Gezeur van vriendin over make up

Ik heb een soort van probleem en ik wil jullie mening/tips.

Ik draag zelf best veel make up (foundation, concealer, poeder, eyeliner, oogpotlood, mascara). En ik heb een vriendin die (bijna) nooit make up draagt, alleen heel soms wat mascara. Nu loopt ze telkens bij mij te zeuren dat ik veel make up draag. Ik vind best dat zij mag kiezen om geen make up te dragen maar ik vind het ook gewoon leuk om op te doen enzo en ik denk ook dat mijn ogen beter uitkomen met make up (ik heb hele kleine oogjes). Ik word best wel gek van haar gezeur. Ik heb het al eerder gezegd dat het een keuze is en dat ik ervoor kies om make up te dragen. Maar ik word gewoon gelijk uitgemaakt voor trutje enzo. Heeft iemand tips om me er niet zo aan te ergeren of iets wat ik tegen haar kan zeggen?

Jij mag zelf weten wat je doet en als jij het mooi vind :wink:

Als vriendin mag je best advies geven, Maar uiteindelijk moet ze niet zeuren als ze ziet dat jij dat niet aanneemt. Je mag zelf weten wat je opdoet.

Als ze vraagt waarom je zoveel opdoet zeg dan gewoon
‘waarom heb je die trui aan ?’
en als ze dan antwoord ‘die vind ik leuk’
dan zeg je gewoon 'je hebt je eigen vraag zojuist beantwoord.

Geniaal!

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Genius!

Je vriendin is wss jaloers op je omdat zij het niet kan hebben en jij wel… trek je niks van aan en als zij tegen jouw zegt dat jij op een trutje lijkt moet jij haar vertellen dat ze op een boerenmeid lijkt :upside_down_face:

“Beter een trutje dan een slons”
Zeg dat je haar advies waardeert (want je wilt waarschijnlijk geen ruzie) maar dat je zelf beslist wat je doet en als zij het daar niet mee eens is moet je gewoon iedere dag zeggen: “Waarom heb je zo weinig make-up op?” dan weet zij ook meteen hoe irritant het is als iemand hier de hele tijd opmerkingen op heeft.

pff dat lijkt me echt iritant, zeg er wat van tegen haar!
jij mag jezelf zijn hoor!!! jij mag je eigen leven leiden.
Laat haar dat jou niet wijs maken

goodluuuck

:bowing_man: