Gezellige dingen met een grote groep :)

Binnenkort vertrekken we met de klas op excursie, voor twee nachten en drie dagen. Iedereen krijgt taken, en nu is de mijne een leuke groepsactiviteit tijdens de middag regelen. We zijn met zeventien leerlingen en één leerkracht.
Nu heb ik op google dat opgezocht, maar ik krijg groepsactiviteiten voor kinderen van groep acht etc. (:
Hiermee wil ik niet zeggen met de hele klas de stad intrekken ofzo, maar van die leuke spelletjes die een band creeëren :slightly_smiling_face: Onze verblijftplaats heeft een klein bos, dus misschien dat ik daar wat mee kan doen?

Willen jullie je ideeën laten horen? Ik ben er zeker van dat sommigen wel wat ervaring hebben met zulke groepsspellen omdat ze op de scouts etc zitten (:

bedankt n.n

Misschien kan je er even bij vermelden hoe oud iedereen ongeveer is? :slightly_smiling_face:

Lijkt me echt gezellig!

Kun je niet zo’n spelletje doen dat je allemaal in groepjes wordt verdeeld en dan bijvoorbeeld een appel en een ei krijgt. En dan de stad in gaan en dat steeds omruilen voor iets wat meer waard is. En dan degene die uiteindelijk het meest waardevol heeft heeft gewonnen. En dan zou je de spullen die je ophaalt ook nog aan een goed doel kunnen geven :stuck_out_tongue:

dat heb ik ooit gedaan op kamp, was wel grappig :stuck_out_tongue:

http://kampspellen.web-lo…len/2-groepsspellen-lang/

http://www.speeltijd.net/category/groepsspelen/

Misschien dat er iets op deze sites staan?

zo’n heel moordspel ofzo!
dat lijkt me echt superleuk.
dat je een dader hebt enzo

Iedereen is 15 à 16 jaar :wink:

Weerwolven spel!!!
Is echt heel erg aan te raden, en te koop bij speelgoed winkels of spellenwinkels. Het is echt superleuk haha.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Weerwolven_van_Wakkerdam
Is een soort moordspel met allerlei strategieën etc. Maar het is echt superleuk. Wij doen het heel vaak met een groep vrienden en op de middelbare school deed ik het ook vaak met de klas.

Van 2 mensen bij de ene persoon het linkerbeen aan het rechterbeen van de andere vast binden
iets met elkaar bouwen in het bos?
ik heb op dit moment niet veel ideeen…

Dat is idd leuk ^^

Ja dat deed ik laatst op een verjaardag hahah ik zal het proberen uit te leggen, het heet weerwolfje:

Iedereen gaat in een cirkel zitten en in het midden zit 1 verteller, die doet dus niet mee met het spel. Iedereen is of een burger of een weerwolf en het doel is dus wie er overblijven de burgers of de weerwolven. Nou de verteller die vertelt dus het verhaal, en iedereen heeft zijn ogen dicht. Dan mogen alleen de weerwolfen hun ogen open doen en zij wijzen aan wie ze dood willen hebben. Dan mag iedereen weer z’n ogen open doen en de verteller zegt wie er is vermoord. De verteller deelt ook aan iedereen kaartjes uit met zeg maar hun functie. Je hebt deze functies:

Burger
Weerwolf
Burgemeester - Burger die verkozen is tot burgemeester
Cupido - die wijst twee random mensen aan die met elkaar verbonden zijn, dus als de een dood gaat, is de ander ook dood. Deze personen worden verkozen als iedereen zijn ogen dicht heeft, dus niemand weet wie die twee dus zijn
Spiekend meisje/jongetje - die mag spieken en kijken wat er allemaal gebeurt

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb gemaakt hahah het was voor mij de eerste keer dus misschien heb ik wat fouts uitgelegd. Nouja, ik hoop dat het je heeft geholpen!

Dat is zooooo baas.

Dat spel postte ik ook haha.
En het klopt wat je postte. Het is wel zo dat de weerwolven “overdag” moeten doen alsof ze gewoon burgers zijn. Er vindt dan een stemronde plaats, waarin er iemand dood wordt verklaard. Je moet jezelf dan dus onschuldig maken, want anders wil iedereen jou dood. Degene met de meeste stemmen gaat dan dood.
Naast de kaarten die jij hebt genoemd heb je ook nog een aantal anderen, als je het ingewikkelder wil maken.

Dat weerwolven spel is eerder saai en kinderachtig.

Wij kregen dat ook als opdracht omdat we een activiteitendag hadden en het was erg geflopt. u_u
up

Ooohh, je kan superveel doen! Ik ging altijd op kamp met de korfbal, daar deden we altijd supervette spellen. Ik zal er een paar geven.

Bijv. de groep in tweeën of drieën delen en dan moeten ze bijv. een parcours door het bos afleggen met een grote paal op hun nek ofzo. Of idd met z’n allen aan elkaar vastgeknoopt en dan achter elkaar zeg maar een parcours afleggen. Daar heb je wel teamwork voor nodig. Of met eieren in je hand ofzo.

Je kan ook heel simpel een kratjesrace doen. De groep in kleine groepjes verdelen en dan per groepje 2 bierkratten en dan gewoon een estafette (waarbij je uiteraard alleen op de kratten mag lopen). Altijd leuk!

Eeeehhm, wat nog meer. Wij deden op kamp ook het ikhouvanholland spel. Ook leuk! Kun je zelf ook de opdrachten voor verzinnen… zing een liedje enzo. Moet je de groep uiteraard ook wel weer onderverdelen en dan kun je punten winnen enzo.

Een aankleedrace. Groep weer onderverdelen. Je hebt een heleboel (oude) kledingstukken nodig en wij gebruikten een korf. per groep wordt er 1 iemand aangekleed en de rest gaat schieten (wij deden het met korfbal, je kan ook een ander doel kiezen natuurlijk). Wanneer iemand van een groep scoort, mag die aankleedpersoon een kledingstuk pakken en die aantrekken. Gewoon doorgaan tot alle kledingstukken op zijn, de gene met de meeste kledingstukken aan heeft gewonnen.

Ennnn… tja, dat was het wel een beetje. Wanneer ik nog meer leuke spellen weet zal ik ze wel posten. Wij deden altijd veel op het strand, daar kan je vet veel doen. Vlotbouwen enzo, altijd leuk!

op mijn introkamp deden we van die aparte kleine spellen in groepjes, wie dan de beste tijd oid had.

Voorbeeld: vaseline op je neus, flink veel, en dan met zn allen in een rij staan. de eerste doet een watje op zn neus, die doorgeven langs de hele rij: van neus tot neus. de laatste in de rij heeft zijn gezicht helemaal vol met vaseline: heel zijn gezicht moet vol met watjes.

Of als je een volleybalveld heb: een laken over het net, zodat je niet aan de overkant kan kijken. aan beide kanten een team en dan eieren over het net gooien. je moet proberen de eieren van de tegenstander te vangen op je hoofd (10 punten) op je hand (2 punten) enzo.

of iedereen moet veel kleding aantrekken. daarna in teams proberen een zo lang mogelijke kledingstrook te maken met die kleding die je team bij zich had, alles mag uit. (bij ons waren er zelfs meiden die hun bh uitdeden -.-)

up

Je kan ook tweetallen maken en dan die twee blinddoeken en dan moeten ze elkaar vla/yoghurt voeren. Altijd leuk (:

Eiergooien is ook altijd leuk.

Verder kan je ook iemand blinddoeken en dat de groep diegene dan moet gaan leiden. Wij deden toen volgens mij dat diegene een bal van de ene kant van het veld naar de andere kant moesten schoppen ofzo. Maar je kan diegene ook een parcours af laten leggen ofzo.

En iets met eieren is ook altijd leuk, eierkoppen of gooien. Wordt wel een ranzige zooi.

Nog? (a)