gezicht niet egaal bruin in zomer..

Hee,

nu valt het nog niet zo erg op, maar als ik in de zomer écht bruin wordt, heb ik een lichtere vlek rondom mijn mond.
en ik heb ook wat ‘littekens’ van korstjes.

weet iemand misschien of er een manier is om alles egaal bruin te laten worden? of worden die littekentjes zoiezo nog wel bruin?
heb nu bijv. een wat donkerder plekje bij mn wenkbrouw van een korstje dat er steeds afging door verkeerd epileren :cold_sweat:

alles is welkom :angel:

littekens worden niet bruin. gwoon bijwerken met make-up. je hoornlaag van je gezicht is ook dikker in de puberteit. hierdoor kleur je ook langzamer en soms niet zo egaal

Er zijn heel veel zalfjes die je op je littekens kan smeren zodat ze steeds minder zichtbaar worden. Zoals Bio-oil. En anders kan je altijd foundation op doen?

Er is tegenwoordig ook een soort crème. Het is geen foundation maar heeft wel zo’n dekkende werking. En die is dan waterproof. Want foundation bestaat voor een groot deel uit water en dat spul niet. Maar ben de naam ff kwijt. Kan 'm straks wel even opzoeken.

moet je bijwerken met make up

oh oké dankje allemaal =)
dan neem ik de foundation wel mee op vakantie haha.

ik moet van mezelf stoppen met epileren en krabben maar dat is irritant want ik kan écht niet tegen vlekken en wondjes enzo in mn gezicht.

oja maar ik las hier op het forum dat je puisten krijgt ofzoiets als je bio-oil op je gezicht smeert?

Ach ieder zalfje heeft wel een bijwerking ofzo. Is per persoon ook anders. En de enige manier om daar achter te komen is door het uit te proberen. En ik denk dat als je je gezicht gewoon goed schoonmaakt je nergens last van gaat hebben.

Ik denk het eigenlijk wel, bio oil is best wel vettig, wij hebben het hier thuis ook. Het heeft btw wel geholpen voor de littekens op mijn knieën.
Als ik jou was zou ik eerst dingen proberen die een crème zijn, miss even langs de apotheek gaan? Want er zijn vast crèmes tegen littekens die ook goed op je gezicht werken.

^ bedoel je dan dat het wél werkt of dat je er puisten van kan krijgen xD ?

& is wel een goed idee ja haha

dat je er wel puisten van krijgt.