Gezicht scheren

Ik heb dus het probleem dat als ik foundation aanbreng, dat dan de donshaartjes op mijn gezicht meer opvallen. Dit is wel als ik echt in fel badkamerlicht met mijn gezicht tegen de spiegel aan sta. Als ik van een meter de spiegel in kijk, zie ik het niet en ik heb er nooit opmerkingen over gehad. Het valt dus waarschijnlijk minder op dan ik zelf denk, maar het stoort me wel. Nu hoor ik steeds meer dat vrouwen ook hun gezicht scheren, zodat foundation mooier zit en het schijnt dat het een fabeltje is dat je gezichtshaar dan donker en dik terug groeit. Heeft hier iemand ervaring met het scheren van je gezicht? Want ik durf niet haha

Ik heb geen ervaring met scheren, omdat ik altijd heb gehoord dat je daar stoppels van krijgt.
Je zou gedeeltes van je gezicht kunnen epileren met een pincet of zo’n veer ervoor gebruiken (ik heb geen idee hoe het heet haha)

Zou echt het gezicht niet scheren. Dat word echt lelijk.
Laat het dan harsen.

Je kan het gewoon prima scheren, zelf doe ik dit enkel bij mijn ladystache.Heb niet echt last van donshaar op de rest van mijn gezicht.Maar zie zelf op Youtube vele beautygurroes dit doen en ze zeggen zelf dat het haar niet dikker terug komt en je niet bang moet zijn voor stoppeltjes ofzo.Ik raad wel aan om van die mesjes te gebruiken die zegmaar met enkel 1 mesje,meer voor je gezicht die vind je gewoon in de kruidvat,etc.

Ik scheer mijn gezicht. Sinds mijn spiraal heb ik erg veel gezichtsbeharing en ik scheer dan ook bijna iedere week.
Ik krijg geen dikkere of donkerdere haren terug en mijn foundation gaat natuurlijk niet meer in de haartjes zitten
wel moet ik extra goed primer gebruiken omdat de foundation anders van mijn gezicht glijdt.

Ben je bij de huisarts geweest? Als je echt last hebt van dikke donkere haartjes op je gezicht, kan er altijd een onderliggende oorzaak zijn; naast de hormoontoevoer van je spiraal. Lijkt me wel vervelend zeg, opeens beharing door een spiraal.