Gezicht lichter dan rest van me lichaam

Hey meiden, zoals de titel al zegt m’n gezicht in veel lichter dan me lichaam.
Ik ben van mezelf getint en in de zomer dan word ik natuurlijk een stuk bruiner maar deze zomer is heel me lichaam bruiner behalve me gezicht.

Zelf weet ik de reden wel wel want ik gebruik al een tijdje foundation daar kan de zon niet doorheen. Ik heb al een tijdje door de zon gelopen zonder foundation op maar me gezicht bleef veel lichter. Weten jullie hier misschien wat op ?

Alvast bedankt x

ik heb precies het zelfde :slightly_smiling_face: geen idee, ik maak me er niet zo druk om.

Dat heb ik ook, ik maak me er niet druk om :slightly_smiling_face:

Ik dacht altijd dat de zon door de foundation kon? Je kan in de zon liggen en je lichaam bedekken zodat enkel je gezicht bruint.
Ik zou me er niet zo druk om maken, waarschijnlijk is het verschil niet supergroot!

Misschien kan je een bronzer proberen? Geeft net een lichte gloed/tint als je het goed doet (:

heeft ook te maken met reinigen en scrubben. Bij je gezicht doe je dat nou een maal vaker dan je lichaam. Dan gaan ook de huidcellen weg die gebruind waren. Ik probeer me er ook maar niet druk om te maken.

Idd, je gezicht komt veel vaker in contact met reinigingsproducten enzo

zonlicht, gaat wel door je foundation heen, ook als er spf in zit. Alleen is je gezicht dan beschermd.

Oke bedankt voor de reacties meiden, gister had ik een foto gemaakt en daar merkte je echt heel erg goed dat er verschil was. Maar als er niks aan te doen is zal ik me er proberen niet druk over te maken :slightly_smiling_face:

Heb ik ook, ook toen ik nog geen gezichtsmake-up droeg ook al, mijn gezicht bruint gewoon lastiger dan mijn lichaam, en het is er sneller weer af.

het is heel normaal dat het gezicht lichter is… ook omdat de huid in t gezicht iets anders is en meer bescherming biedt, dus wordt het minder snel bruin. en wat je zelf al zei draag je foundation en daardoor wordt het ook minder snel bruin.
gewoon een tijdje makeup loos de zon in gaan.
en als het nogsteeds minder bruin is, kan je altijd bronzer gebruiken wat al was gezegd.

maar het is heel normaal dus maak je geen druk
xoxox.

Oke bedankt, ik vind het wel raar want vorige zomer kleurde me gezicht nog goed bij de rest van me lichaam maar nu niet meer.

Zit er niet toevallig een spf in je dagcreme waardoor je minder snel bruin wordt?

Mijn gezicht is juist donkerder dan de rest, zodat het altijd lijkt alsof ik een pancake foundation hoofd heb. :’)
Geen idee wat je ertegen zou moeten doen, beschouw dit dan maar als een upje. (:
Succes!

Eigenlijk geen idee, m’n dagcrème is al een tijdje op dus heb hem al weggegooid heb nu ook geen nieuwe maar het zou kunnen.

ik zie dat je een foto hebt gemaakt. Maar als je dus creme of foundation hebt met zonnefactor dan weerkaatst dat licht. Dus op foto’s ben je daar dan altijd witter. Daar zou je even naar kunnen kijken

gewoon geen foundation meer op doen idd, en misschien zit er inderdaad een hoge spf in je creme? zou ik even kijken, en ander zonder creme in de zon gaan liggen…

ik heb een zelfbruiner speciaal voor je gezicht, werkt erg goed bij mij.
en ik heb hetzelfde probleem dus denk dat het voor jou ook wel een oplossing is :grin:

jaa, bedankt ik zal die zelfbruiner wel eens kunnen gebruiken ! Bedankt allemaal.