Gewoon vrienden zijn

Heeyy,

Ik weet niet hoe het komt, maar jongens kunnen niet gewoon vrienden met me zijn. Egt iritant gewoon. Er moet altijd wat achter zitten. Dan merk ik dat die jongen heel wat anders denkt. En dan zeg ik maar dat ik geen gevoelens heb en gewoon vrienden wil blijven. En dan hoor ik niks meer van ze en doen ze heel kort af. Terwijl we eigenlijk wel gewoon een goeie band hebben… Ik heb zat vriendinnen maar wat mannelijke vrienden zou ook wel is leuk, zijn maar lukt gewoon niet haha ze vinden me gelijk leuk enzo… iemand ervaring??

xxxx joannaaaa

Hoi,

misschien ben je ondoordacht met ze aan het flirten. Dat kan al door iets te lang oogcontact, misschien net door dat lieve glimlachje of door die aanraking waar jij helemaal geen bedoelingen bij had, maar hij helemaal van gaat zweten.
Misschien zou je jongens van het begin af aan al duidelijk kunnen maken dat je geen ‘girlfriend-materiaal’ wil zijn d.m.v opmerkingen. Dan weten ze waar ze aan beginnen, namelijk een leuke vriendschap. Succes!

Het kan zijn dat je je mannelijke vriend hetzelfde behandeld als je een vrouwelijke vriendin zou behandelen. Dat kun je nog wel eens vreemde ideeën opwekken. Denk voordat je iets doet na bij of het wel correct is of niet.dingen als die jongen een knuffel te geven of koosnaampjes geven ofzo, zoals best normaal is om te doen bij vriendinnen. Bedenk gewoon voordat je iets doet van stel ij zou een vriendje hebben… Zou het dan oké zijn om hem die knuffel te geven of niet.

Succes!