Gewoon om jullie te waarschuwen! [ best lang verhaal ]

Eindelijk de zomerfeesten in de hoeve waren begonnen! het was zaterdag en we zouden met allemaal vriendinnen in de keet gaan slapen daar voor zouden we naar de grote tentfeesten in de hoeve gaan. Mijn moeder mocht natuurlijk niet weten dat ik in de keet ging slapen omdat ik dat toch niet mag, besloot ik om het maar stiekem te doen en te zeggen dat ik bij een vriendin sliep. Samen met mijn vriend en een paar vrienden van hem gingen we naar de keet waar mn vriendinnen op ons zaten te wachten. daar aangekomen gingen we eerst een beetje indrinken. niet echt zuipen ofzo maar 3 biertjes gingen er wel in. Daarna gingen we naar de hoeve, Op een gegeven moment liep ik alleen over het veld heen bij de hoeve. ik was moe en zag er volgens mij niet uit. Er kwam een klein griezelig mannetje naar me toe, en gaf me een colaatje hij zei:: Kijk hier blijf je wakker van, Wat er daarna is gebeurt weet ik niet precies, Volgens vrienden moest ik naar de EHBO want ik was helemaal van de wereld. ondertussen was al bekend dat ik me niet goed voelde door die cola, er zat namelijk Rohypnol in, een verkrachters drugs waar je snel moe van word, maar omdat ik ook al wat alcohol had gehad was ik helemaal van de wereld, omdat die combinatie levens gevaarlijk is, Mn vader heeft me opgehaald van de hoeve en mn vriend ging ook mee, toen we thuis waren kregen ze geen contact met me, ik was aan het trillen en draaide met mn ogen. ik moest worden opgehaald met de ambulance, mn moeder ging mee in de ambulance en mn vriend reed met mn vader mee in de auto naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis ben ik direct aan de hartbewaking gelegd, heb ik bloed moeten prikken en heb ik en infuus gekregen. ik weet hier helemaal niks meer van. ik moest een nacht met bewaking in het ziekenhuis blijven. De volgende dag kregen we te horen dat er Rohypnol in mn cola is gegooit een verkrachtings drugs, het is blauw en daarom word het ook in cola gedaan zodat je het niet ziet. Ik heb last van geheugenverlies, duizeligheid,misselijkheid en hoofdpijn

Ik wil met dit verhaal zeggen dat jullie altijd op moeten passen in een discotheek of waar je ook bent. neem nooit een pilletje of drankje aan van iemand. en laat nooit je drankje onbewaakt ergens staan.

sorry dat ik het zeg, maar ik vind het je eigen schuld. ik neem echt echt nooit drinken aan van vreemde mensen omdat ik weet dat er zulke dingen kunnen gebeuren.

Sorry maar je neemt toch geen cola aan van een griezelig mannetje die je in het donker ergens tegenkomt?

Inderdaad, da’s nogal hersenloos.

Volgens mij staat het algemeen bekend dat je geen dingen aan moet nemen van mensen die je niet kent + dat je nooit je drankje ergens neer moet zetten en er daarna weer van drinken.

idd, hou ook altijd me drankje/drinken goed in de gaten.

Dat leer je toch al van je ouders als je 4 jaar oud bent ofzo. Niet om jou nou onderuit te halen, want ik vind het wel heel erg wat er is gebeurd, maar ja, toch.

Ik doe altijd mijn hand op de opening van de beker, zodat er niks ingegooid kan worden

Goed dat je waarschuwt, maar kom op, waaarom neem je in godsnaam een drankje aan van een griezelige vent die je niet kent? Daar word je toch overal en altijd voor gewaarschuwd. Sorry maar ik vind het toch een beetje je eigen schuld, alhoewel het natuurlijk heel erg is dat je er zo ziek van werd.

Wow!! Echt super heftig joh! Maar ik vind het heel goed van je dat je hier je verhaal neerzet zodat andere mensen er iets van kunnen leren.
Ik vind ook en vooral na dit dat mensen echt goed moeten uitkijken met wat ze doen tijdens het uitgaan!! Heel veel sterkte trouwens er nog mee! (Ik kan begrijpen dat je heel erg geschokken bent)

wooow.
natuurlijk weet iedereen dat je op moet letten. maar nu ik dit lees denk ik echt van het had mij kunnen gebeuren. ik weet dat je niet van mensen dingen kan/mag aanpakken. maar met mijn stomme kop zou ik het toch doen. ik woon dan wel in een dorp in limburg, en daarom heb k ook een beetje t gevoel van ja in limburg is dat niet. [ik woonde eerst in noord holland. naar dat is echt stom van me]
bedankt!
hoe gaat t nu met je?

ik vind het altijd zo zonde :’) mensen die vol drugs kopen en het dan in iemand anders z’n drankje gooien - zonde van je geld, je kan het beter zelf slikken of snuiven.

Daarnaast: Dom dat je een colaatje aanneemt van een griezelige kerel die je in het donker op een grasveld tegenkomt. Ik snap echt niet waarom je het aangenomen hebt - wist je op dat moment niet dat je geen drankje van vreemden aan moet nemen?

Ik snap trouwens al deze reacties hierboven niet helemaal, ze zegt toch dat ze al iets daarvoor had gedronken? Het hangt zo erg van de situatie af, als je nuchter bent dan ga je natuurlijk niet zomaar een drankje van iemand aannemen, maar als je al wat op hebt en melig bent dan denk je niet over dit soort dingen na.

misschien was ze al aardig onder invloed toen ze hem tegenkwam?
ik praat het niet goed hoor.

@ Eeem: Ey, jij heet ook Emilie, cool.

Maar ontopic: Ik denk dat ookal heb je al wat op, de standaard erin geramde regels niet ineens je hoofd uit zijn. Je luistert er alleen minder naar. Maar idd goed dat je het hier durft neer te zetten ;-)!

“Have you ever been rohypnolled by a swan?”

mijn Booshy hart kon het niet laten :’) en ja, dat is best lullig, maar wel dom om een drankje van een onbekende aan te nemen. Ik heb al van Veronica Mars geleerd dat je nooit een drankje onbewaakt achter moet laten :’)

ze zei dat ze 3 biertjes ophad, daar word niemand aangeschoten van ofzo…

Ps. heeft die griezel niks met je gedaan dan? ik bedoel hij deed het niet zonder bedoeling toch?

Er staat dat ze drie biertjes op heeft voordat ze naar die tent gingen - lijkt me niet dat je daar ONWIJS melig/impulsief van word. En anders moet ze duidelijk in d’r verhaal aangeven dat ze meer gedronken heeft en dronken/aangeschoten was. Daarnaast is het ‘niets van vreemden aannemen’ wel een vuistregel - lijkt me niet dat je dat vergeet van wat drank :wink:

haha jaa! :grinning:

Ben ik ook met je eens, je kan natuurlijk niemand anders de schuld gaan geven dan jezelf want je hebt toch echt zelf dat drankje aangenomen. Maar ik het snap het als zij er niet bij nadacht toen ze dat colaatje aannam…