gezicht blijft vettig

Hey allemaal! Ik gebruik elke ochtend en avond een reiniger om mijn gezicht te wassen en daarna die dagcrème effaclar Duo van La Roche possay. Vorig jaar gebruikte ik dit nog niet en werd mijn gezicht pas weer 's avonds vettig, maar sinds ik die effaclar duo gebruik is mijn huid alweer vettig na 2 uur. Weet iemand hoe dit kan?

Waarschijnlijk is dit product te uitdrogend voor jou huid geweest in al die tijd, terwijl jij het gewoon zag als een mooi gladde en matte huid. Indien je een huid continu uitdroogt door een crème of reiniging, stimuleert dit juist de huid om meer talg te produceren. Deze talg laag houd de huid namelijk soepel en het is de natuurlijke beschermingslaag van de huid.

Een vette (acne) huid, heeft juist een hele milde producten nodig met een lage PH-waarde(5,4 zoals de huid gemiddeld is).

Hm die van La roche possay had een PH-waarde van 5,5…

Dan durf ik het zo niet te zeggen. Heb je ook last van (hevige) acne?

Je zou kunnen proberen een tijdje te stoppen met die dagcreme? Als je dan weer verschil ziet dan weet je iig zeker dat het daaraan ligt.

Ik heb wel een aantal puistjes, maar niet dat het echt zo zeer opvallend is

Ondanks die PH waarde kan het toch zo zijn dat je teveel talg van je huid verwijdert waardoor je huid weer meer talg aanmaakt. Probeer eens te minderen met de producten.

Hm mijn dagcreme is eigenlijk wel bedoeld voor een vette huid met puistjes haha

Ik zou toch overschakelen naar een andere, want deze werkt precies niet zo best.

Effaclar Duo is geen dagcrème, maar een gel tegen onzuiverheden. Weet je zeker dat je Effaclar Duo gebruikt (de smalle tube)? Want dan raad ik aan om een echte dagcrème aan te schaffen. Dat kan namelijk de reden zijn dat je huid weer vettig wordt. :wink:

Als je huid van zichzelf al vettig is, hoef je vaak geen crème te smeren. Probeer eens een week niets te smeren om te kijken hoe je huid erop reageert.

Je huid heeft alsnog verzorging nodig… En het voordeel van de juiste dagcreme is dat het kan helpen om de talgproductie gedurende de dag onder controle te houden. Maar goed, dat is mijn mening.

Misschien niet direct wat je zoekt: maar tea tree olie helpt ook goed tegen een vettige huid+ het zuivert je huid en dus pukkels enzo ook. Kan het proberen waard zijn!

Oh oeps, ik smeer het elke dag gewoon op mijn gezicht na mijn gezicht gewassen te hebben. Kan het daaraan liggen?

Er kunnen een aantal dingen de oorzaak zijn. Of je huid is aan het veranderen en produceert nu meer talg dan voorheen, of het ligt aan je gezichtsreiniging of aan je dagcréme.
Je kan beginnen met het veranderen van je dagcréme want ik lees al dat je misschien een verkeerde hebt gebruikt :p. Als dat niet helpt kun je ook andere gezichtsreiniging gaan proberen.

Ik denk dat het een hoop verklaard! Koop een dagcrème voor jouw huidtype en gebruik effaclar duo na het reinigen en voor crèmes ed. :slight_smile:

Kan ook aan je huid zelf liggen, misschien is er wel met je hormonen wat veranderd waardoor het gewoon sneller vet wordt.

Ik denk dat de tips over crème hier wel kloppen. Overigens gebruik ik zelf helemaal geen creme (oh boe boe, zeg het niet tegen de dames van de parfumerie…) , maar alleen 's avonds de “microdelivery” face wash van philosophy. En 's ochtends gewoon een washandje en water. Bijna nooit last van vette huid (al ben ik de puberteit wel voorbij).

Essence verkoopt goede spullen om je gezicht de hele dag mat te houden!