Laatste tijden zit ik ergens mee… ik ben van mezelf normaal wit en stiekem vind ik dat ook gewoon mooi bij mezelf. Maar vaak (bijna elke dag) krijg ik van vriendinnen te horen van ‘‘oh jij moet echt een keer naar de zonnebank!’’ ‘‘ga eens op vakantie, word je misschien wel bruiner’’ … ik vraag me af waarom tegenwoordig iedereen een tintje moet hebben? Je zegt toch ook niet tegen een getint persoon ‘‘ja je moet wat witter worden, zou je beter staan’’ Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze gewoon ophouden? want ze snappen het gewoon niet
Vroeger stond een lelieblanke huid juist symbool voor elegantie en aristocratie. Als je een lichte huid had, betekende dat dat je hooggeplaatst was en geen boerenarbeider die buiten moest werken. Ik ben zelf ook echt heel erg bleek en ik krijg altijd hetzelfde verhaal te horen, vooral van mijn moeder. :’)
Ik heb hier ook last van, ik word nooit bruin. Ik heb gewoon gezegd dat ze moesten ophouden ( heb trouwens een keer iemand een klap verkocht en toen zei die niks meer ). Verder als mijn vriendinnen het zeiden en ik legde uit dat ik gewoon niet bruin word omdat als ik 5 minuten in de zon sta ik compleet verbrand ben. Die begrepen het ook wel.
Ik ben ook heel bleek maar ik heb wel meer bleke mensen in mijn omgeving, dus ik krijg dat niet zo vaak te horen. Vooral na de zomervakantie als iedereen een stuk bruiner is en ik niet krijg ik wel commentaar maar het hele jaar door lijkt me inderdaad wel heeel irritant. Ik zou gewoon zeggen dat jij je huidskleur goed vindt zoals ie is dus dat zij hun klep daar maar over moeten houden.
hun gewoon negeren en zeggen dat ze zich niet moeten bemoeien…
Ze denken dat ze het goed bedoelen maar het is niet zo