Gezeur met vriendinnen.

Ik heb een vriendinnengroep van, met mij erbij, 5 meiden. Het was eerst altijd heel leuk, in het weekend gingen we uit en we gingen andere leuke dingen samen doen. Maar de laatste tijd is er alleen maar gezeur.

Als we uit gaan, zijn er voorafgaand alleen maar discussies. De één wilt naar een café, de ander wilt naar de discotheek. Er is ook vaak niks te beleven of iemand mag niet. Als één iemand niet naar de discotheek mag (want het is in de grote stad) is K. altijd boos, terwijl diegene er niks aan kan doen. Als ik bijvoorbeeld dan, als er niks te doen is verder, voorstel om naar de bioscoop te gaan krijg ik gelijk commentaar omdat ‘je dat echt niet op zaterdagavond gaat doen’. Hierdoor heb ik vaak al geen zin meer om uit te gaan en blijf ik nog liever thuis bij mijn ouders, terwijl ik echt van uitgaan houd.

Daar komt bij dat S. heel veel van aandacht van jongens houd. Als we bijvoorbeeld op een heel gezellig feest zijn, maar er zijn alleen gezellige meiden en geen leuke jongens wordt ze chagrijnig en verpest ze de sfeer. Dan zeurt ze heel de avond dat het saai is en pakt ze haar mobiel en gaat ze heel de avond smsen. Ik vind dat heel ongezellig. Maar zo doet ze nu ook op school, vroeger hadden we altijd veel lol op school, nu is ze in de lessen die ik met haar heb alleen maar aan het smsen en msnen met jongens. Ze gaat nu ook met een groepje jongens om. Ze zei laatst tegen ons dat ze weer eens een avondje met de meiden wilde, leuk, dachten wij. Totdat we erachter kwamen dat ze ook die jongens had uitgenodigd en vervolgens heel de avond met hun ergens anders was. Als we uit gaan, is ze alleen maar met jongens bezig, ik word er werkelijk gek van. Maar ze is wel de vriendin waar ik nog het meest mee kan lachen.

J. heeft een vriendje dus die zien we sowieso bijna nooit, want ze heeft amper tijd voor ons.

en T. heeft het volgens mij gehad met ons, ik snap het wel, want het is gewoon niet gezellig meer. Maar S. is bijna jarig en ze wilt niet eens op de verjaardag meer komen, maar dan verzint ze een stomme smoes terwijl ik weet dat ze niet naar S. wilt. Ze gaat nu met andere meiden om en komt alleen naar ons toe wanneer ze ons nodig heeft. Ik voel me een beetje gebruikt door haar, want als haar andere vriendinnen niet kunnen belt ze ons, of ze belt me wanneer ze bij me achterop de scooter wilt.

Eerst dacht ik, misschien ligt het wel gewoon aan mij? Maar dat is niet zo. Want maakt niet uit met welke vriendin ik ben, het gaat altijd over de andere vriendinnen, gezeik, roddelen en andere onzin. We praten niet meer gezellig. Met K. ga ik nog wel heel goed om, maar het is gewoon niet zoals het was. Nieuwe vriendinnen zoeken zou kunnen, maar waar? Ik zit niet op een sport of hobby, ik werk maar met 4 mensen en op school ken ik iedereen. Daar zitten wel wat aardige mensen in mijn klas, maar worden nooit mijn vriendinnen. Ik wil mijn oude vriendinnengroep terug zoals het was, maar hoe?

wat kut zeg!! raar dat het opeens zo gaat, kan je het er niet met hun over hebben ofzo?

Upje

Dankjewel! Ja, dat is het probleem. Ze zien het niet in. Vooral S. snapt gewoon niet dat ze ons laat zitten voor de jongens. En waarschijnlijk zullen ze ook wel kritiek op mij hebben, ik vind het zo ongezellig allemaal en baal er echt van.

Misschien moeten jullie gewoon is een keer een goed gesprek hebben met ze, en je hart luchten. Waarschijnlijk denken zij hetzelfde maar zeggen ze niets, omdat ze bang zijn dat de anderen het niet inzien.

Ik kan me helemaal inleven in je verhaal trouwens, bij mij is precies hetzelfde gaande. We begonnen met een groepje van 6 vriendinnen, en nu zijn we helemaal uit elkaar gevallen doordat iedereen bleef zitten/naar een andere school ging.

Hee ik ken je situatie een beetje, alleen ging het bij mij niet om 5 vriendinnen maar 3. Ik snap dat het echt kut is, maar probeer te bedenken dat altijd alles veranderd, dus er zullen ook weer leukere tijden aankomen.
Over die vriendin K., laat je niet vertellen wat je “wel en niet doet” op een zaterdagavond. Als het weer gebeurd, probeer haar uit te leggen dat jij liever gezellig in de bioscoop zit dan niks aan het doen bent. En vraag of de rest wel mee wilt? Misschien moet je eens proberen een keer niet met zn allen uit te gaan maar gewoon met 1 of 2 van je groepje wat te gaan doen die dan hetzelfde willen als jij.
Over vriendin S., ik snap dat je het vervelend vindt dat zij liever met jongens omgaat, maar als dat is wat ze wilt moet ze dat ook kunnen doen. Ik denk dat je het best een keer goed met haar kunt praten en af te spreken dat als je echt “met de meiden gaat” je dus zonder jongens gaat. Waarschijnlijk beseft ze geeneens dat het vervelend is voor jou (en de rest) wat ze doet.
Aan vriendin J. kun je eigenlijk niet zoveel doen geloof ik, misschien kun je een keer wat met zn 2en afspreken om de vriendschap weer wat op te halen.
En als vriendin T. niet met jou wilt omgaan behalve als dat nodig is, dan is het ook niet een echt leuke vriendin om te hebben he? Het is logisch dat je je vriendinnen wilt behouden, maar als het niet meer leuk is en zij het niet meer wilt, waarom zou je je er druk om maken? Ik zou haar nog wel proberen te overtuigen naar de verjaardag van S. te gaan, dan voorkom je de “ja en ze kwam ook niet naar mijn verjaardag, de bitch” roddels zeg maar =P.
Verder moet je echt niet zeggen dat mensen nooit je vriendin kunnen worden!
Ik dacht dit eerst ook en hield vast aan een vriendengroepje waar ik eigenlijk alleen maar gestresst van raakte, maar ik ben gewoon gezellig gaan doen met andere mensen en wonder boven wonder zijn het nu hartstikke goede vriendinnen =) Je kunt je het best een beetje afstand nemen van al die problemen en de dingen gewoon zn loop laten gaan en het vanaf daar wel weer zien. Er komen altijd weer nieuwe mensen op je pad.
Iig succes =)

Bedankt! Upje. Alleen @ Appelmoezz, het gaat bij S. wel iets verder dan alleen liever met de jongens omgaan. Ik vind het prima, maar dan zegt ze bijvoorbeeld dat er ergens een leuk feest is, en dan gaan we daarheen, en dan komen we er achter dat dat groepje jongen daar is en ze daarom erheen wilde en dan zien we haar heel de avond niet meer. En K. vond eerst één jongen van dat groepje heel leuk, ze zat er een beetje mee en toen heeft S. hem afgepakt. Daardoor is de band tussen S. en K. al een stuk minder, waardoor de sfeer en gezelligheid in de groep al minder is.

Up

Upupup

Dat is echt heeeeel herkenbaar :stuck_out_tongue:
Echt precies dezelfde typetjes, ongeveer het enige wat er anders is zijn 2 lettertjes van de voornamen.
Ik laat ze op dit moment eigenlijk net zo hard barsten als zij mij, en zo doen we dat allemaal eigenlijk…dat is nu een tijdje aan de gang en het wordt weer wat beter nu. Laat iedereen gewoon even los en z’n ding doen, je kan ze moeilijk dwingen.

als je het beter wilt maken, zul je toch echt met z’n alle rond de tafel moeten gaan zitten en kijken of ze er allemaal wat aan willen doen/veranderen.

je moet ze dit laten lezen.

upje

IK zou idd net wat starlightt zegt, met elkaar praten. Want misschien weet S. wel helemaal neit dat jullie het echt zo vervelend vinden dus ik zou het er duidelijk met z’n allen over hebben, maar je moet niet vijandig of boos doen tegen iemand want dan is de kans groot dat jullie echt ruzie krijgen. Dus ik zou er overbeginnen apart met je vriendinnen kijken wat hun er van vinden en dan met z’n alleen gaan praten. Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes!

Ga bij T. haar nieuwe vriendengroep.

Bedankt voor de reacties! S. weet wel dat we het een probleem vinden, hebben we vaker gezegd, alleen ze wilt het niet veranderen want ze ziet zelf het probleem niet. Ze zegt dat ze nou eenmaal zo is met jongens, maar vroeger was ze helemaal niet zo.

En @ Sleipnir, ja, dat zou misschien kunnen. 1 meisje van hun is inderdaad heel aardig. Alleen ik heb het idee dat T. ons laat zitten en ze belt me alleen als ze me nodig heeft voor iets. Ik weet niet of ik dan zo’n soort vriendinnengroepje wil.

Maar nogmaals, bedankt, ik ga praten met de meiden en me openstellen voor andere vriendinnen. Meer reacties altijd welkom! :slightly_smiling_face:

Maar aan de andere kant: misschien willen ze je 'r wel bij hebben en moet T. daarvoor zorgen of zo.
Oké, slaat nergens op. In ieder geval lijkt me dat toch véél gezelliger dan die vriendinnen die je nu hebt.

Ja, daar heb je zeker gelijk in, alles gezelliger dan hoe het nu is!

Uppiee

Dit is echt supervervelend!! Heb je al met ze gesproken of iets?

Ja het is best rot. Maar heb nog niet kunnen praten want lig al 3 dagen ziek op bed.