Gezicht scheren

Ik heb dus het probleem dat als ik foundation aanbreng, dat dan de donshaartjes op mijn gezicht meer opvallen. Dit is wel als ik echt in fel badkamerlicht met mijn gezicht tegen de spiegel aan sta. Als ik van een meter de spiegel in kijk, zie ik het niet en ik heb er nooit opmerkingen over gehad. Het valt dus waarschijnlijk minder op dan ik zelf denk, maar het stoort me wel. Nu hoor ik steeds meer dat vrouwen ook hun gezicht scheren, zodat foundation mooier zit en het schijnt dat het een fabeltje is dat je gezichtshaar dan donker en dik terug groeit. Heeft hier iemand ervaring met het scheren van je gezicht? Want ik durf niet haha

Ik heb geen ervaring met scheren, omdat ik altijd heb gehoord dat je daar stoppels van krijgt.
Je zou gedeeltes van je gezicht kunnen epileren met een pincet of zo’n veer ervoor gebruiken (ik heb geen idee hoe het heet haha)

Zou echt het gezicht niet scheren. Dat word echt lelijk.
Laat het dan harsen.

Je kan het gewoon prima scheren, zelf doe ik dit enkel bij mijn ladystache.Heb niet echt last van donshaar op de rest van mijn gezicht.Maar zie zelf op Youtube vele beautygurroes dit doen en ze zeggen zelf dat het haar niet dikker terug komt en je niet bang moet zijn voor stoppeltjes ofzo.Ik raad wel aan om van die mesjes te gebruiken die zegmaar met enkel 1 mesje,meer voor je gezicht die vind je gewoon in de kruidvat,etc.

Ik scheer mijn gezicht. Sinds mijn spiraal heb ik erg veel gezichtsbeharing en ik scheer dan ook bijna iedere week.
Ik krijg geen dikkere of donkerdere haren terug en mijn foundation gaat natuurlijk niet meer in de haartjes zitten
wel moet ik extra goed primer gebruiken omdat de foundation anders van mijn gezicht glijdt.

Ben je bij de huisarts geweest? Als je echt last hebt van dikke donkere haartjes op je gezicht, kan er altijd een onderliggende oorzaak zijn; naast de hormoontoevoer van je spiraal. Lijkt me wel vervelend zeg, opeens beharing door een spiraal.

*het wordt toch wel met die kleine mesjes gedaan? En niet met een gilette ofzo? Ik vind dit best interessant.

Heb ook een tijdje mijn gezicht geschoren maar bij mij is het effect minimaal, dus ben er weer mee gestopt. Kan me wel voorstellen dat als je last hebt van donshaartjes je dit dan wel doet. Veel mensen in de beautywereld doen dit en het kan verder geen kwaad.

Ik scheer mijn gezicht echt nooit. Heb alleen op mijn bovenlip last van donkere haren en dit haal ik weg met ontharingscrème

Iedereen die zegt dat je daar geen stoppels of donkerder haartjes van krijgt, dit klopt misschien wel als je nog vrij jong bent maar mijn tante scheert haar gezicht dus al sinds jongs af aan en nu zie en voel je heel duidelijk stoppels zitten. Terwijl dat volgens mijn andere tantes en haarzelf vroeger niet zo was. Het kan dus wel degelijk gevolgen hebben voor hoe je haar groeit op latere leeftijd.

Ik zou daar zelf toch niet zo snel aan beginnen. Ik haal weleens wat haartjes op de bovenlip weg maar dat doe ik met een touwtje of een veertje epileren.

Ik zou eerder gaan voor harsen of iets dergelijks.
Bovendien heeft iedereen gezichtshaar overal. Heb ook wel eens als je door de mist heen fietst dat je het water ziet zitten op de haartjes op mijn voorhoofd.

Ik gebruik zelf ontharingscrème voor mijn donshaartjes. Het blijft langer weg dan scheren lijkt mij, en de eerste paar dagen voelt je huid zooo zacht.

Zou echt niet zomaar gaan scheren, als je pech hebt groeit het ‘dikker’ terug. (haren worden niet echt dikker, maar omdat je de dunne puntjes haar die uit je huid komen dan scheert groeit het dikkere gedeelte van de haar weer uit)

Dus ik zou dan eerder harsen ofzo. In ieder geval iets wat de haartjes met de wortel meeneemt. Vind het ook een beetje overdreven hype, nobody cares om donshaartjes, zie je ook alleen als je 98420 keer inzoomt.