haha sorry) echt verbeterd! Ze hebben verschillende producten om te reingen en verzorgen.

Ahhhh super bedankt iedereen voor de reacties! Ik zal ze allemaal even rustig gaan opzoeken/bekijken, zal vast en zeker beter zijn dan wat ik nu gebrijk.

Bedankt!! :slightly_smiling_face: